Gå til innhold

Opera Mini 5 for Android


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Poenget er at det er DE som tjener på bugreports, ikke jeg. Da bør de klare å linke til bugpostingen fra Marketsiden. Jeg skal love deg at terskelen for å google seg frem til et sted å sende inn bugreports er LANGT høyere enn terskelen for å klikke send mail to developer og skrive en kort mail. Det er ikke jeg som skal selge et fungerende produkt til operatører/telefonprodusenter for å tjene penger, og er avhengig av at det faktisk fungerer, det er Opera.

De linker til en adresse som gir deg instruksjoner om hvordan du kan gi tilbakemeldinger. Det er ikke deres feil at du klikker istedenfor å lese det de sender.

 

Det burde i det aller mninste stått i mailen man får tilbake, tror du virkelig folk gidder å lete seg gjennom et forum de får linket til i en Du-må-dessverre-betale-for-å-få-hjelp-epost for å finne et sted de kan poste en bugreport for å hjelpe et kommersielt selskap? Da er enten du eller folk i overkant dumsnille.

Følger du med i det hele tatt? Det står nøyaktig hva du kan gjøre for å få hjelp, gi tilbakemeldinger, osv. i e-posten.

Lenke til kommentar

De sender en mail med tittelen "support request not accepted", som forklarer meg at jeg ikke får support fordi det kun er for betalende kunder. Videre kommer det to linker: En til en side der jeg kan logge inn og få support dersom jeg er betalende kunde, og en til en side der det står at jeg kan kjøpe support, om jeg ikke er betalende kunde enda. Det er det jeg ser.

 

Hvor mange tror du gidder, etter den starten, å bla seg nedover i mailen for å se om det kanskje står noe om bugrapporteringer? Og hvor mange tror du gidder, etter å ha bladd gjennom hele mailen uten å finne noe om buggrapportering, å klikke gjennom de andre linkene og LETE etter et sted å rapportere bugs? De som gidder det er mer Opera-fanboys enn godt er, eller kjeder seg mer enn jeg gjør når jeg sitter på bussen og har oppdaget en bug.

 

Fakta: Det er ikke sånn man lanserer en beta på en mobilapp, om man vi ha tilbakemeldinger. Punktum. Med andre ord har de gjort en dårlig jobb. Det kan også kalles å drite seg ut. Folk som driter seg ut kaller man gjerne idioter, fordi de har gjort noe som er dumt, selv om man ikke kan vite med 100% sikkerhet at dette er en korrekt beskrivelse av personen(e).

 

Mener du ar de har gjort gode og firnuftige valg for å få bugrapporter?

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Men det er DU som oppsøkte et betaprodukt. Om det så bare er 5% av de som prøver ut beta-en som både finner ut hvordan og faktisk sender inn bugreports, så er det fremdeles mer enn hvis de kun hadde testet internt. Jeg er selvfølgelig enig i at det BØR gjøres enkelt å bidra, men du overdriver til de grader når du tester en BETA av et GRATIS produkt. Forventinger og krav må stå i stil til dette, på samme måte som man har god grunn til å rope og skrike hvis man har problemer med "Pro"-versjonen av et eller annet produkt, som man har betalt for og i tillegg kjører en ferdig utgave av, og man ikke finner hjelp.

 

er jeg riktignok Opera-fanboy, men altså... Jeg har ikke testet ut Android-betaen, men jeg tok ett søk etter "opera mini bug", og de fire første treffene var direkte relevante og fortalte meg hva jeg skulle gjøre (det første av dem var direkte til den rette siden). Det femte var til bug report-wizarden til Opera Desktop, hvor det er en link videre til Mini-wizarden.

 

Så kan man spørre seg om de skyter seg selv i foten ved å ikke gjøre det superenkelt å rapportere feil. Eller om de gjør seg selv en tjeneste, fordi de 5% som gidder å søke etter hvordan man skal rapportere bugs, gjerne er de som også gidder å fylle ut en skikkelig melding om hva som er galt, i stedet for de som skriver "Facebook doesnt work properly!!!!". Det siste er selvfølgelig alt for overfladisk, og sløser bort utviklernes tid.

 

 

Lenke til kommentar

De som skriver "Facebook doesnt work properly!!!!" legger igjen en kommentar i Market, og skjønner ikke hva en bugreport er en gang. Skal innrømme at jeg kanskje overreagerte en smule, men jeg er godt vandt med å finne en link til bugreporten i beskrivelsen, eller at linken til hjemmesiden til utvikleren leder dit, eller at de ber om å få den på mail.

Lenke til kommentar
Fakta: Det er ikke sånn man lanserer en beta på en mobilapp, om man vi ha tilbakemeldinger. Punktum. Med andre ord har de gjort en dårlig jobb. Det kan også kalles å drite seg ut. Folk som driter seg ut kaller man gjerne idioter, fordi de har gjort noe som er dumt, selv om man ikke kan vite med 100% sikkerhet at dette er en korrekt beskrivelse av personen(e).

De får nok av tilbakemeldinger som det er. Det er kanskje en fordel at de som ikke gidder å lese ikke spammer dem med bugrapporter som sannsynligvis er elendige uansett. Evnen til å lese, og evnen til å rapportere bugs henger ofte sammen.

Lenke til kommentar
Jeg har gått gjennom dette med deg før, skjerp deg. Bug eller bugreport er overhodet ikke nevnt i market-beskrivelsen. Heller ikke i mailen. Det er skorter hverken på lese-, skrive-, eller bugrapporteringsevnene her i gården.

Det er flere linker i mailen, og hvis du sjekker forumet deres ser du at de for nok tilbakemeldinger som det er. Andre har åpenbart ikke like store vansker som deg.

Lenke til kommentar

Hvor mange tror du gidder å klikke på alle linker i mailen for å se om det et av stedene finnes en mulighet for å rapportere bugs, selv om det ikke står nevnt i mailen i det hele tatt? "Kanskje denne linken dender meg til et sted med der det er mulig å finne en ny link til der man skal rapportere bugs?

Nei. Men kanskje DENNE linken..."

 

Klart, sitter man hjemme foran PC-en gidder man vel å google det, men en mobilapplikasjon i beta, som ØNSKER tilbakemeldinger/bugrapporter, legger inn en link til der man finner disse.

 

Fakta: Det er ikke sånn man gjør det nom man vil ha tilbakemeldinger på en mobilapp. Punktum. Med andre ord har de gjort en dårlig jobb. Det kan også kalles å drite seg ut. Folk som driter seg ut kaller man gjerne idioter, fordi de har gjort noe som er dumt, selv om man ikke kan vite med 100% sikkerhet at dette er en korrekt beskrivelse av personen(e).

 

Men du vil kanskje være vanskelig?

 

Herregud, det er ikke så vanskelig: Sleng med en link til bugrapporten/fortell hvor man rapporterer bugs. Alle andre betaer jeg har sett på Market har fått det til, så det kan ikke være så vanskelig.

 

Merkelig så lyst man skal ha til å forvsare en løsning som helt åpenbart er dårlig.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...