Gå til innhold

Photoshop 7


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg har såvidt begynnt å bruke photoshop 7.0 å trenger tips om hva slags bøker som er bra.

 

Jeg kommer først og fremst til å bruke photoshop til å lage interface til hjemmesider. Jeg kommer ikke til å bruke det så mye til å manipulere bilder, men lage de fra scratch.

Dette er et eksempel på hva jeg kommer til å lage.

 

Jeg har tenkt å kjøpe Photoshop 7.0 Bible. Jeg har også sett på ei bok som heter Adobe Photoshop 7.0 Studio Techniques.

Blir det "smør på flesk" å kjøpe begge disse?

Jeg har ikke drevet noe med photoshop før så jeg trenger introduksjon til begrepene i programmet. For eksempel bruk av channels. Det er greit å gjøre tutorials på nett men jeg lærer ikke hva jeg egentlig gjør.

 

Og så et lite spørsmål til slutt.

Er det noe forskjell på photoshop når det gjelder windows og mac utgave? Adobe Photoshop 7.0 Studio Techniques ser ut til å ta for seg mac utgaven. Kan jeg bruke denne boka da når jeg bruker windows?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lærte photoshop av å se på det og finne ut ting (som alt annet ). Prøv å lær litt selv, finn ut hva LAYERS er og for eksepmel hva gradient tool++ masse diverse ting, ganske simpelt når du kan det, men jo mer du kan det mer avansert blir det.. Øh lang setning :)

 

Ellers annbefaler jeg deg "Bibelen" :yes:

Lenke til kommentar

Skaff deg Adobe Classroom In A Book. Finfin bok som går gjennom alt det grunnleggende. Koster omrent 500 kroner. Folger med CD med øvelser. Hvis du begynner med denne, og kjøper Bibelen etterpå, så lærer du deg mer enn bare å sitte å knote på egenhånd.

 

(Og husk å lære deg penneverktøyet. ;) )

Lenke til kommentar

Syns bøker er alle tiders, mye på nett, men en god bok er gull.

Ville begynt med en skole bok før en Bible, lære litt progresivt, synd å kaste deg ut på dypt vann bare for boka er alfabetisk lagt opp, og ikke tter faglig progresjon.

 

Photoshopskolan er noe av det bedre på nett syns jeg. Ellers har sikkert noen andre noen linker som de kan poste?

Lenke til kommentar

www.eyesondesign.com , www.hah.net/p5/ , www.spyroteknik.com , www.thewebmachine.com osv osv. Følg noen linker på hver side og se på tutorialene, det var slik jeg lærte meg photoshop. Prøv å kombinèr forskjellige teknikker brukt i tutorialene og se hva du får ut av det. Det tar ganske lang tid å lære seg å bruke de forskjellige funksjonene rent teknisk, og enda lengre å lære seg å bruke de til å lage noe kreativt og/eller fornuftig... Lykke til! :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...