Gå til innhold

Mørkekjøring


Pepsi Max

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har tatt trafikalt grunnkurs(TG). Dette gjorde jeg i fjor sommer, og min rett til å øvelseskjøre gikk ut 1.02.10 (1 Februar). Jeg har ikke tatt mørkekjøring, og perioden for mørkekjøring har nå gått ut.

 

Grunnen til at retten min til å øvelseskjøre gikk ut var fordi jeg ikke hadde muligheten til å ta mørkekjøring i fjor sommer, og jeg glemte det av nå i vår...

 

What to do?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

man mister vel ikke retten(les:priviligiet) til å øvelseskjøre selv om man ikke har tatt mørkekjøringsdemonstrasjon? Kravet er bare at hvis man kjører opp innefor vintermånedene, november-Mars, må kurset taes før oppkjøring. ellers har du til mars samme år, eller året etter du har kjørt opp på å ta det for å beholde førerkortet! Fristen til året etter gjelder kun hvis du kjører opp etter mars og før november.

 

Slik ble hvertfall jeg forklart det av kjøreskolen da jeg skulle kjøre opp osv, for snart halvannet år siden. Jeg tok dessuten trafikkalt grunnkurs sommeren 2006, da jeg var 15, og tok ikke mørkekjøringsdemonstrasjonen før i november 2008, en måned før jeg kjørte opp.

Endret av EMiRo
Lenke til kommentar

Jeg tok trafikkalt-grunnkurs uten mørkekjøring når jeg var 15, og da kunne jeg visst ikke øvelseskjøre i vintermånedene/eller så varte bare det gamle beviset et visst ant. mnd.

 

Dette fikk jeg ikke vite før jeg fikk brev fra Statens Vegvesen med nytt traf. grunnkurs bevis ETTER jeg hadde tatt mørkekjøringa for ca en mnd siden (jeg er snart 18). Kan heller ikke huske å ha fått noe informasjon fra trafikkskolen om at jeg ikke kunne øvelseskjøre på vinteren.

 

Har aldri blitt stoppet, men kan ikke tenke meg at politiet slår så hardt ned på det?

Endret av jdmik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...