Gå til innhold

Råd anngående avbestilling


Anbefalte innlegg

Hei. Ønsker å avbestille sydentur i sommer som jeg egentlig skulle på med eksen. En rekke årsaker til at jeg ikke gidder å dra, men de trenger vi ikke ta her.

 

Det jeg lurer på er hvor lett dette lar seg gjøre. Vi har avbestillingsavgift og har fått vite at vi kan avbestille og at depositumet vil bli tilbakebetalt ved eventuell avbestilling. Dette står ikke skriftlig, på Startour sine hjemmesider står det at avbestilling kun er mulig dersom du ikke har innbetalt depositum. Det har vi gjort, har betalt rundt 2000 kroner i depositum.

 

Jeg må bare vite om det er mulig å avbestille, om depositumet vil bli tilbakebetalt eller om det tapes. I tillegg vil jeg vite hvilke eventuelle muligheter jeg har dersom selskapet skulle nekte meg å avbestille reisen, eventuelt hvis de ikke vil gi fra seg depositumet. Jeg vet hva depositum er, men i og med vi har fått høre noe og jeg leser noe annet på hjemmesidene trenger jeg hjelp av dere.

 

På forhånd takk for at dere redder sommeren min. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vilkår fra Star Tours (www.startour.no):

Avbestilling

Star Tours avbestillingsregler:

 

Servicehonoraret på 150,- refunderes ikke ved avbestilling.

 

 

 

– Ved avbestilling tidligere enn den 42. dagen før avreisedatoen gis

 

det refusjon av det innbetalte beløpet minus et gebyr på kr 250,-

 

pr. person.

 

– Ved avbestilling fra og med den 42. dagen til og med den 15.

 

dagen før avreisedatoen refunderes det innbetalte beløpet minus

 

depositum og minus eventuell avbestillingsbeskyttelse.

 

– Ved avbestilling fra og med den 14. dagen til og med den 4.

 

dagen før avreisedatoen refunderes 50% av det innbetalet be-

 

løpet minus eventuell avbestillingsbeskyttelse.

 

– Ved avbestilling fra og med den 3. dagen før avreisedatoen eller

 

ved utelatt fremmøte gis det ingen refusjon.

 

 

 

Dersom kundens bestilling omfatter flere, og den avtalte totalpris bygger på rabatter eller avslag knyttet opp til deltagerantallet, vil grunnlaget for slike rabatter eller avslag kunne falle bort dersom noen av reisefølget avbestiller. Ved slik partiell avbestilling, skal arrangøren refundere den forholdsmessige andelen av den avtalte/betalte prisen til de som avbestiller, og kreve inn eventuell merpris som følge av bortfall av rabatter knyttet til gruppens størrelse, fra de gjenværende deltagerne.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...