Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Maserati Biturbo - engelsk service manual?


Zero-

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en Maserati Bitrubo 4.24V, som jeg og pappa skal fikse til jeg blir 18.

Den har fått kamremshavari pga forrige eier byttet kamrem selv.....

Fulgte med en detaljert service manual som viser hvordan man bytter omtrent hver eneste ting i hele bilen. Eneste problemet er at denne er på Italiensk og Tysk....

Noen som vet om hvor man kan kjøpe en sann på engelsk?

Bilen er 1992 Modell med 2L V6

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ble nysjerrig så ringte en gammel kollega som jobber på Autostrada. De har ikke manual, men kan skaffe.

 

Når det er sagt så MÅ jeg bare si at dette her er noe forferdelige greier. Jeg er 100% sikker på at dere aldri får den motoren der bra igjen. Hvor lenge har bilen stått? Jeg spår defekte turboer og oljetrykksproblemer når dere først får liv i kjerra. Da er man også på et nivå hvor man har kosta på så mye at man ikke kan slutte der....

 

Skal du ha et veldig godt tips så er det første dere gjør og demontere begge topplokkene. Send til motorverksted og finn alle feil. Ser for meg sprekker og skjevheter som ikke ligner grisen. Er toppene i orden vil jeg også tippe et sted mellom 20-30 000 pr topp for og få dem overhalt utifra hvor mange ventiler som er bøyd. Ikke legg en krone i kjerra før du vet det finns håp. Dere har garantert ikke trykktester for topplokk hjemme i garasjen.

 

Dette er en bil for spesielt innteresserte eller folk med ræva full av penger. Skjønner godt at gamle eieren prøvde og bytte reim selv da det sikkert koster 30 000,- på verksted :/ Passat syndromet!

 

Beklager for negativ reply og lykke til videre :)

Lenke til kommentar

Ble nysjerrig så ringte en gammel kollega som jobber på Autostrada. De har ikke manual, men kan skaffe.

 

Når det er sagt så MÅ jeg bare si at dette her er noe forferdelige greier. Jeg er 100% sikker på at dere aldri får den motoren der bra igjen. Hvor lenge har bilen stått? Jeg spår defekte turboer og oljetrykksproblemer når dere først får liv i kjerra. Da er man også på et nivå hvor man har kosta på så mye at man ikke kan slutte der....

 

Skal du ha et veldig godt tips så er det første dere gjør og demontere begge topplokkene. Send til motorverksted og finn alle feil. Ser for meg sprekker og skjevheter som ikke ligner grisen. Er toppene i orden vil jeg også tippe et sted mellom 20-30 000 pr topp for og få dem overhalt utifra hvor mange ventiler som er bøyd. Ikke legg en krone i kjerra før du vet det finns håp. Dere har garantert ikke trykktester for topplokk hjemme i garasjen.

 

Dette er en bil for spesielt innteresserte eller folk med ræva full av penger. Skjønner godt at gamle eieren prøvde og bytte reim selv da det sikkert koster 30 000,- på verksted :/ Passat syndromet!

 

Beklager for negativ reply og lykke til videre :)

 

Pappa har snakket med eieren litt mer, og fant ut at kamremen ikke hoppet av, men hoppet to hakk den ene veien, så skadene er ikke så store. Men hvis vi ikke får liv i motoren, så skal vi nok sende den til et verksted ja..-

Bilen har bare stått ca 1 år siden havariet.

 

Og forrige eier (en tysker som snakker dårlig norsk, kjøpte bilen gjennom et verksted)

kjøpte en "ny overhalt" motor i fra tyskland, som heller ikke virket, men toppene er i god stand på den, men tror vi først skal prøve å ta ventilene, og eventuelt kamakslene fra motor nr 2 og sette i motor nr 1. Har en nabo som er ganske interessert i sanne biler...

 

Men så Autostrada kunne få tak i en sann engelsk manual?

 

Edit: Den har vannkjølte turboer, og mekanisk, er det bilene ganske stabile etter ca '89 pga en del endringer i motorkonstruksjonen, og den har kun gått ca 70 000....

Endret av Zero-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...