Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøp av brukt peugot


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Franske biler er det jo ofte mye problemer med. Men jeg har opplevd kompis som har kjøpt brukt Peugoter fra tidlig 90-tallet kjørt over 250'000, og kjørt denne et år uten å bruke noe penger på den med untak av bensin. Så du kan være heldig. Men sett bortifra det er ikke Peugot en bil jeg anbefaler noen å kjøpe. Trangt og knotete å skru er den også, bruker gjerne dobbelt så lang tid å fikse noe på en fransk bil, som på en Japansk eller Tysk bil.

Lenke til kommentar

Har aldri hatt problemer med min, men jeg kommer aldri til å kjøpe fransk igjen. I alle fall ikke Peugeot.

Det går på småting som irriterer meg som komfort, ikke koppholder (eller plass til statoilkoppen :p), ikke armlene, kjedelig girkasse, dårlig klimaanlegg, elendig bruksanvisning etc.

 

Har forsåvidt en 206 1,4. 2005 mod.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Noen som har erfaringer med brukt peugot? Vurderer peugot 306/406 fra 30 - 50k da de er billige.

 

Er det et usikkert kjøp eller er driftsikkerheten bra?

 

mvh

E

 

306 veit jeg ikke så mye om, men 406 skal ihvertfall være bra, kanskje noe av det beste de har laget de siste 20-30 åra. Men sjekk girkasse, bakbremser/håndbrekk og rust...alt dette ok, så får du mye bil for penga.

Lenke til kommentar

Min 306 var ok, helt til den bikket 100- 120 000km da kom alt på en gang; el. feil, topp pakning røyk, lekkasje osv..

Mest iriterende er alle "småfeil" som kommer og går uten noe logisk forklaring.

Nå kjører jeg japansk, og jeg kommer ikke til å kjøpe fransk igjen..

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg en 406 for 2 år siden. Den "NYE modellen" Phase II fra sent 1999.

 

Den gamle kan ha en del feil på Instrumentpanelet! Dvs at ting plusselig ikke vises/fungerer.

Siden Peugeot er billig kan det være et godt kjøp.

 

Min 406 hadde gått 212 000 (2007) .... untatt olje/plugger-skift ble det ca 20.000 i reparaturkostnader (2 X EU-Kontroll). Skivebremser forran + bak, eksos + KAT, tenningslås, bensinfilter. Når har jeg 248.000.

 

Ellers typiske feil:

AIRBAG-Lampa,

Handbremskontakt,

og etter 7 år eksos.

Lenke til kommentar

Jeg har Peugeot 406. Det er noe av det beste Peugeot har laget. Men den har hatt den del reparasjoner for å si det mildt. Toppakning, knekt fjær, problemer med ventil i klimaanlegget, dårlig kontakt til airbag og kupevifte, dårlige elektriske kontakter, utslitt speedometersensor og dårlige loddinger i speedometeret.

 

Alle biler gir problemer, og jeg angrer fremdeles ikke på kjøpet. Den har kjørt ganske langt, og er fortsatt like komfortabel og sterk.

 

Men Mazda og Toyota er vel på topp når det gjelder pålitelighet.

Peugeot er stort sett middels på alle tester.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...