Gå til innhold

Hammerfall: spiller egentlig ganske lett?

Julekula

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle . . . bare tenkte å spørre om dette: Spiller ikke Hammerfall egentlig ganske lett?? Av alle sangene jeg har søkt på finner jeg enkle powerchords osv :) Tenkte bandet jeg er med i skal covre en Hammerfall låt og lurte på en sang som i tilleg til powerchords ikke har så veldig vanskelige soloer. Last Man Standing er vel et alternativ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Joda hammerfall er ikke det mest kompliserte metalverdenen har å by på men du må huske at vokalen er kanskje det viktigste aspektet til dette bandet. powermetal trenger en vokal med mye... ja Power.

Skrevet

Ok :) men off . . . det er vokal jeg sliter med . . . klarer ikke å komme høyt (ifølge sanglærern min) med like stor kraft som lave toner, men jeg klarer fint å synge lyst uten å bruke "magen" som støtte for tonene :S

Skrevet

Tips fra meg: Kjenn registeret ditt. Så uendelig mange powermetalband virker bare latterlige fordi vokalistene deres prøver å høres ut som Michael Kiske. Andi Deris, etterfølgeren, gjør det ikke, og det løfter i grunn Helloween ganske mye. Kjører sin egen stil.

Det er noe du bør gjøre og, så får kjipe powercover bare legges til side/synges lavere.

Skrevet (endret)

greit :p hadde passet bedre med noe growl men det får jeg ikke til uten å skade stemmen min :S får vel synge lavt da xD

BTW: Helloween er råbra da ^^ men ikke kjangs om jeg når opp til Kiske / Deris :S jeg kan kansje synge sånn som Joakim Broden i det svenske metal bandet Sabaton hvis jeg er i siget xD

Endret av Julekula

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...