Gå til innhold

Acer 7736ZG vs Acer 7740G

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bestilte for en drøy mnd siden en Acer 7740G på Elprice (se link). Denne fikk jeg etterhvert beskjed om at ikke kom inn i sortimentet, fordi leverandør hadde valgt å ikke ta den inn.

http://www.elprice.no/data/baerbar-pc/acer-aspire-7740g-baerbar-pc-lxplx02384&shopby=633;6

Som erstatning tar de inn en Acer 7736ZG, som jeg kan få i stedet, 500,- kroner billigere. Selger forteller at han og leverandør hadde sammenlignet disse to maskinene, og funnet ut at de hadde stort sett de samme specs, og ellers få forskjeller. Her følger link til erstatnings-pcen. Denne er fra pckiosken, men det er fordi den ikke ligger i Elprice sitt sortiment. De kommer ikke til å ta inn denne heller, men bestiller den som en erstatning til meg.

http://www.pckiosken.no/PartDetail.aspx?q=p:2729417;c:36159;r:kelkoo

De forskjellene jeg ser åpenbart, er at det er dual-core prosessor i 7736, og quad-core i 7740. Videre er det to forskjellige skjermkort; NVIDIA GeForce GT210M i 7736 og ATI HD5650 i 7740.

Er det noen der ute som har erfaringer fra 7736?

Noen gode råd, bør jeg akseptere forslaget?

Bra maskin?

Jeg skal i utgangspunktet bruke datamaskinen til film, video og bilderedigering, og ønsker å kunne kjøre slike redigeringsprogram. Maskina vil nok også bli benyttet til noe spill, men dette er ikke hovedbruken.

Jeg har litt, men ikke mye greie på datamaskiner, og spesielt ikke på bærbare. I tillegg har jeg ikke klart å følge utviklingen de siste 10 årene. Er veldig usikker på både grafikkort og prosessor og håper noen kan hjelpe meg, eller gi meg gode råd.

På forhånd takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg ser denne helt utdatert ut, in my humble opinion ... forrige generasjons prosessor, og et svakt grafikkort.

Du får bedre maskiner til prisen. Ta en titt på denne . Den kan konfigureres etter eget ønske, og er etter min mening mye datamaskin for pengene, men det er litt mindre skjerm og størrelse. I 17-tommers avdelingen så ser Asus X77JA interressant ut.

Og jeg må snart se å anbefale andre maskiner enn Multicom sine .... dette virker suspekt! :p

Skrevet

Betyr det at dersom jeg velger å få tilbake pengene, og kjøper 7740G en annen plass så er dette et bra kjøp, eller er ASUS-maskinen bedre?

Andre gode råd når det gjelder bærbar datamaskin i samme størrelse (17") som egner seg bra til mitt behov, som ligger i samme prisklasse?

Skrevet

Til videoredigering er det digg med en god prosessor. Særlig om du skal rendere litt større filmer. De nye i5 dual cores vil være en del bedre til dette enn core 2 duo pga i5 har 4 virtuelle kjerner som hjelper.

Skrevet (endret)

Jeg holder en knapp på Asus'en, men disse to (altså 7740 og X77JA) er ganske så like, til den bruken du antyder.

Dette fordi jeg har det for meg at Asus er litt bedre på byggekvalitet enn Acer ... men det er mulig det er gamle fordommer.

Poenget er i hvert fall at 7736 er en dårlig erstatter for 7740, selv med 500 i avslag.

Endret av thomit
Skrevet

Ja.. jeg har allerede slått fra meg 7736, og takker for de innleggsom har kommet. I tillegg må jeg finne en bra erstatter, og da er det bedre med råd i forkant, i stedet for å legge inn en ny post når Elprice foreslår en annen løsning. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...