Gå til innhold

Ny telefon. Forslag?


Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter en ny telefon.

Skal kjøpe telefon til sommeren, så om det kommer ut noe som passer, er det flott om dere sier i fra. Kriteriene mine er:

Touch skjerm

God touch

Ganske stor skjerm og skarp/klar skjerm

God å skrive meldinger med/ringe med

Wlan

 

evt android, (men dette er ikke et must)

forslag?:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HTC Evo 4g :) lenge til den kommer, da.. :(

EVO4 er en CDMA-telefon, og vil ikke fungere i Norge.

 

HTC Desire passer perfekt til kriteriene dine. Og om HTC virker for avansert for deg, er det nok på grunn av WinMo-mobilene, og ikke Android-mobilene, eller? Android er veldig lett å bruke, spesielt med HTC Sense oppå :) Om det fortsatt er for avansert for deg, er nok sheepPhone - unnskyld, iPhone - det beste (og eneste) alternativet. Enklere enn iPhone får du det ikke, men som Montana298 sa, betaler du alt for mye i forhold til hva du får.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg vil påstå at HTC telefoner er litt avanserte, med masse muligheter, og ikke passer for folk som ikke liker å "fikle" med telfonen sin for å oppdage flere muligheter.

 

Det er igrunn ikke HTC telefoner som er vanskelige, alle Android telefoner er i bunn og grunn det samme, det eneste HTC har som ikke andre Android telefoner har er sense, og jeg syns ikke sense gjør telefonen vanskeligere å bruke, heller omvendt.

 

Så hvis du syns HTC telefon med Android er for avansert tror jeg du igrunn bare kan droppe Android.

 

Da har du igjen iPhone, Symbian, WinMo (+ et par til). Og av de 3 så er nok iPhone det beste valget.

 

Det du ikke har nevnt er hvor mye du vil punge ut for en telefon...

Lenke til kommentar

Så hvis du syns HTC telefon med Android er for avansert tror jeg du igrunn bare kan droppe Android.

 

Da har du igjen iPhone, Symbian, WinMo (+ et par til). Og av de 3 så er nok iPhone det beste valget.

 

Det du ikke har nevnt er hvor mye du vil punge ut for en telefon...

Om Android er vanskelig, kan OP bare glemme WinMo. Da er det nok iPhone som er det beste (som du sa) eller eneste alternativet. Men da får man lite i forhold til hva man betaler for.

Lenke til kommentar

Samsung Wave har Touchwiz 3.0, som jeg har hørt skal være et ganske forvirrende og lite effektivt UI. I tillegg skal Samsung ha dårlig kundestøtte.

 

De fleste som har testet Wave og Touchwiz 3.0 hands-on, reportere tilbake at det er veldig enkelt aa bruke, faktisk sier endel at det er like enklet aa bruke som Iphone bare litt aneledes saa det krever litt tilvenning.

Endret av Bacchus
Lenke til kommentar

ååh, etter litt snoking må jeg si at denne mobiltelefonen FRISTER.. Jeg er bare 16 år, så lommeboka er ikke veldig mye å skryte av. men grunnet sommerjobb tjener jeg ca 10.000 hver sommer. Er denne telefonen verdt å bruke 3199 kr på? Virket litt mye. Den prisen var for telefonen med mitt mobilabbonement (netcom young talk). så spørsmålet er egentlig, er det verdt det? og hva får jeg for prisen? :) Er usikker altså

Lenke til kommentar

ååh, etter litt snoking må jeg si at denne mobiltelefonen FRISTER.. Jeg er bare 16 år, så lommeboka er ikke veldig mye å skryte av. men grunnet sommerjobb tjener jeg ca 10.000 hver sommer. Er denne telefonen verdt å bruke 3199 kr på? Virket litt mye. Den prisen var for telefonen med mitt mobilabbonement (netcom young talk). så spørsmålet er egentlig, er det verdt det? og hva får jeg for prisen? :) Er usikker altså

Jeg regner med at "denne telefonen" er HTC Desire, da den koster 3199 med Young Talk? Vil så absolutt si at den er verdt pengene. Du får veldig gode specs i forhold til hva du betaler, i motsetning til telefoner som f.eks. iPhone. Det du får er den kraftigste telefonen som er på markedet, med det nyeste Android, som også er det frieste mobil-operativsystemet, som da gir deg muligheten til å gjøre telefonen akkurat slik du vil ha den.

 

Jeg vet ikke helt hvordan forbruket ditt er, men det kan lønne seg å vurdere et annet abonnement når du først skal ha en sånn telefon. Young Talk er ikke akkurat det rimeligste abonnementet til Netcom (I should know, jeg har tross alt jobbet der :p)

Endret av AudunXetrov
Lenke til kommentar

ååh, etter litt snoking må jeg si at denne mobiltelefonen FRISTER.. Jeg er bare 16 år, så lommeboka er ikke veldig mye å skryte av. men grunnet sommerjobb tjener jeg ca 10.000 hver sommer. Er denne telefonen verdt å bruke 3199 kr på? Virket litt mye. Den prisen var for telefonen med mitt mobilabbonement (netcom young talk). så spørsmålet er egentlig, er det verdt det? og hva får jeg for prisen? :) Er usikker altså

Jeg regner med at "denne telefonen" er HTC Desire, da den koster 3199 med Young Talk? Vil så absolutt si at den er verdt pengene. Du får veldig gode specs i forhold til hva du betaler, i motsetning til telefoner som f.eks. iPhone. Det du får er den kraftigste telefonen som er på markedet, med det nyeste Android, som også er det frieste mobil-operativsystemet, som da gir deg muligheten til å gjøre telefonen akkurat slik du vil ha den.

 

Jeg vet ikke helt hvordan forbruket ditt er, men det kan lønne seg å vurdere et annet abonnement når du først skal ha en sånn telefon. Young Talk er ikke akkurat det rimeligste abonnementet til Netcom (I should know, jeg har tross alt jobbet der :p)

 

 

Ja, det var htc desire jeg mente. Hvordan abbonemang kan du foreslå da? Jeg har 200 kroner i måneden nå, og det fungerer fint for meg. trenger ikke mer enn det. mamma og pappa vil heller sikkert ikke ha ett abbonemang der det er kjempemye å bettale i måneden. hm, forslag?

Jeg er litt redd for at jeg bruker masse penger på ny telefon, og så er den ikke noe for meg ;S:)

 

TAKK FOR HJELP!

Lenke til kommentar

Vil anbefale Netcom Flexitalk, er nok det billigste abonnementet til Netcom for tiden, og siden du skal ha Android så er det greit at den har et 9 kroners tak på nett-bruk.

 

Den har også et minimums faktureringsgebyr på rundt 90 kr tror jeg, men ingen månedsavgift. Du får riktignok ikke et like mye subsidiert telefon, men tror det vil lønne seg i en 12 måneders periode.

 

Hvis det er noen du kjenner som har HTC Hero så vil nok Desire ligne en del på den, bare litt nyere OS, og raskere. Men de grunnleggende vil være det samme. Test om du liker HTC Hero, også får du tenke om Desire er noe for deg.

 

Hvis du vil spare litt penger så kan du jo skaffe en HTC Hero, har sett den nede på 2800 kr uten abonnement, og regner med at den blir enda et par hundre kroner billigere når Legend og Desire kommer ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...