Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Går det ann å forbedre synet?


bkf_94

Anbefalte innlegg

Det er slik at synet bør være stabilt i MINIMUM 2 år før du kan ta en laser operasjon. Eller ja.. Det er i alle fall anbefalingen fra dem. Og som nevnt tidligere, dette er for å redusere risikoen for at du får dårligere syn igjen senere.

Endret av Frode789
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Jeg tok laseroperasjon for 2 år siden ca, da jeg var 19 år.. Det ble ikke helt vellykket første gangen pga. at jeg hadde ganske så skjeve hornhinner, rundt 4 eller noe. Jeg måtte re-operere det høyre øyet. Etter det så har synet mitt vært veldig bra! Jeg ser ikke noen tegn til forverring, tvert i mot forbedring :) Angrer ikke ett sekund!! Livet er så mye enklere uten briller og linser :D

 

Jeg brukte linser og briller før jeg tok laseroperasjon. Den tidligere optikeren min sa at jeg ikke kunne ta laseroperasjon fordi jeg ikke hadde stabilt nok syn, men øyelegen jeg tok laseroperasjon med mente at det skulle gå fint og jeg fikk ta operasjonen. Han sa at det var en risiko med å ta den i så ung alder, men han hadde hatt vellykkede operasjoner med en del yngre personer før, så han trodde det skulle gå bra :) Dette forteller litt om hvor inkompetente noen optikere er og hvor "sleipe" de er. Virker som noen av de er bare ute etter å ha deg som kunde og tjene penger på deg! Så ikke stol blindt på hva en optiker forteller deg - ta deg heller en tur til en øyelege som opererer og få deg en prøvetime, og finn ut selv om du kan ta operasjon eller ikke.

 

Om en laseroperasjon blir vellykket eller ikke kommer mye an på hva slags syn du har og hvilken operasjonsmetode man bruker, og ikke minst stedet man velger ta operasjonen på. Jeg tok operasjonen med LASEK-metoden - en metode som har lavere risiko, men lenger helbredelsestid.

 

Jeg betalte 22 000 kr for min operasjon btw :)

Lenke til kommentar

Jeg var på utredning for laser operasjon av øyet for ca et år siden.

Jeg er nå 25 år og optikeren var veldig varsom med å anbefale meg å ta dette inngrepet siden dette trolig ikke ville holde stort mer en 6 år og at jeg da ikke burde ta nytt inngrep siden det ikke var mer tykkelse på hornhinnen? en jeg trengte til to inngrep.

Lenke til kommentar

Tok selv en laser operasjon for å kunne tjenestegjøre i forsvaret. Er nå 23 og synet har blitt merkbart dårligere og jeg er nede på en 7 istedenfor 9 som etter operasjonen. Vent så lenge du kan med å ta laser så synet for stabilisert seg.

Endret av Keylar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...