Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Universal fjernkontroll garasjeport


Anbefalte innlegg

Har kjøpt portåpner til garasjen.

 

Kunne gjerne tenkt meg flere fjernkontroller, gjerne så liten som mulig til å ha i bukselomma.

 

Vil en hvilken som helst fjernkontroll virke så lengde den sender på AM 433 MHZ som den originale fjernkontrollen gjør-

 

Tips til siden med billige fjernkontroller mottas med takk:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 1 år senere...

Hvorfor ikke montere en slik en; http://smartprodukter.no/product_info.php?products_id=1208

 

Da kan du sette opp hvem som skal ha adgang, og dem bruker bare sin mobiltelefon til å åpne porten. Så slipper du en hel med løse åpnere på avveie. Her programmerer du hvilken mobilnummer som skal ha adgang. Bruken er til og med gratis. Skal bare ringes til, og det koster jo ingenting, iallfall med ett kontantkort i enheten...

Lenke til kommentar

Du får en liten og fin fjernkontroll til din garasje på www.portspesialisten.com/fjernkontroll/

 

 

Ikke så dum den der. Men vet jeg at den vil passe?

 

Her de som originalt kan kjøpes som tilbehør til min portåpner. Har den minste av dem. Fin størrelse til å ha i lomma, men den er allerede røket i hullet som nøkkelringen skal gjennom .....

 

Trenger noe lite nytt.

 

Glemte linken

Endret av Reggy
Lenke til kommentar

Du får en liten og fin fjernkontroll til din garasje på www.portspesialisten.com/fjernkontroll/

 

 

Ikke så dum den der. Men vet jeg at den vil passe?

 

Her de som originalt kan kjøpes som tilbehør til min portåpner. Har den minste av dem. Fin størrelse til å ha i lomma, men den er allerede røket i hullet som nøkkelringen skal gjennom .....

 

Trenger noe lite nytt.

 

Glemte linken

 

Hvis du har tilkobling for ekstern knapp så vil den virke. Den kobles til terminalen for den eksterne knappen. Dermed har den ikke noe med portåpnerens radiosignal å gjøre. Ett lite hint er å finne den på eBay, rimligere der. Selvfølgelig dårligere garanti, men såpass rimelig at du evt. kan kjøpe 2 på eBay i forhold

 

EDIT/FORKLARING; Ekstern knapp er knapp som er ledningsbundet og står inne i garasjen. Hvis du ikke har slik knapp, kan det fremdeles være at du har slik inngang på åpner. Enten sjekke manual eller sjekke selve portåpneren, muligens du må åpne et panel for å kunne se. Evt. sjekke portåpne-type på internettet.

Endret av runerask
Lenke til kommentar

Du får en liten og fin fjernkontroll til din garasje på www.portspesialisten.com/fjernkontroll/

 

 

Ikke så dum den der. Men vet jeg at den vil passe?

 

Her de som originalt kan kjøpes som tilbehør til min portåpner. Har den minste av dem. Fin størrelse til å ha i lomma, men den er allerede røket i hullet som nøkkelringen skal gjennom .....

 

Trenger noe lite nytt.

 

Glemte linken

 

Hvis du har tilkobling for ekstern knapp så vil den virke. Den kobles til terminalen for den eksterne knappen. Dermed har den ikke noe med portåpnerens radiosignal å gjøre. Ett lite hint er å finne den på eBay, rimligere der. Selvfølgelig dårligere garanti, men såpass rimelig at du evt. kan kjøpe 2 på eBay i forhold

 

EDIT/FORKLARING; Ekstern knapp er knapp som er ledningsbundet og står inne i garasjen. Hvis du ikke har slik knapp, kan det fremdeles være at du har slik inngang på åpner. Enten sjekke manual eller sjekke selve portåpneren, muligens du må åpne et panel for å kunne se. Evt. sjekke portåpne-type på internettet.

 

Dette ble avansert for mitt hode.

 

Men da de originale fjernkontroller jeg har ble tatt i bruk så trykket man på en knapp på selve motoren i garasjen - det begynte å blinke og så bekreftet man liksom med å trykke knapp på fjernkontrollen.

 

Ekstern knapp - vet ikke. Men om jeg da kjøper noe på Ebay - det er jo det som frister pga pris - så må evt i tillegg kjøpe ekstra ledningsbundet knapp?

 

Jeg har ledningsbundet åpner på veggen i garasjen som jeg trykker ned porten med når jeg går ut derfra. Er det noe slik du mener?

Lenke til kommentar

Jeg har ledningsbundet åpner på veggen i garasjen som jeg trykker ned porten med når jeg går ut derfra. Er det noe slik du mener?

 

 

Nettopp. Denne må parallellkobles inn på denne gsm-mottakeren.

 

Når du ringer mobilnummeret til porten(SIM som står i enheten), vil du på en måte trykke på knappen som står på innsiden, og porten åpner seg....

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Du kan kjøpe en slik fjernkontroll-pakke fra den nettsiden jeg nevnte.

 

http://www.portspesialisten.com/fjernkontroll/

 

Der følger det med alt du trenger og koster 999kr om du skal ha to fjernkontroller.

 

Den er enkel å koble til å, se bak på portåpneren din der har du 6 tilkoblingpunkter til å koble fotocelle osv.

 

Strøm går på 1 og 2. Trykknappen går på 5 og 6.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...