Gå til innhold

Hjelp til kjøp/bygge pc til media


Anbefalte innlegg

Som tittelen sier så trenger jeg hjelp til å finne meg en ny data som kun skal bli brukt til å spille musikk å se HD filmer

 

Jeg skal kobble den opp til HD tv min så trenger ikke skjerm

Men er det et bra tilbud med skjerm så gjør ikke det noe men er ikke første pri.

Den må ha BlueRay spiller muligens BR brenner

Den skal også kunne spille av HD filmer 1080p som ligger på maskinen.

 

1 TB lagring plass

Ønsker også at den skal være stille av seg:)

Noen som kan komme med et forslag. helst så billigt som muligt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil du bygge pcen selv?

 

Det er som regel alltid billigst.

 

Budsjett?

 

Etter som den kun skal brukes til å se blueray/musikk og mkv filmer så vil jeg helst ikke at den skal være får dyr. Men la oss si mellom 5-7000. vet ikke om det er et realistisk budsjett etter som den skal ha blueray spiller?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Har satt opp et forslag her.

 

Trenger ikke og bruke så mye engang som jeg har linket over. Tar opp noen alternativer.

 

CPU: Kan du bytte til enn billig AMD Quad, men vil ikke ha mye og si for HD og musikk avspilling.

Hovedkort: Her kan du spare litt ved og velge et 785g basert hovedkort, som dette. Hadde likevel passet på at det var en HDMI utgang på hovedkortet.

Minne: Kan du oppgradere til 4gb for framtidens skyll, men altså, ikke nødvendig.

Blu-ray spiller: Om du trenger denne eller ei bestemmer du nesten selv, kan eventuelt bytte til en vanlig DVD-brenner til 200 kroner.

 

Det du eventuelt kan legge til er lydkort, men dette må du selv se an, vett ikke om du har et skikkelig anlegg eller hva, til og drive lyd ut fra en TV så er det ikke nødvendig.

 

EDIT: Du kan også bytte til et vanlig standard kabinett og eventuellt legge litt penger i kvalitetskjøling i kabinett vifter og cpukjøler.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Har satt opp et forslag her.

 

Trenger ikke og bruke så mye engang som jeg har linket over. Tar opp noen alternativer.

 

CPU: Kan du bytte til enn billig AMD Quad, men vil ikke ha mye og si for HD og musikk avspilling.

Hovedkort: Her kan du spare litt ved og velge et 785g basert hovedkort, som dette. Hadde likevel passet på at det var en HDMI utgang på hovedkortet.

Minne: Kan du oppgradere til 4gb for framtidens skyll, men altså, ikke nødvendig.

Blu-ray spiller: Om du trenger denne eller ei bestemmer du nesten selv, kan eventuelt bytte til en vanlig DVD-brenner til 200 kroner.

 

Det du eventuelt kan legge til er lydkort, men dette må du selv se an, vett ikke om du har et skikkelig anlegg eller hva, til og drive lyd ut fra en TV så er det ikke nødvendig.

 

EDIT: Du kan også bytte til et vanlig standard kabinett og eventuellt legge litt penger i kvalitetskjøling i kabinett vifter og cpukjøler.

 

SÅ lenge dette er en komplett liste åver pc så kommer jeg til å gå får den. Kommer til å kjøpe meg et greit kabinett med kjøling:)

Men takker får hjelpen:)

Lenke til kommentar

Ta en kikk inne på HTPC guiden. Det store spørsmålet er hvilket OS du tenker. Enhver Amd 2-4kjerner drar en HTPC greit.

Hvis linux gå for Nvidia integrert på hovedkortet - Grunnet VDAPU i XBMC.

Hvis Win vista/7 så sats på ATI sin nye 5xxx serie. Spar penger på integrert skjermkort på hovedkortet og legg i litt for eksternt skjermkort.

2-4Gb ram

Og den totale prisen kommer vel rundt 3000 for hardware og noen kr til kabinett.

Skjerm/tastatur/mus ikke medregnet her.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Er ikke nødvendig med et ekstern skjermkort, til film foretrekker jeg selv intergrert, hvorfor?

Jo fordi:

1. Skal du spare penger på hovedkortet for og få råd til et eksternt som gjør samme nyttenn til samme prisen som et godt hovedkort med integrert, får du dårlig SB oftest og dermed dårligere integrert lydkort osv.

2. STØY, så lenge et eksternt skjermkort ikke er passivt kjølt vil pcen støye mer en integrert under filmkosen.

Lenke til kommentar

Vil du bygge pcen selv?

 

Det er som regel alltid billigst.

 

Budsjett?

 

 

Vil du bygge pcen selv?

 

Det er som regel billigst hvis du skal kjøpe maskin til over 6-7'000 (du får heller ikke like gode supportordninger om du bygger selv).

 

 

 

- FIX'D ^^.

Endret av Kjell-arne
Lenke til kommentar

Som sakt så trenger jeg bare en ny pc.

Den jeg har i dag er vel en 4-5 år gammel å duger ikke til noen ting uten at det høres ut som den skal gå til Helv..

Jeg skal som sakt kun bruke den til:

 

Koble den til HD tv'n min

Musikk(spotify)

Se blueray filmer(full HD)5.1 lyd

se mkv filmer(full HD)

Gjerne ta opp tv programmer så da trenger jeg vel en tv tuner og mediasenter!?

min. 1 TB lagring

 

Pc skal ikke brukes til noe annet en dette!

 

 

Så hvem kan komme med det rimiligste forslaget? Gjerne en komplett liste med kabinet og alt det andre som trengs vis det er snakk om å bygge en pc. eller komme med en link til en ferdig produsert pc

Endret av shootas
Lenke til kommentar

Kan noen gi meg råd i forhold til disse 2 pc?

Tenker på om den bråker mye å om den virker godt i forhold til det siste innlegget mitt?

Vet at det ikke står at det er Blueray spiller men det kan vel kjøpes uten om?

 

alternativ 1:

http://www.multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st:10500940;fl:0

 

Alternativ 2:

http://www.multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st:10588521;fl:0

 

Vilken av disse ville du gått får? å har du eventulet link til noe som vil være bedre til samme pris?

Lenke til kommentar

Jeg tror du leter på feil kategori, hvorfor kjøpe arbeidsstasjoner når du kan kjøpe media center-maskiner? Disse er ment å være plassbesparende, stille og klare filmer i HD.

 

Multicom har noen veldig fine altervativer som du kan tilpasse selv, se kategorien her.

 

Grunnen til at jeg trenger en arbeidsmaskin er at jeg bruker den til ftp servere og skal ha spotify på den.

Går dette ann på en media senter pc?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...