Gå til innhold

Kjølematte til Macbook Pro 13". Tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Planlegger å kjøpe meg en slik kjølematte til MBP-en min ettersom jeg er lei av at den blir varm, og at det advares mot stråling når man har den på fanget.

Det nevnes en som ser grei ut her og to fra logitech her og her, så hvilken av disse, evt. andre, anbefales?

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Hva med coolbook (www.coolbook.se). Koster 60 kr og kan gi veldig stor reduksjon i varmeutvikligen. Jeg har en Macbook Unibody, og jeg fikk skrudd spenningen ned fra 1.125V til 0.9375, og nå bli maskinen ikke varm under 100% belastning en gang. Før kunne CPU-en bli 85-90C med viften på full hastighet (6200 rpm), nå ligger den på rundt 72-78 C og viften på 2400 rpm under flere timers videokonvertering (som gir 100% last). Da er maskinen og så godt som lydløs.

Edit:

Prøvde nettopp å kjøre CPUTest Enormous med 4 instances og viften på full hastighet, og CPU-en ble ikke varmere enn 61-62 grader. Da var hele tiden 100% last på begge kjernene.

Endret av SRD
Skrevet

Hva med coolbook (www.coolbook.se). Koster 60 kr og kan gi veldig stor reduksjon i varmeutvikligen. Jeg har en Macbook Unibody, og jeg fikk skrudd spenningen ned fra 1.125V til 0.9375, og nå bli maskinen ikke varm under 100% belastning en gang. Før kunne CPU-en bli 85-90C med viften på full hastighet (6200 rpm), nå ligger den på rundt 72-78 C og viften på 2400 rpm under flere timers videokonvertering (som gir 100% last). Da er maskinen og så godt som lydløs.

Edit:

Prøvde nettopp å kjøre CPUTest Enormous med 4 instances og viften på full hastighet, og CPU-en ble ikke varmere enn 61-62 grader. Da var hele tiden 100% last på begge kjernene.

Har bestilt en Chilldesk nå (delvis pga. bedre sittestilling), men sjekker kanskje ut programmet Coolbook også. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...