Gå til innhold

Yes - Da er the rat race i gang


Anbefalte innlegg

Jepp nå er endelig investeringsplanene mine i gang. Har allerede tjent 500.000 på å kjøpe en bolig pga verdistigning. Den ble kjøpt i januar og har nå steget 500.000. Planen min er å fikse på boligen og innen 1-2 år så har jeg en mill i verdi i boligen. Jeg selger og en leilighet med 100.000-300.000 i fortjeneste.

 

Planene videre etter dette er å gå inn i fond, aksjer, næringseiendom, fritidseiendom og tjene meg rik på bl.a. utleie.

 

Jepp jepp... holder folk oppdatert her ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er dette din "Bli rik - worklog" liksom :) ?

 

 

Bare ikke la det bli en skrytetråd da:-)

 

Jeg må da si at du er mildt sagt heldig om du har kjøpt en bolig for 1 mnd siden som har steget 500 000.

 

Så spørsmålet mitt, litt kritisk er, hvilken bolig tjener man så mye på og hvordan vet du at du har tjent så mye på den?

Lenke til kommentar

Er dette din "Bli rik - worklog" liksom :) ?

 

 

Bare ikke la det bli en skrytetråd da:-)

 

Jeg må da si at du er mildt sagt heldig om du har kjøpt en bolig for 1 mnd siden som har steget 500 000.

 

Så spørsmålet mitt, litt kritisk er, hvilken bolig tjener man så mye på og hvordan vet du at du har tjent så mye på den?

 

Jeg hadde flaks rett og slett. Jeg så et prospekt der de skulle selge nye boliger som skulle bli ferdigstilt i 2011. Jeg visste at denne boligen hadde vært ute i ca 6 måneder og at de ikke hadde justert prisen etter at den var blitt lagt ute på finn.no Så jeg kjøpte denne boligen. Rett etter jeg hadde kjøpt boligen, tror jeg de fant ut at de hadde glemt å sette opp prisene for da satte de opp prisene. Og siden jeg kjøpte en bolig til 2.1 mill så steg den til 2.500.000. Samtidig selger jeg min leilighet der jeg og får en gevinst på 100.000 - 300.000 da det og var gunstig tidspunkt for meg å selge akkurat nå.

 

Det her blir ikke en skrytesak, da jeg er anonym. Men jeg er litt lei av at folk skriver at de skal klare ting, men ikke følger opp det de sier. Jeg har laget emner her tidligere der jeg skrev at min plan var nettopp å kjøpe en dyr bolig og selge min leilighet. Nå gjør jeg nettopp dette. Jeg skal og senere skrive litt om hvordan mine investeringer i ny bolig blir og i aksjemarked og fond.

Lenke til kommentar

Gratulerer, virker litt som en skrytetråd. Det hadde vært mer interessant dersom du hadde lagt ut litt mer info om hva du faktisk hadde gjort. Selv kommer jeg nok til å investere i eiendom og utleie etterhvert. Må bare ha tilstrekkelig startkapital.

 

Har du pengen dine kun i eiendom nå? Selv så tenker jeg at det kanskje er bedre å ha pengene sine i eiendom og sine egne selskaper da en har mye bedre kontroll enn akjser/fond.

Endret av Wisd0m
Lenke til kommentar

Gratulerer, virker litt som en skrytetråd. Det hadde vært mer interessant dersom du hadde lagt ut litt mer info om hva du faktisk hadde gjort. Selv kommer jeg nok til å investere i eiendom og utleie etterhvert. Må bare ha tilstrekkelig startkapital.

 

Har du pengen dine kun i eiendom nå? Selv så tenker jeg at det kanskje er bedre å ha pengene sine i eiendom og sine egne selskaper da en har mye bedre kontroll enn akjser/fond.

 

Jeg kommer til å ha sette av månedlig beløp på skagen kontiki og Holbergfond + et par interessante aksjer frem til ca midten av juni 2011. Da vil jeg bygge ut på eiendommen og få en del verdier i boligen. Etter dette vurderer jeg å kjøpe meg enda en eiendom enten leilighet i Norge, Sverige, Spania eller Mexico. Vurderer å bruke dette til utleie.

 

Jeg tenker ikke på dette som skrytetråd. Det er bare beskrivelse av fakta. Kommer og til å skrive om bommerter jeg kanskje gjør underveis :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...