Nik0 Skrevet 13. mars 2010 Skrevet 13. mars 2010 Min Civic kveles for lett etter å ha stoppet helt opp. Klarer å bruke den slik, men jeg må, etter å ha stått stille i kryss etc. ta clutchen til gripepunktet der den står og går i 3-4 sekunder før den går fremover til slutt. Om jeg prøver å slippe clutchen videre opp etter å ha nådd gripepunktet uten å vente disse sekundene kveles den med en gang. Ganske lang vandring på koblingspedalen og. Slitt clutch? Mener den er blitt mye verre den siste måneden, mye slitasje ved å ha gjøre det jeg gjør? Evt. mindre slitasje om jeg ruser på gassen og slipper clutchen fort ut, så den får tak med en gang?
Nik0 Skrevet 13. mars 2010 Forfatter Skrevet 13. mars 2010 MogensAlfonse: du kødder? agvg: Hvordan kan jeg vite det?
agvg Skrevet 14. mars 2010 Skrevet 14. mars 2010 Tja, drypper eller svetter den olje? Får du oljedamp på lamellplatene kan den begynne og hugge.
Virion Skrevet 14. mars 2010 Skrevet 14. mars 2010 (endret) Nja, har du prøvd å rense forgasserlomma? Hva slags modell er det snakk om her? Tvilsomt om det er forgasser på en bil av nyere dato. Eller biler som er lagd etter 1990. Det er mest sannsynlig ikke noe mekanisk feil med bilen, det er vel heller feil med det elektriske. En slitt clutch vil ikke kvele en bil, heller omvendt i tilfelle. Endret 14. mars 2010 av Virion
Nik0 Skrevet 14. mars 2010 Forfatter Skrevet 14. mars 2010 Nettopp derfor jeg spurte om han kødda, det er jo klart elektronisk bensinnsprøytning, selv om den er såpass gammel som 92. Ja ok. Men hva kan være feilen når det rister ekstrr jeg starter i første giremt når jeg slipper ut clutchen? den virkelig strever og varsellampen som kommer opp når man kveler motoren blinker når jeg starter opp i 1. gir og revers.
Virion Skrevet 14. mars 2010 Skrevet 14. mars 2010 Ristingen er nok pga. slitne motorfester. Det at bilen kveles er nok på grunn av at ECU får feil signal fra TPS, MAP/LMM, innsugstemp, lambda, tomgangsventil/motor osv. Hadde holdt en knapp på TPS hvis bilen din har det. Har aldri tatt i en Civic før... Det jeg hadde gjort først er å fjerne fukt fra koblinger og pluggledninger, og fette inn kontaktene eller spraye med silikon. Hvis den har coil og fordeler skader det ikke å renske opp. Når dette er gjort hadde jeg begynt å feilsøke hver enkelt av komponentene. Tett katte kan jo også kvele bilen, men det blir som oftest ikke mulig å få den opp i noe særlig turtall heller.
MogensAlfonse Skrevet 14. mars 2010 Skrevet 14. mars 2010 Nja, tror fortsatt at det er motbør i forgasserlomma. Har sett det før mange ganger, men det er alltid det siste som blir sjekket.
Rebel-Rider Skrevet 15. mars 2010 Skrevet 15. mars 2010 Huff det var mye tull her, bilen din har hydraulisk kobling og denne bør der skiftes veske på med gjevne intervaller for at koblingen skal fungere slik den skal. Gjør en ikke dette så blir koblingspedalevn svampete, vandringen blir lang og gripepunktet kommer meget brått, rørene og selve master/slave cylinderen begynner å ruste innvendig. En hydraulisk kobling har som bremsene en mastercylinder og en slavecylinder. På mastercylinderen (til høyre for bremsekraftforsterkeren) finner du beholderen til vesken, og på slavecylinderen (står på siden av girkassa) finner du luftenippelen som brukes til å lufte/tappe vesken med. Vesken er akkurat den samme typen som er på bremsene (DOT3 eller bedre) og prosedyren for å skifte vesken er også ganske lik. Her ser du omentret hva du leter etter. MogensAlfonse: "Forgasselomma"? har ikke sett litt for mye på fleksnes? trådstarter skulle ikke sjekke "Fustasjeopphengsforkoblingene" også i samme slengen?
Nik0 Skrevet 15. mars 2010 Forfatter Skrevet 15. mars 2010 Takk, Rebel-Rider, det var nyttig. Har tenkt litt på det med clutchvæsken tidligere, men den er full, og jeg tenkte ikke at om væsken var litt eldre, så ville den bli slik? Men da får jeg skifte den.
bruker365 Skrevet 17. mars 2010 Skrevet 17. mars 2010 MogensAlfonse, trådstarteren skal ikke sjekke om det er reima som driver turboen som ikke er stram nok da? I tilfelle turboen ikke henger helt med liksom?
MogensAlfonse Skrevet 18. mars 2010 Skrevet 18. mars 2010 MogensAlfonse, trådstarteren skal ikke sjekke om det er reima som driver turboen som ikke er stram nok da? I tilfelle turboen ikke henger helt med liksom? Nå farer du bare med tant og fjas. Trådstarter hadde en reell problemstilling.
Flimzes Skrevet 23. mars 2010 Skrevet 23. mars 2010 MogensAlfonse, trådstarteren skal ikke sjekke om det er reima som driver turboen som ikke er stram nok da? I tilfelle turboen ikke henger helt med liksom? Nå farer du bare med tant og fjas. Trådstarter hadde en reell problemstilling. Og hans svar er omtrent like godt som ditt. Gå tibake til 1960 og oreslå samme til bileierne der, de kanskje har mer nytte av det.
bruker365 Skrevet 24. mars 2010 Skrevet 24. mars 2010 MogensAlfonse, trådstarteren skal ikke sjekke om det er reima som driver turboen som ikke er stram nok da? I tilfelle turboen ikke henger helt med liksom? Nå farer du bare med tant og fjas. Trådstarter hadde en reell problemstilling. Og hans svar er omtrent like godt som ditt. Gå tibake til 1960 og oreslå samme til bileierne der, de kanskje har mer nytte av det. Og du tok mitt innlegg seriøst?
Flimzes Skrevet 24. mars 2010 Skrevet 24. mars 2010 Ikke ditt, men Mogens skriker jo etter oppmreksomhet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå