Julekula Skrevet 21. mars 2010 Skrevet 21. mars 2010 Hei alle . . . bare tenkte å spørre om dette: Spiller ikke Hammerfall egentlig ganske lett?? Av alle sangene jeg har søkt på finner jeg enkle powerchords osv Tenkte bandet jeg er med i skal covre en Hammerfall låt og lurte på en sang som i tilleg til powerchords ikke har så veldig vanskelige soloer. Last Man Standing er vel et alternativ?
weebl Skrevet 22. mars 2010 Skrevet 22. mars 2010 Joda hammerfall er ikke det mest kompliserte metalverdenen har å by på men du må huske at vokalen er kanskje det viktigste aspektet til dette bandet. powermetal trenger en vokal med mye... ja Power.
Lycantrophe Skrevet 22. mars 2010 Skrevet 22. mars 2010 Eller lite testikler. Men styr unna Last man standing. Den er grusom.
Julekula Skrevet 23. mars 2010 Forfatter Skrevet 23. mars 2010 Ok men off . . . det er vokal jeg sliter med . . . klarer ikke å komme høyt (ifølge sanglærern min) med like stor kraft som lave toner, men jeg klarer fint å synge lyst uten å bruke "magen" som støtte for tonene :S
Lycantrophe Skrevet 24. mars 2010 Skrevet 24. mars 2010 Tips fra meg: Kjenn registeret ditt. Så uendelig mange powermetalband virker bare latterlige fordi vokalistene deres prøver å høres ut som Michael Kiske. Andi Deris, etterfølgeren, gjør det ikke, og det løfter i grunn Helloween ganske mye. Kjører sin egen stil. Det er noe du bør gjøre og, så får kjipe powercover bare legges til side/synges lavere.
Julekula Skrevet 24. mars 2010 Forfatter Skrevet 24. mars 2010 (endret) greit hadde passet bedre med noe growl men det får jeg ikke til uten å skade stemmen min :S får vel synge lavt da xD BTW: Helloween er råbra da ^^ men ikke kjangs om jeg når opp til Kiske / Deris :S jeg kan kansje synge sånn som Joakim Broden i det svenske metal bandet Sabaton hvis jeg er i siget xD Endret 24. mars 2010 av Julekula
Julekula Skrevet 25. mars 2010 Forfatter Skrevet 25. mars 2010 nei men han synger uansett lysere enn meg xD
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå