Gå til innhold

Frivillighetsarbeid i utlandet


Gjest Slettes-xwByZdFZ

Anbefalte innlegg

Gjest Slettes-xwByZdFZ

Hei!

 

Begynner å bli temmelig lei "bygda" jeg bor i nå, så jeg tenkte jeg skulle ta et par måneder-->år i utlandet til sommeren.

 

Har kikket litt rundt på forskjellige frivillighetsprosjekt hvor du reiser ned, og får kost og losji mot at du hjelper til. Dette kan være alt fra å passe på ville/skadde dyr i australia, til å hjelpe AIDS-barn i afrika.

 

Det jeg har mest lyst til, er å dra på et prosjekt som involverer dyr og natur. har søkt endel på nettet, men går meg ganske vill i alle alternativene :p

 

Såeh, bare lurer på om noen har vært med på noe lignende, og har erfaringer og tips å dele :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener Kilroy hadde noe sånt før, usikker på om de forsatt tilbyr det. Vet at det var flere turer av denne typen som fikk mye pes fordi eksperter mente de gjorde så mange ting feil at det ikke ble til hjelp for lokalbefolkningen. Ellers så er det flere høyskoler og universiteter som tilbyr det, men det er i sammenheng med et studie og ikke det du er på jakt etter.

Lenke til kommentar

Dette vurderer faktisk jeg også, neste sommer. Vil gjøre det gjennom Aktiv Ungdom. Der skal det visstnok være muligheter for å jobbe på dyrereservater og lignende, men kan ikke si at jeg enda har funnet noe. :p Men du begynner å få dårlig tid, i alle fall om du skal bruke Aktiv Ungdom, for man må visst regne med å bruke kanskje 3 måneder på forberedelsene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

Takk for mange gode tips! masse bra lesestoff.

 

@SamBell: Drar kun for å komme meg vekk fra byen jeg er i nå, gir litt faen i samvittighet osv. gjør det for min egen del:) har som sagt også helst lyst å jobbe med dyr.

Lenke til kommentar

Vi har vært innom temaet tidligere.

Konklusjonen ble etter det jeg husker at dette er samvittighetsferie som har lite med å faktsik hjelpe trengende å gjøre. Det er ikke manuell arbeidskraft en savner i "den tredje verden".

Tja, de har nok av potensiell arbeidskraft, allikevel gjør de ingenting og lider. Det de trenger er organisering av arbeidskraft, og det er vel det en del av disse organisasjonene driver med. Ved å hjelpe med å grave brønner og bygge infrastruktur kan folk se at det nytter å gjøre noe med situasjonen.

Lenke til kommentar

Vi har vært innom temaet tidligere.

Konklusjonen ble etter det jeg husker at dette er samvittighetsferie som har lite med å faktsik hjelpe trengende å gjøre. Det er ikke manuell arbeidskraft en savner i "den tredje verden".

Konklusjonen DER ble det ja, men det er ikke ensartet med at hjelpearbeid ikke bidrar til noe. Now gtfo!

Lenke til kommentar

Konklusjonen DER ble det ja, men det er ikke ensartet med at hjelpearbeid ikke bidrar til noe. Now gtfo!

 

 

La oss for all del skille mellom hjelpearbeid og frivillighetsarbeid der norsk skoleungdom og kontoransatte skal ut og gjøre håndverksarbeid.

 

Trådstarter har forøvrig en, etter min mening, passe pragmatisk holdning til det hele. Det er snakk om opplevelser og ikke et selvbedrag angående hva en gir til "stakkars fattige".

 

 

 

Sam

Lenke til kommentar

La oss for all del skille mellom hjelpearbeid og frivillighetsarbeid der norsk skoleungdom og kontoransatte skal ut og gjøre håndverksarbeid.

 

Trådstarter har forøvrig en, etter min mening, passe pragmatisk holdning til det hele. Det er snakk om opplevelser og ikke et selvbedrag angående hva en gir til "stakkars fattige".

 

Sam

Er utrolig lett å sitte i trygge Norge og fortelle seg selv at det ikke nytter å gjøre noe, for det hjelper ikke allikevel. Har brukt de siste månedene på å undersøke nettopp dette, og uansett hva forståsegpåere her på forumet antar og spekulerer, så kan det være til stor hjelp å jobbe som frivillig i et hjelpearbeidsprosjekt i u-land.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...