Gå til innhold

Hvor i Bergen kan man studere revisjon?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en kjæreste som ønsker å studere revisjon, og som har lyst å flytte til Bergen for å studere revisjon. Etter litt leting fant hun ut at Bergen ikke i det hele tatt tilbyr revisjon (bachelor), så jeg lurer på om noen som vet om Bergen faktisk har utdanning for revisjon?

 

Har bare funnet dette: http://www.nhh.no/no/studietilbud/master-i-regnskap-og-revisjon.aspx

 

Krever bachelorgrad i revisjon, for å studere videre til master.

 

Syns også det er litt synd at Bergen, som er en så stor by, ikke har tilbud for revisjon!

 

Mvh Martin :)

 

Edit: skriveleif.. :)

Endret av Martin-1992
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det studiet du linker til krever ikke en bachelorgrad i Revisjon.

Les mer om kravene her!

 

 

Søkere med bachelorgrad i regnskap og revisjon og bestått alminnelig revisoreksamen er kvalifisert for opptak i MRR. Karakterkravet for bestått revisoreksamen er C (3.0) i hver av de fire eksamene: Revisjonsteori og metode, Årsregnskap, Skatterett og Rettslære.

 

 

Hun har ikke revisoreksamen, så hvordan skal hun komme inn der? Eller så må jeg ha misforstått ettellerannet.

 

Jeg lurte også på om Bergen HAR revisjon. Hvis noen vet det, så spytt ut, takk :)

Endret av Martin-1992
Lenke til kommentar

Søkere med bachelorgrad i økonomi og administrasjon fra NHH er kvalifisert for opptak i MRR.

Edit: Men hvis hun kun vil gå 3 år, så hjelper det ikke hun så veldig.

Hvis hun er interessert i en master, kan NHH være veien.

Endret av Zash
Lenke til kommentar

Søkere med bachelorgrad i økonomi og administrasjon fra NHH er kvalifisert for opptak i MRR.

Edit: Men hvis hun kun vil gå 3 år, så hjelper det ikke hun så veldig.

Hvis hun er interessert i en master, kan NHH være veien.

 

Sist jeg vet, så har hun interesse for å gå master. Men problemet er å få begynt på skole, har Bergen virkelig ingen skole for de som vil begynne på revisjon? Forsåvidt jeg vet så kan man studere bachelor, så "oppgradere" til master.

Lenke til kommentar

Ser ikke ut som det finnes rene revisjonsstudier i Bergen.

Tror det nærmeste blir Økonomi og Administrasjon, og sørge for å få tatt valgfag som ligger opp mot revisjon!

 

Ok..

 

Kan du forklare litt nærmere? Hadde blitt glad for en god forklaring, på hvordan man skal gå fram....

Lenke til kommentar

Hvis hun vil bli statsautorisert revisor er Bergen et av de bedre valgene. Da søker hun på siviløkonomstudiet på NHH, gjør ferdig bacheloren der, med juss/skatterett som valgfag, og søker opptak til masterstudiet i regnskap og revisjon. Hvis du består bacheloren er du garantert opptak til master i økonomi og administrasjon, men jeg er usikker på om det er konkurranse (opptak basert på karakterer på bacheloren) for å komme inn på regnskap og revisjon. Det ville det uansett vært om hun tok bacheloren et annet sted også.

Lenke til kommentar

Det er ingen som tilbyr bachelor i revisjon i Bergen.

Enten kan hun gjøre som Herr Brun sier, eller så kan hun ta en bachelor i øk.adm. ved HiB eller BI. Dersom hun tar bacheloren utenfor NHH må hun ha et karaktersnitt på 3,8 for å komme inn på MRR. Det stilles også krav om at søkere må ha 6 studiepoeng i skatterett. Vet ikke om det er mulig å få tatt det som valgfag ved HiB, men kan bekrefte at det ikke er mulig ved BI i Bergen (går der selv). Var på en rekruteringsmesse for masterprogrammene til NHH i forrige uke, og der ble det sagt at det var mulig å ta et kurs i skatterett om sommeren før man starter på MRR dersom man mangler de 6 studiepoengene i skatterett (http://www.nhh.no/no/studietilbud/s%C3%B8knad-og-opptak/master-i-regnskap-og-revisjon/opptaksregler-og-s%C3%B8knad/juss-og-skatterett.aspx)

Lenke til kommentar

Det er ingen som tilbyr bachelor i revisjon i Bergen.

Enten kan hun gjøre som Herr Brun sier, eller så kan hun ta en bachelor i øk.adm. ved HiB eller BI. Dersom hun tar bacheloren utenfor NHH må hun ha et karaktersnitt på 3,8 for å komme inn på MRR. Det stilles også krav om at søkere må ha 6 studiepoeng i skatterett. Vet ikke om det er mulig å få tatt det som valgfag ved HiB, men kan bekrefte at det ikke er mulig ved BI i Bergen (går der selv). Var på en rekruteringsmesse for masterprogrammene til NHH i forrige uke, og der ble det sagt at det var mulig å ta et kurs i skatterett om sommeren før man starter på MRR dersom man mangler de 6 studiepoengene i skatterett (http://www.nhh.no/no/studietilbud/s%C3%B8knad-og-opptak/master-i-regnskap-og-revisjon/opptaksregler-og-s%C3%B8knad/juss-og-skatterett.aspx)

 

Må si tusen takk for din utfyllende svar! Godt du tok deg tid å forklare.

 

Må undersøke dette, men igjen, takk for utfyllende svar. Er veldig behjelpelig! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...