Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg sitter med et prosjekt der jeg bruker Wordpress Frameworken som hovedside. Nettsiden vil inneholde Hjem(bloggen), Events(Calender, vil helst bruke Wordpress pluginen Gigpress her), en media tab (gallery/video/musikk og tilslutt Bio.

 

Klienten skal kunne editere både Blogg, Kalender( og media tabben men den kommer jeg til på et senere punkt..)

 

Problemet da, for å komme til det, er at mens bloggene kommer som

xxx.com/?p=X

 

vil jeg ha Calenderen som

 

xxx.com/cal.php

 

f.eks... Sidene kommer nå som

 

xxx.com/?page=X

 

 

Spørsmålet mitt er da om det er mulig å gjøre dette via WP eller om jeg må gå inn i Sourcecoden _etter_ at jeg har puttet siden live og laget de 3 sidene jeg trenger, for så å editere hva Events/bio/media sidene skal linke til?

 

Tips!?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså, problemet er ikke templaten. Har custom skinnet hele siden, så har litt peiling på d... problemet mitt ligger i det at mens WP lager dynamiske linker vil jeg ha direktelinker til div sider. Hvordan kan jg f.eks få bio.php til å være/linke til den siden jeg vil, uten å måtte gå inn i kildekoden å endre noe etter at jeg har puttet siden online? Vet d er ett litt dårlig formulert spørsmål men kommer ikke på noe bedre måte å spørre atm :p

Lenke til kommentar

Kjører du på Apache, kan du bruke mod_rewrite til å få url'ene dine til å se ut omtrent som du vil. Går også an å få til med en del andre webservere, såvidt jeg vet..

 

Selv har jeg satt opp blogpostene mine til å få slike linker : http://domene/år/måned/dag/overskrift-på-sak/

 

Dette gjør WP automatisk for deg hvis du velger det i innstillinger, men mod_rewrite-reglene kan tilpasses som du vil ved å redigere .htaccess-fila den genererer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...