Gå til innhold

Rekeomelett's loggbok! Stronglifts 5x5


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Da starter jeg opp med styrketreningen for året, og i år tenkte jeg å logge øktene slik at jeg kan se framgangen, og kanskje få litt tips og veiledning fra dere :thumbup:

 

Info:

Alder: 16år

Høyde: 175cm

Startvekt: 68kg

Foreløpig vekt: 69,5kg

 

Treningsprogrammet

 

 

[A]

Squat 5x5

Bench Press 5x5

Inverted Rows 3xF

Push-ups 3xF

Reverse Crunch 3x15

 

Squat 5x5

Overhead Press 5x5

Deadlift 1x5

Pull-ups/Chin-ups 3xF

Prone Bridges 3x30sec

 

 

Typisk kosthold

 

 

Frokost

1porsjon havregrøt

1glass juice

 

Lunsj

2-4 skiver med ost å skinke

0,35l cola

 

Mat før trening

3-4skiver med makrell i tomat

frukt-smoothie fra bendit

 

Trening

 

Mat etter trening

1 proteinshake

et par bananer

 

Middag

Det som mamma lager, alltid fisk minst 3 ganger i uka

 

Kveldsmat

4skiver med makrell i tomat

eller

2-3 speilegg og bacon fordelt på skiver.

 

 

Mål for sommeren

 

 

Vekt: 75kg

Benkpress: 80kg 1RM

Knebøy: 80kg 5x5

Chins: 12

 

 

 

Håper å få tilbakemeldinger om treningen fra dere, og tips om hva jeg kan gjøre bedre ;)

Endret av Rekeomelett
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

13.03.10 - Day 1

 

A

 

Knebøy

 

50kg x5

50kg x5

50kg x5

50kg x5

50kg x5

 

Benkpress

 

50kg x5

50kg x5

50kg x5

50kg x5

50kg x5

 

Sittende roing

 

45kg x10

45kg x10

45kg x10

 

Pushups

 

18 +10kg

14 +10kg

10 +10kg

 

Situps

 

15

10

10

 

Kommentar: Tok det litt rolig idag siden det er første dagen, og øvelsene gikk veldig greit :) Det er kun 1 apparat som jeg kan kjøre inverted row der jeg trener, og det var opptatt så da måtte jeg impovisere litt. Men som sagt til å være dag 1 så var det en fin økt. :thumbup:

 

 

 

-----------------------------------------------

 

 

 

15.03.10

 

B

 

Knebøy

 

55kg x5

55kg x5

55kg x5

55kg x5

55kg x5

 

Overhead press

 

30kg x5

30kg x5

30kg x5

30kg x5

30kg x5

 

Markløft

 

70kg x5

 

Chin-ups

 

8

5

4

 

Prone bridges

 

40 sec

40 sec

40 sec

 

Kommentar: Knebøyen føltes lett OHP er en stund siden jeg har kjørt, men det var ikke så gale. Ellers så var Chin-ups'en tung.

Endret av Rekeomelett
Lenke til kommentar

Har satt meg et par mål for sommeren, og det er å bestige 75 på vekten, klare 80kg i benk, kjøre 80kg 5x5 knebøy og 15 chins.

 

Det er kanskje litt høye målsetninger, men jeg tenker at da har jeg noe å strekke meg etter :)

 

Kostholdet mitt ser ca sånn ut på en vanlig dag:

 

Frokost

1porsjon havregrøt

1glass juice

 

Lunsj

2-4 skiver med ost å skinke

0,35l cola

 

Mat før trening

3-4skiver med makrell i tomat

frukt-smoothie fra bendit

 

Trening

 

Mat etter trening

1 proteinshake

et par bananer

 

Middag

Det som mamma lager, alltid fisk minst 3 ganger i uka

 

Kveldsmat

4skiver med makrell i tomat

eller

2-3 speilegg og bacon fordelt på skiver.

 

 

Vurder det dere som kan det :p får ofte høre at den colaen bør kuttes ut, er det nødvening?

Lenke til kommentar

Har ikke tid til å kikke så nøye over kostholdet ditt nå.

Men kan svare på det med colaen. Nei, det er ikke nødvendig, men det er absolutt å anbefale at du kutter den ut. Drikk melk istedefor!

Nå vet jeg ikke hvor sterk du er, men det ser ut som du har satt deg høye, men sansynligvis gjennomførbare mål. (Blir nesten gjetting)

Å veie 75kg til sommeren burde gå fint om du går inn for det ved å ligge i kcal-overskudd :thumbup:

Lenke til kommentar

Ja, colaen burde med fordel byttes ut ;) Om du må ha noe søtt eller digg å drikke, så bytt det ut med sjokolademelk eller noe sånt. Der får du hvertfall litt proteiner + at det er godt! Men ellers så det ut som et greit kosthold. Kanskje litt proteinfattige måltider på frokost og lunsj. Men her kan du bare ta en proteinshake til maten, for å gjøre det enkelt.

Lenke til kommentar

A

 

Knebøy

 

60kg x5

60kg x5

60kg x5

60kg x5

60kg x5

 

Benkpress

 

52,5kg x5

52,5kg x5

52,5kg x5

52,5kg x5

52,5kg x5

 

Sittende roing

 

50kg x10

50kg x10

50kg x10

 

Pushups

 

20 +10kg

16 +10kg

12 +10kg

 

Mageøvelser med ball

 

Kommentar: Bra økt, Øvelsene gikk bra. Jeg prøvde meg på Inverted row, men fikk det ikke helt til, så jeg satt meg heller på kabelmaskinen og rodde. Går det greit å gjøre det slik, eller burde jeg lære meg inverted rows og heller kjøre det?

 

Når det gjelder den colaen så får jeg heller bare begrense det til en gang i uka eller no, og heller drikke sjokolademelk som du sier ;)

Endret av Rekeomelett
Lenke til kommentar

19.03.10

 

B

 

Knebøy

 

65kg x5

65kg x5

65kg x5

65kg x5

65kg x5

 

Overhead press

 

32,5kg x5

32,5kg x5

32,5kg x5

32,5kg x5

32,5kg x5

 

Chin-ups

 

8

5

 

Kommentar: Var en grei økt egentlig hvis man ser bort ifra at jeg hoppte over to øvelser. Var ganske umotivert og hadde en fest jeg måtte nå, så da ble det sånn.

 

btw: ny kroppsvekt etter en uke med programmet er 69,5kg :w00t:

Lenke til kommentar

Skal du ro med stang søk etter "pendalay rows" på youtube og gjør det slik.

 

Veldig bra du spiser mye makrell i tomat. Fiskefett er essensielt.

 

Det er vanskelig å gå opp i vekt hvis man spiser reint. Da kan det være greit med søppelmat som kola. Personlig har jeg tro på helmelk som bulkemat. Tipset om sjokolademelk er også bra.

 

Målsetningene dine til sommeren er veldig realistiske, synes jeg, og burde være godt innen rekkevidde.

Endret av arehb
Lenke til kommentar

Han veger 68 kg, og burde med litt vilje greie å bulke uten å ty til cola. Viss det er colaen som skal til for at han skal komme i overskudd, så er det såpass lite som mangler at det er like greit å køyre i seg en sjokkomelk eller noke heilmelk.

 

Rekeomelett, ikkje heng deg for mykje opp i kosthold og det å ete reint, for då vil du til slutt gå lei. Men ikkje tenk at det er noke usunt som må til for at du skal greie å bulke. Berre som et tips ;)

Lenke til kommentar

Det er ikke farlig å ikke spise 110% sunt, Pijus.

 

 

http://www.bodyrecomposition.com/research-review/hormonal-responses-to-a-fast-food-meal-compared-with-nutritionally-comparable-meals-of-different-composition-research-review.html

 

http://www.bodyrecomposition.com/research-review/glycaemic-index-effects-on-fuel-partitioning-in-humans.html

 

http://www.bodyrecomposition.com/fat-loss/is-a-calorie-a-calorie.html

 

 

Once again, my point is that if calories are being strictly controlled, the source doesn’t appear to make a humongous difference in terms of body composition changes. As well, once you get protein intake to proper levels, fooling around with carbohydate and fat ratios (within the context of identical caloric intakes) don’t seem to make a huge amount of difference either. The bottom line still comes down to calories in versus calories out; it’s simply that it may be easier to affect calories in (food intake) or calories out (through activity) with different macronutrient breakdowns.
Lenke til kommentar

Dagens økt

 

A

 

Knebøy

 

70kg x5

70kg x5

70kg x5

70kg x5

70kg x5

 

Benkpress

 

55kg x5

55kg x5

55kg x5

55kg x5

55kg x5

 

Sittende roing

 

50kg x10

50kg x10

50kg x10

 

Pushups

 

Situps

 

Kommentar: Tungt var det idag. Etter fredagen gikk jeg ned 2 kilo. Alkoholen tok knekken på meg. Nok om det. Stengene var opptatt, så jeg kjørte roing i kabelmaskinen idag og. Pushups og situps holdt jeg ikke tellingen på.

 

Ser frem til neste økt, men tror ikke jeg velger å øke på knebøyen enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...