Gå til innhold

Fra iPhone til HTC


Anbefalte innlegg

Tiden er kommet for å ta valget, og det blir isåfall en Desire. Bortsett fra alle pengene man har brukt på app-store, finnes det adnre argumenter mot for å bytte? Det kommer vel en ny iPhone til sommeren, og jeg er fornøyd, men med Android er det liksom ingen grenser, og det tiltaler meg.

 

Siden Desire er den "samme" mobilen som Nexus One, vurderer jeg denne sterkt. Jeg gidder ikke å vente på at Google en eller annen gang i fremtiden lanserer i Norge og ikke gidder jeg å betale sinnsyke summer for import eller på nettbutikker.

 

Burde jeg vente?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Desire er jo rå. Fordelen med å bytte til android er at du slipper å bruke penger på appstore lenger :D Det meste i Android Market er gratis. HTC og Android prøver heller ikke å tvinge deg til å bruke noe du ikke vil ha, og du kan velge og vrake i alternative nettlesere etc.

+1

Om du kjøper Desire ulåst (det er vel også kanskje eneste måten å få kjøpt den i Norge?) er det jo heller ingenting som stopper deg fra å selge den når den nye iPhone kommer ut om du heller vil ha den - noe jeg tviler på at du kommer til å ville når du først får prøvd ut Android på en telefon som Desire! Den eneste andre fordelen jeg ser ved iPhone over HTC Desire er at du får oppdateringene med en gang de kommer, mens med Sense UI over vanlig Android, vil det ta litt tid for HTC å tilpasse de nye versjonene. Men om Desire blir rootet (og du rooter din, selvfølgelig), vil du få oppdateringer før alle andre uansett, ved hjelp av XDA eller Modaco ;)

Lenke til kommentar

Med iPhone får du en "idiotsikker" telefon som det er umulig å innstallere feil apps som gjør at telefonen din henger seg opp, eller går tregt. Innstillingene er lett å finne, og brukervennligheten er på topp.

 

Med Android får du frihet. Du kan lage dine egne apps, og du kan installere andres apps uten at Google eller noen må godkjenne det. Du får ekte multitasking, og du slipper sannsynligvis og møte like mange med samme telefon som deg. Det som er på Android Marked er ikke gratis, og det finnes mange flere apps til iPhone enn til Android.

Lenke til kommentar

Med iPhone får du en "idiotsikker" telefon som det er umulig å innstallere feil apps som gjør at telefonen din henger seg opp, eller går tregt. Innstillingene er lett å finne, og brukervennligheten er på topp.

 

Med Android får du frihet. Du kan lage dine egne apps, og du kan installere andres apps uten at Google eller noen må godkjenne det. Du får ekte multitasking, og du slipper sannsynligvis og møte like mange med samme telefon som deg. Det som er på Android Marked er ikke gratis, og det finnes mange flere apps til iPhone enn til Android.

Det skulle bare mangle at det finnes flere apps til iPhone enn til Android, med mer enn to års forsprang. Android bygger markedsandel med stor fart, og det dukker opp massevis av apps på Market hver dag. I Norge er så langt alle apps på Market gratis, da vi ikke egentlig har tilgang til paid apps enda (selv om det finnes måter å få det).

Men ja, iPhone er idiotsikker, og har foreløpig langt flere apps, men den er ikke beregnet på avanserte brukere. Og det må være kjedelig at annenhver person man møter har den samme telefonen som deg.

Lenke til kommentar

Ser at mange snakker om at det er kjedelig at alle har den samme telefonen som deg. Akkurat det bryr ikke jeg meg om. Jeg er opptatt av design og av nye gadgets, men om naboen har det samme bryr ikke det meg.

 

Om det funker for meg, bruker jeg det. Jeg er ekstremt selektiv og kunne aldri i verden gått over til f.eks Nokia. Ser N8 er "annosert". Gudbedre....ser ut som alle andre mobiler i N-serien og helt uten særegenhet. Men den har sikkert 29 mp kamera og "alt", og da er ddet en vinner.

Lenke til kommentar

Desire er jo rå. Fordelen med å bytte til android er at du slipper å bruke penger på appstore lenger :D Det meste i Android Market er gratis. HTC og Android prøver heller ikke å tvinge deg til å bruke noe du ikke vil ha, og du kan velge og vrake i alternative nettlesere etc.

+1

Men om Desire blir rootet (og du rooter din, selvfølgelig), vil du få oppdateringer før alle andre uansett, ved hjelp av XDA eller Modaco ;)

 

Hva mener du med at man rooter mobilen sin? Er det slik eg tror det er, at man går inn som root bruker og får 100% full kontroll over mobilen (som i linux systemer)?

Lenke til kommentar

 

 

Desire er jo rå. Fordelen med å bytte til android er at du slipper å bruke penger på appstore lenger :D Det meste i Android Market er gratis. HTC og Android prøver heller ikke å tvinge deg til å bruke noe du ikke vil ha, og du kan velge og vrake i alternative nettlesere etc.

+1

Men om Desire blir rootet (og du rooter din, selvfølgelig), vil du få oppdateringer før alle andre uansett, ved hjelp av XDA eller Modaco ;)

 

 

Hva mener du med at man rooter mobilen sin? Er det slik eg tror det er, at man går inn som root bruker og får 100% full kontroll over mobilen (som i linux systemer)?

Det er akkurat det det vil si :) Android er basert på en Linux kernel.

Endret av AudunXetrov
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...