Gå til innhold

Kjølematte til Macbook Pro 13". Tips?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hva med coolbook (www.coolbook.se). Koster 60 kr og kan gi veldig stor reduksjon i varmeutvikligen. Jeg har en Macbook Unibody, og jeg fikk skrudd spenningen ned fra 1.125V til 0.9375, og nå bli maskinen ikke varm under 100% belastning en gang. Før kunne CPU-en bli 85-90C med viften på full hastighet (6200 rpm), nå ligger den på rundt 72-78 C og viften på 2400 rpm under flere timers videokonvertering (som gir 100% last). Da er maskinen og så godt som lydløs.

 

Edit:

Prøvde nettopp å kjøre CPUTest Enormous med 4 instances og viften på full hastighet, og CPU-en ble ikke varmere enn 61-62 grader. Da var hele tiden 100% last på begge kjernene.

Endret av SRD
Lenke til kommentar

Hva med coolbook (www.coolbook.se). Koster 60 kr og kan gi veldig stor reduksjon i varmeutvikligen. Jeg har en Macbook Unibody, og jeg fikk skrudd spenningen ned fra 1.125V til 0.9375, og nå bli maskinen ikke varm under 100% belastning en gang. Før kunne CPU-en bli 85-90C med viften på full hastighet (6200 rpm), nå ligger den på rundt 72-78 C og viften på 2400 rpm under flere timers videokonvertering (som gir 100% last). Da er maskinen og så godt som lydløs.

 

Edit:

Prøvde nettopp å kjøre CPUTest Enormous med 4 instances og viften på full hastighet, og CPU-en ble ikke varmere enn 61-62 grader. Da var hele tiden 100% last på begge kjernene.

Har bestilt en Chilldesk nå (delvis pga. bedre sittestilling), men sjekker kanskje ut programmet Coolbook også. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...