Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Spørsmål om utroskap


Gjest Utroskap

Anbefalte innlegg

Gjest Utroskap

Har et lite spørsmål om utroskap, og hva folk regner som utroskap.

 

Om man "holder på med" med en jente i den forstand at man har sex, sover sammen koser osv, i god tro om at det skal utvikle seg til et forhold. Jenta har sex med en annen, sier det ikke til gutten.

Hva regnes det som?

Usikker på om dette defineres som utroskap.

 

Syntes det er litt vanskelig å definere utroskap, takker for alle innspill!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utroskap når det er noe du føler du må skjule for den andre part.

 

Da sier du egentlig at dette ikke er utroskap om hun gikk rett til han og fortalte om det, uten å ha skjult det for han overhodet, ikke angret osv?

 

Men TS er fortsatt i sin fulle rett til å mene at hun er utro, han setter sine grenser.

Lenke til kommentar

IKKE utroskap, fordi at "troen om at det utvikler seg til forhold" ikke definerer grenser for ett par. Snakk sammen og bli enige om hvor dere står og hvor forholdet utvikler seg.

Blir litt feil å være helt bombastisk på at det ikke er utroskap. Utroskap eller ikke er vel relativt til hvilken side av saken som det blir sett utifra.

 

Når du skriver at du er i "god tro om at det skal utvikle seg til et forhold", så vil det fra dine side oppfattes som utroskap, og med god grunn.

 

Om hun derimot er av en oppfatning som er rettet en annen vei, så er det ikke utroskap for hennes del.

 

Poenget mitt er at dette sees veldig utifra hva slags definerte grenser dere har, og hvilken oppfatning dere har av forholdet dere i mellom.

Igjen kommer et kjent og kjært poeng, uten at jeg skal utdype det spesielt...

 

Kommunikasjon er nøkkelen, og ville trolig reddet deg ut av en kinkig situasjon her.

 

Jeg vet at jeg hadde blitt veldig sjalu (jeg blir svært sjelden sjalu for noe), og ditchet henne. Ihvertfall som kjæresteemne i den nærmeste fremtid.

 

Fortell henne hva du mener, og hva du føler. Angrer hun, så kommer du garantert til å få høre det. Hvis ikke er det en lost case anyway...

Lenke til kommentar

Jeg syns faktisk ikke at det er utroskap i ordets rette forstand, fordi det ikke er snakk om et forhold begge parter er enige om at man er i. Om det er akseptabelt er en annen sak. Jeg ville ikke akseptert det.

 

Det som sjokkerer meg mest er at det virker som at så mange ikke vet at utroskap er en subjektiv oppfatning.

 

Utroskap kan også brukes i flere sammenhenger, man må ikke være et offisielt kjærestepar for at hun skal kunne være utro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...