Gå til innhold

Apple maskiner


Anbefalte innlegg

 

Er du en person som vil være oppdatert følge med tiden og kunne velge hva du liker og hva du ikke liker. Bruke maskinen til hva det måtte passe deg best, men ikke være avhengig av å se utfrika ut.

- Kjøp PC

 

:toow: -feihC-

 

 

 

Kan ikke du finne en bærbar pc-pc på rundt to kilo som gir meg det samme som en 12" PowerBook til rundt 15000 kroner? Merk at den må ha 12" skjerm, være av anerkjent merke, inneholde DVD-spiller og CD-brenner, ha egen grafikkbrikke. Jeg ville vært takknemlig, jeg vil nemlig ha det jeg liker - og da er jo en windowsbasert maskin veien å gå i følge deg.

 

swanky

 

Ikke glem at 12" powerbook'en også kan kjøpes med dvd brenner. :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Er du en person som vil være oppdatert følge med tiden og kunne velge hva du liker og hva du ikke liker. Bruke maskinen til hva det måtte passe deg best, men ikke være avhengig av å se utfrika ut.

- Kjøp PC

 

:toow: -feihC-

 

 

 

Kan ikke du finne en bærbar pc-pc på rundt to kilo som gir meg det samme som en 12" PowerBook til rundt 15000 kroner? Merk at den må ha 12" skjerm, være av anerkjent merke, inneholde DVD-spiller og CD-brenner, ha egen grafikkbrikke. Jeg ville vært takknemlig, jeg vil nemlig ha det jeg liker - og da er jo en windowsbasert maskin veien å gå i følge deg.

 

swanky

 

Ikke glem at 12" powerbook'en også har innebygd dvd brenner for 1900kr ekstra. :smile:

Lenke til kommentar

 

Er du en person som vil være oppdatert følge med tiden og kunne velge hva du liker og hva du ikke liker. Bruke maskinen til hva det måtte passe deg best, men ikke være avhengig av å se utfrika ut.

- Kjøp PC

 

:toow: -feihC-

 

 

 

Kan ikke du finne en bærbar pc-pc på rundt to kilo som gir meg det samme som en 12" PowerBook til rundt 15000 kroner? Merk at den må ha 12" skjerm, være av anerkjent merke, inneholde DVD-spiller og CD-brenner, ha egen grafikkbrikke. Jeg ville vært takknemlig, jeg vil nemlig ha det jeg liker - og da er jo en windowsbasert maskin veien å gå i følge deg.

 

swanky

 

Ikke glem at 12" powerbook'en også har innebygd dvd brenner for 1900kr ekstra. :smile:

Lenke til kommentar

hei. jeg har hatt min 12" powerbook i en uke nå. jeg er veldig fornøyd med den og har ikke noe negativt å si om den. :) OSX er veldig bra men forsatt ganske uvant for meg. men jeg tror nok jeg blir vant til det etterhvert ja :smile: har aldri prøvd ibook, men jeg kan i allefall anbefale powerbooken :)

Lenke til kommentar

 

Er du en person som vil være oppdatert følge med tiden og kunne velge hva du liker og hva du ikke liker. Bruke maskinen til hva det måtte passe deg best, men ikke være avhengig av å se utfrika ut.

- Kjøp PC

 

:toow: -feihC-

 

 

 

Kan ikke du finne en bærbar pc-pc på rundt to kilo som gir meg det samme som en 12" PowerBook til rundt 15000 kroner? Merk at den må ha 12" skjerm, være av anerkjent merke, inneholde DVD-spiller og CD-brenner, ha egen grafikkbrikke. Jeg ville vært takknemlig, jeg vil nemlig ha det jeg liker - og da er jo en windowsbasert maskin veien å gå i følge deg.

 

swanky

 

12" skjerm er jo ikke noe problem for en bærbar pc-pc produsent å lage, men det er vel en grunn til at de fleste velger å lage så stor skjerm som de klarer. For endel år tilbake så begynte de å lage små og kompakte bærbare maskiner, men folk ville ikke ha de fordi skjermene var for små. Men, men... Denne har alt du ba om utenom 12" skjerm. 2.5kg er jo ikke mye. Jeg hadde heller kjøpt denne. Men jeg er ikke noe fan av MAC. Og jeg er godt klar over hva design er, jeg har ganske stilfull desktopmaskin, med unntak fra tastaturet. Det jeg har lyst på koster litt mye for tiden.

 

-Chief- :woot:

Lenke til kommentar

 

Er du en person som vil være oppdatert følge med tiden og kunne velge hva du liker og hva du ikke liker. Bruke maskinen til hva det måtte passe deg best, men ikke være avhengig av å se utfrika ut.

- Kjøp PC

 

:toow: -feihC-

 

 

 

Kan ikke du finne en bærbar pc-pc på rundt to kilo som gir meg det samme som en 12" PowerBook til rundt 15000 kroner? Merk at den må ha 12" skjerm, være av anerkjent merke, inneholde DVD-spiller og CD-brenner, ha egen grafikkbrikke. Jeg ville vært takknemlig, jeg vil nemlig ha det jeg liker - og da er jo en windowsbasert maskin veien å gå i følge deg.

 

swanky

 

12" skjerm er jo ikke noe problem for en bærbar pc-pc produsent å lage, men det er vel en grunn til at de fleste velger å lage så stor skjerm som de klarer. For endel år tilbake så begynte de å lage små og kompakte bærbare maskiner, men folk ville ikke ha de fordi skjermene var for små. Men, men... Denne har alt du ba om utenom 12" skjerm. 2.5kg er jo ikke mye. Jeg hadde heller kjøpt denne. Men jeg er ikke noe fan av MAC. Og jeg er godt klar over hva design er, jeg har ganske stilfull desktopmaskin, med unntak fra tastaturet. Det jeg har lyst på koster litt mye for tiden.

 

-Chief- :woot:

Det som er så greit med 12" til Apple er at den er liten som en bok også kan man bruke OSX på den...

Lenke til kommentar

12" skjerm er jo ikke noe problem for en bærbar pc-pc produsent å lage, men det er vel en grunn til at de fleste velger å lage så stor skjerm som de klarer. For endel år tilbake så begynte de å lage små og kompakte bærbare maskiner, men folk ville ikke ha de fordi skjermene var for små.

 

Vis meg en av disse "små og kompakte bærbare maskinene" du skriver om.

Kanskje det er en grunn til at folk ikke ville ha de maskinene?

(Kan dem måle seg med hva man får i en powerbook 12"?)

 

Så hvilke "folk" ville ikke ha maskinene fordi skjermene var for små?

Var det kanskje deg? :wink:

 

Bruker selv en ibook 12". Skjermen er slettest ikke for liten. For meg.

Så smak og behag...

Lenke til kommentar

Du kan ikke sammenligne en gammel mac med en ny pc!  

Hvis du hadde hatt osx ville du ikke hatt noen av de problemene du nevner.  :shrug:

 

Hvor har jeg sagt at jeg sammenligner gamle mac med nye pc'er? Jeg sammenlignet tidligere OS 9 med Windows 98. Synes det er en ganske relevant sammenligning. Deretter sammenlignet jeg OS X med Windows XP. Også det ganske relevant.

 

Konklusjonen, min erfaring var, for å gjenta det, at Windows 98 var mer stabilt enn OS 9, mens Windows XP og OS X er like stabilt.

 

Så som du sier har jeg ikke møtt på de samme problemene med OS X som jeg gjorde med OS 9, og jeg har heller ikke møtt på de samme problemene med Windows XP som jeg gjorde med Windows 98.

 

Håper jeg klargjorde meg litt bedre enn i mine tidligere litt klønete skrevne innlegg.

Lenke til kommentar
Jeg sammenlignet tidligere OS 9 med Windows 98. Synes det er en ganske relevant sammenligning.

 

 

Relevant og relevant fru Blom.

Sammenlignet du med en fersk installasjon med oppdateringer av os9?

Var win 98 nylig installert og oppdatert?

 

Sammenligner du da kan det være relevant, ja.

 

Den os9 versjonen du testet. Hva var installert i tillegg til systemet?

Det har du vel ikke oversikt over, eller hva?

 

Hva om det var installert noe som gjorde systemet ustabilt?

Litt urettferdig å sammenligne da, eller hva? (Samme gjelder win98)

Lenke til kommentar

12" skjerm er jo ikke noe problem for en bærbar pc-pc produsent å lage, men det er vel en grunn til at de fleste velger å lage så stor skjerm som de klarer. For endel år tilbake så begynte de å lage små og kompakte bærbare maskiner, men folk ville ikke ha de fordi skjermene var for små.

 

Vis meg en av disse "små og kompakte bærbare maskinene" du skriver om.

Kanskje det er en grunn til at folk ikke ville ha de maskinene?

(Kan dem måle seg med hva man får i en powerbook 12"?)

 

Så hvilke "folk" ville ikke ha maskinene fordi skjermene var for små?

Var det kanskje deg? :wink:

 

Bruker selv en ibook 12". Skjermen er slettest ikke for liten. For meg.

Så smak og behag...

 

Når bærbare maskiner ble utvikleg gikk utviklingen mot det MAC har gjort her med powerbook 12", dette ble ikke populært og de gikk bort fra idéen om små maskiner, og gikk over til det man idag har som bærbare, flate maskiner med stor skjerm (untak fra PB 12"). Jeg sier bare det som er fakta, hva du liker kan jo ikke jeg bestride. Jeg liker store skjermer, du liker små.

 

@ chief

 

Har den "bærbare 12" pc'en" du snakker om dvd brenner også? :wink:

Tviler. :roll:

 

Jeg snakker om gamle bærbare maskiner, tror du leser litt i kryss her wacko.gif, men nei den kommer nok ikke med DVD brenner nei! Det er for så vidt smak og behag hele greiene Powebook kan man også kjøpe i 15" wide (som etter min mening er en glimrende løsning), og 17" wide, begge de større maskinene er også dyrere. Ikke uten grunn.

 

Men man kan nok få bærbare pc-pc'er med DVD brenner også, bare å lete litt! Skuffende hardware på PB, bortsett fra harddisk.

 

-Chief- silly.gif

Lenke til kommentar

Hei, er selv snart ferdig med dataing. lurer litt på hva forskjellen mellom ibook og powerbook er. Lurte også på om programmer kompilert for windows funger på mac. eks 3d studio max, CM4 osv eller er der helt egne cd versjoner. Hørt mye bra om mac i forbindelse med musikk og bildebehandling og er interessert i konvertering. Men er ikke interessert i å bytte ut alle windowsprogrammer selv om det sikkert finnes gode alternativer hos mac....

Noen som vet :oops:

Lenke til kommentar
Hei, er selv snart ferdig med dataing. lurer litt på hva forskjellen mellom ibook og powerbook er.

 

Da kikker du her:

http://www.apple.com/ibook/specs.html

og her:

http://www.apple.com/powerbook/specs.html

 

 

Lurte også på om programmer kompilert for windows funger på mac. eks 3d studio max, CM4 osv eller er der helt egne cd versjoner.

 

Programmer kompilert for windows fungerer ikke på mac. Under windows ligger vel dos? Under OSX ligger unix (Darwin).

Derimot er det vel ikke mye som skal til før linux programmer fungerer i OSX.

Veldig mange av de kjente windows programmene kommer i egen mac-versjon. Slik at programmet fungerer likt, bare at det er "kompilert" for mac. (Vil da selvfølgelig ikke fungere i windows)

Bruker man ett program som heter virtual-pc på mac kan man kjøre windows emulert.

Har selv win xp på min externe hd. Hastigheten er ikke å skryte av, men det fungerer. (Glem spill o.l.)

 

Hørt mye bra om mac i forbindelse med musikk og bildebehandling og er interessert i konvertering. Men er ikke interessert i å bytte ut alle windowsprogrammer selv om det sikkert finnes gode alternativer hos mac....

 

Blir nok nødt til å bytte ut programmene....(til mac-versjon) men ikke nødvendigvis skifte til andre program.

All musikk, film o.l. kan selvfølgelig brukes.

 

Håper det var til nytte... :roll:

Lenke til kommentar
Hei, er selv snart ferdig med dataing. lurer litt på hva forskjellen mellom ibook og powerbook er. Lurte også på om programmer kompilert for windows funger på mac. eks 3d studio max, CM4 osv eller er der helt egne cd versjoner. Hørt mye bra om mac i forbindelse med musikk og bildebehandling og er interessert i konvertering. Men er ikke interessert i å bytte ut alle windowsprogrammer selv om det sikkert finnes gode alternativer hos mac....

Noen som vet :oops:

CM4 fås til Mac. 3DSMax fås ikke. 3D programmer som brukes mest til Mac er Maya, Cinema og Lightwave.

Lenke til kommentar

Hva om det var installert noe som gjorde systemet ustabilt?

Litt urettferdig å sammenligne da, eller hva? (Samme gjelder win98)

 

Selvfølgelig umulig å sammenligne når man ser det slik, men min erfaring (og merk at jeg sa det tydelig at det var min erfaring også i forrige post) var at Win 98 var mer stabilt. Det behøver ikke å bety at alle synes det samme som meg. Det er det som er viktig i slike poster som dette, å få frem brukeres erfaringer. Og jeg legger frem min erfaring.

 

Brukte på den tiden Windows 98 på min egen stasjonære og bærbare maskin. Brukte OS 9 på jobben (3 maskiner). På ett tidspunkt ble vi så lei mac-problemer på jobben at vi ba en mac ekspert om å fjerne alt på harddiskene og legge inn OS 9 på nytt. Det hjalp lite, og fortsatt syntes jeg Windows 98 på min egen maskin med mye mere stuff enn på jobben, virket mer stabilt. Men jeg kan jo ikke garantere at programmene som var installert på jobben var av det mest stabile slaget.

Lenke til kommentar

Hva om det var installert noe som gjorde systemet ustabilt?

Litt urettferdig å sammenligne da, eller hva? (Samme gjelder win98)

 

Selvfølgelig umulig å sammenligne når man ser det slik, men min erfaring (og merk at jeg sa det tydelig at det var min erfaring også i forrige post) var at Win 98 var mer stabilt. Det behøver ikke å bety at alle synes det samme som meg. Det er det som er viktig i slike poster som dette, å få frem brukeres erfaringer. Og jeg legger frem min erfaring.

 

Brukte på den tiden Windows 98 på min egen stasjonære og bærbare maskin. Brukte OS 9 på jobben (3 maskiner). På ett tidspunkt ble vi så lei mac-problemer på jobben at vi ba en mac ekspert om å fjerne alt på harddiskene og legge inn OS 9 på nytt. Det hjalp lite, og fortsatt syntes jeg Windows 98 på min egen maskin med mye mere stuff enn på jobben, virket mer stabilt. Men jeg kan jo ikke garantere at programmene som var installert på jobben var av det mest stabile slaget.

La oss slutte å bry oss om OS9, det er crap og det er vel noe alle vet! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...