Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Grafikkort overheat?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Av en eller annen grunn står det "ukjent" under hovedkort i Everest, men det er i hvert fall ASUS et eller annet chipset...

 

Prosessor: AMD Phenom 9650 quad core.

Grafikkort: ATI Radeon 4800

 

I går begynte pcen å bråke ganske kraftig. Hørtes ut som en av viftene sleit. Etter en stund skrudde den seg av. Åpna opp og støvsugde viftene. Det hjalp ikke og den slo seg av igjen. Kjørte Asus PC Probe II:

 

28182_l.jpg

 

Åpna opp mens pcen sto på for å sjekke viftene men alle viftene funker som de skal. Men så la jeg merke til hvor alt bråket kom fra:

 

28184_l.jpg

 

Hva er det forno? Noen mente det var integrert vifte i skjermkortet.

I tillegg fant jeg ut at det var flere ting som PC Probe kunne vise og fikk opp denne warningen:

 

28191_l.jpg

 

Den sier jo at en av viftene ikke går, men alle 3 viftene (som jeg kan se i hvert fall) funker bra. Kan det være at power vifta ikke har rpm sensor? Jeg kan veldig lite teknisk om pcer, men er dette noe jeg kan fikse selv?

 

Ty

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå står jo det kortet under het tett oppi vifta. Hadde ikke forundret meg om det holder på å lage et dragsug på vifta sånn at den ikke klarer å svive fort nok.

 

Hva er det andre kortet? Kan du ta den ut/flytte den?

 

Hmmm...kan faktisk være det er et firewire kort jeg satt inn i høst...får vel ta det ut, men da får jeg ikke recorda :(

Lenke til kommentar

48'C er helt greit for NB.

 

 

 

 

Høyreklikk på desktop, velg Catalyst Control Center, (sett den til avansert om du ikke har gjort det), gå til ATI Overdrive-delen og les av temperaturer.

 

 

 

 

Eventuelt kan du laste ned GPU-z eller Rivatuner, for å lese av GPU-temp.

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Da har jeg flytta kortet sånn at vifta får mer luft. Regner med det skal løse problemet. MEN, da jeg skrudde på pcen etterpå, frøs alt med en gang jeg kom inn i windows. Restarta og samme skjedde igjen. Tredje gangen funka det av en eller annen grunn. Sjekka i event loggen...fant 2 errors:

 

1: The driver was configured with an incorrect interrupt for \Device\Scsi\symc8xx1.

2: The description for Event ID ( 194 ) in Source ( AtcL001 ) cannot be found. The local computer may not have the necessary registry information or message DLL files to display messages from a remote computer. You may be able to use the /AUXSOURCE= flag to retrieve this description; see Help and Support for details. The following information is part of the event: ; \DEVICE\{85D12114-E619-40AA-818F-4BB01340AD8F}.

 

...og 4x denne warningen:

An error was detected on device \Device\CdRom0 during a paging operation.

 

Som sagt funker det nå, men lover jo ikke bra...

Lenke til kommentar

Tror ikke det altså...var veldig forsiktig, har ikke toucha noen andre deler...får se hvordan det går framover...funker i hvert fall helt fint nå. Må vel bare aldri skru av maskinen igjen da :whistle:

 

Kan ha vært at Windows ikke likte at du flyttet kortet.

Men hvis det funker nå, så er det jo greitt.

 

Kan være det ja, den drev med installasjon av firewire driver osv 2. gangen jeg restarta.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...