Gå til innhold

Xbox'en har skrapt opp alle spillene > HJELP!


Xlution

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Microsoft mener att xbox ikke skraper opp spill med mindre den blir flyttet på eller får fysiske stöter under tiden en CD plate snurrer. Altså feilbruk av maskinen (står gjömt i garantiboken om dette). Derfor så vil ikke microsoft erstette spillene som blir skrapet opp.

 

Microsoft har ett program for å skaffe nye kopier av plater som er ödelagt for en billig penge, men dette er i fölge dem ikke pga. at xbox riper spill, men en generell ordning som mange andre spillprodusenter/utgivere har.

 

Så, om du får spill som er skrapet opp, så er det dessverre din egen feil (microsofts P.O.V.) og du kan kontakte utgiveren av spillet for evt. spilleplateutbytteprogram.

 

 

Har värt mange som har forsökt å ta dette til retten, men ingen har lykket enda.. Dessverre..

 

 

Ang maskinen nå: En CD plate som får riper har kommet borti noe inni cd spilleren, og stor sjangs for ubalans videre (og mer skrapte spill). Send konsoll till reparasjon så bytter de spilleren (better be safe than sorry)

Lenke til kommentar

Hvis du vil vaske spillene så har jeg hørt at tannkrem funker bra, og som en annen skrev i en tråd jeg var i tidligere. "Helst Colgate Naturell", men regner med at de fleste funker.

 

Skremmende at så mange er så redde for å konfrontere problemet at det dukker opp tusenvis av "fikser" rundt slike ting bare for å slippe og måtte ringe f.eks Microsoft for å få løst problemet skikkelig.

 

Er forsåvidt enig med Kontorstol, det er slipemiddel i nesten alle typer tannkrem så jeg ville absolutt ikke prøvd det på mine cd-er.

 

Har nettopp ringt microsoft, og de sa at de ikke kunne erstatte spillet siden den ikke er produsert av microsoft i seg selv. Ganske teit egentlig. De sa at jeg skulle kontakte Activision (som har laget MW2), eller å gå til butikken der jeg kjøpte spillet. Desverre har jeg lite trua på at noen av de alternativene vil erstatte spillet med en helt ny en. Men kan alltid's prøve.

 

Dersom Microsoft tilbyr et slikt bytteprogram fordi andre utgivere gjør det samme så hvorfor har du liten tro på at det å ringe Activision vil gi deg et nytt spill?

 

Sjapper som driver med utleie av spill og film har vel også mest sannsynlig et stort problem med riper og sitter på en eller annen måte å fikse det på? Dersom ingen vil erstatte spillet ditt kan det være en idé å sjekke.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

En liten bump:

 

Har også hatt problemer med "The perfect circle", men riktig nok bare med Skate, etter at en kompis klarte å velte kjeksboksen. Har nå endelig tatt det frem igjen, for å fikse det, og leita opp litt youtubevideoer om tannkrem og forskjellig, og noen brukte bilvoks, og dette skulle hjelpe. Andre igjen, mente at dette ikke funket i det hele tatt, når jeg googlet litt rund

 

Men jeg testet et par runder med clinomyn (siden det er en litt grov tannpasta), noe som ikke funket så veldig bra. I trass, og mangel på bilvoks og lignende, påførte jeg litt vaselin, og behandlet den som om det var en poleringsvoks. Og tror dere faen ikke spillet starter opp som ingenting (ripa er enda godt synlig)? Heftig. Vil ikke avskrive tannpastaen helt enda, da jeg nok sikkert slipte ned ripa ganske greit i allefall.

 

Så, poenget er altså: Tannpasta og andre rariteter kan faktisk funke! Om enn bare for å fikse dvd-plata så du kan loade spillet over på harddisken. I mitt tilfelle har jeg enda ikke skaffet meg en harddisk (arcade), så plata er helt nødvendig. Skulle akkurat til å kjøpe skate på nytt òg :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bilvoks har du ikke, men vaselin har du i mengder av? haha ;D

Jeg har fikser de fleste platene mine med zalo jeg. Men tror egentlig alt sånn halv viskøse vesker fungerer.

Hvis det er din egen feil at platen er ripet opp er det jo bare å kjøpe en HD (som du sikkert har irritert deg over at du ikke har allerede), og smelle spillet rett over :)

Somregel lurt å gjøre det FØR du trenger det. Plutselig så velter kjeksboksen igjen, og da er det ingen kjære mor.

Lenke til kommentar

Jeg kunne ikke lavær å le av en kommentar trådstarter kom med.

"Skal jeg saksøke Microsoft?". Good luck chuck.

ikke noe gøy å få ødelagt spill.

desto en grunn til å legge spilla inn på hdd eller usb.

hørselen blir spart også da.

 

Når det gjelder den kommentaren så er sikkert trådstarter 9 år gammel og da blir man gjerne litt frustrert av ræva dvd spillere som ødelegger spilla.

Eller er det selvforskyldt ved å ha flyttet på xboxen mens spillet snurret?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

jeg lurer veldig på hvorfor du pakket i minst ett spill til når det ene ble skrapet opp av xboxen.

 

er det ikke bedre å slenge i noe som ikke koster 600kr nytt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...