Gå til innhold

Hvilke klesmerker foretrekker du?


Anbefalte innlegg

Skjorter fra Tailorstore

 

Syntes du skal skrive en liten anmeldelse av erfaringen fra skjortene der ifra :D Har vurdert å handle derifra, men har vært skeptisk til kvalitet og hvordan resultatet ville bli.

 

Som Alex sier, det er overraskende bra! Bare pass på at noen andre måler deg! Jeg målte meg selv, og det ble ikke en kjempesuksess :p Det er også en god ide å bestille i et billig stoff første gangen, for det er lett å gjøre litt småfeil med målene!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bestilte bare en helt enkel hvit skjorte. Kan jo skrive ned et par ting du IKKE skal gjøre, så slipper flere å gjøre samme feil som jeg gjorde :p

 

1: Ikke mål deg selv (som sagt)

2: Ikke bestill stiv krave og mansjetter (jeg liker stive kraver og mansjetter, med disse var AAALT for stive)

3:Ikke bestill med monogram (skriften er ikke pen)

4: Ikke overdriv målene for å få skjorten ekstra slim, den blir mer enn slim nok når man velger slim-fit og tar ordentlige mål.

Lenke til kommentar

2: Ikke bestill stiv krave og mansjetter (jeg liker stive kraver og mansjetter, med disse var AAALT for stive)

 

Takker! Hadde brent meg på den hvertfall. Tok du klassisk på hvordan skjorten er nede? Lengre bak en fremme, eller "moderne"?

 

Klassisk, for jeg går stort sett alltid med skjorten i buksen.

Lenke til kommentar

Jeg har tidligere bestilt en rekke skjorter fra tailorstore, og det ha vært en varierende fornøyelse. Vanskelig å ta skikkelige mål, skjortene er knappe, mønster passer i hytt og dynevær, fargegjengivelsen så som så på nettet, og sømmene er nå av enkleste sort og er ikke fine etter en stunds bruk. Etter at jeg oppdaget noen gode nettbutikker i London, har jeg ikke handlet mer på tailorstor. Heller greie ferdigskjorter enn dårlig målsøm.

 

Skjortene produseres på Sri Lanka, og jeg vet ikke hva som er alderen på syerene. Det kan godt være barnearbeid. Jeg mailet Malmø og de kunne fortelle at "alle var rett gamla" hva nå det måtte bety.

Mvh

Dag

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke si noe særlig om hvordan de holder seg, ettersom jeg ikke har brukt min mer enn et par-tre ganger, men at sømmene er enkle er absolutt sant. Poenget er jo at de koster 4-500 kr, og til den prisen får man ikke all verden uansett... Personlig kjøper jeg heller ferdigskjorter, for jeg pleier å passe ganske godt inn i vanlige str.

Lenke til kommentar

Det er alltid snakk om kompromisser, mange i Norge går med for trange skjorter, imo. Charles Tyrwhitt har et fantastisk utvalg av hals- og ermestørrelser, men krager og mansjetter er selvsagt limt. Og stoffet er bare alminneig. Slipsene macher bra, mer også kun av alminnelig kvalitet. Dressene er også greie til den prisen, og det meste er av jevnt god kvalitet, selv om jeg har vært uheldig med noen kjøp.

 

Hvis du vil ha virkelig high end, går du til Turnbull & Asser og får sydd dine skjorter, til ca £200 pr stk og minimum bestilling er seks stk. Men da er du også garantert passform og ypperste kvalitet i alle ledd. Da kan du gå med skjortene til James Bond, for det er der de lages. Og til prins Charles, Bryan Ferry, osv, osv. Kundelisten er i kjent britisk stil like hemmelig som koden til Bank Of Englands valuttaressurser. Diskresjon er en dyd over dammen.

 

Harvie and Hudson sine skjorter er litt vide, som alle engelske. Men de har også begynt å lage slimfit, men de har jeg ikke prøvd. Krager og mansjetter er ulimt. Bomullet er ypperlig, men du må like stilen. Slipsene er helt riktig tilpasset skjortene.

 

Thomas Pink har også fantastiske skjorter, men prisene er opp under tusenlappen. Fin nettbutikk, også, og et verdensberømt nettsalg noen ganger i året. Alle menn bør ha noen skjorter fra Pink, synes jeg. De er klassiske i formen, men mer moderne i stil.

Dag

Lenke til kommentar
Hvis du vil ha virkelig high end, går du til Turnbull & Asser og får sydd dine skjorter, til ca £200 pr stk og minimum bestilling er seks stk.

 

Nå ja, skal man VIRKELIG ha high end går man til Charvet og får sydd skjorter til 500 € pr stk. Kvalitetetsmessig er det nok ikke så stor forskjell fra T&A, men prisen er jo nesten dobbel, så det er et litt mer eksklusivt preg over det. Personlig er jeg en smule anglofil, så jeg ville nok heller gått for T&A :p

 

Jeg er forresten enig i at mange går med for trange skjorter. Det er ikke pent å se ut som om man har på seg et pølseskinn imo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...