Jump to content
Sign in to follow this  
staljin

Hvordan få av den kjøleren som er på Saphire Radeon 8500?

Recommended Posts

Hei,

Har lyst å bytte ut kjøleren på min Saphire Radeon 8500LE, men jeg får ikke av kjøleren. Har prøvd å varme den opp med hår føn men det hjalp ikke. Noe tips?

Takker.

Staljin

hehe... tror nok limet tåler litt mer varme enn det en hårføner klarer og lage... hvis ikke hadde den vel dettet av så fort GPUn begynnte og kjøres litt hardt.

hehe... tror nok limet tåler litt mer varme enn det en hårføner klarer og lage... hvis ikke hadde den vel dettet av så fort GPUn begynnte og kjøres litt hardt.

Hvis du tror at jeg prøvde å varme kjøleren opp og håpet på at den skulle falle av av seg seg så må jeg si at du er mildt sagt enkelt.

Jeg vridde på kjøleren etter å ha varmet den opp med hårføn som em hest, men det hjalp ikke.

Staljin

husker dette ble diskutert tidligere en gang også... Da foreslo noen å legge saken i fryseren, men jeg vet ikke om det fungerte og tror muligens ikke det er den beste ideen heller. Det letteste er nok å la den være i fred.

Ellers kan du vel bruke rå makt, stikke et skrujern mellom og jekke den av :) Enten så går den av eller så ødelegger du kortet, hvis tilfelle du har en god unnskyldning for å kjøpe ett nytt.. Radeon 8500 kort er vel ikke brutalt dyre heller, så...