Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tenke seg om før man legger ut info om kjærester/ekser?


Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt litt på det her. Folk legger ut om kjæresters psykiske plager på et forum som er åpent for hvem som helst, samtidig som det er veldig enkelt å finne identiteten til vedkommende.

 

Enten ligger det bilder/navn direkte i forumet, eller så er hjemmesider eller blogger med bilder/navn veldig lett tilgjengelig.

 

Vet veldig godt med meg selv at jeg ikke hadde likt dette overhodet, om noen skrev noe om at jeg har sterk sosial angst, at jeg er suicidal eller hva det måtte være. Eller f.eks. at jeg har ereksjonsproblemer.

 

Jeg tror heller ikke at de som er ekser gjør dette bevisst for å "ta igjen", men de er bare rimelig korttenkte.

 

Nå skal ikke jeg påstå at alle andre er som meg, noen synes ikke at det er så nøye, men jeg får i hvert fall bakoversveis når jeg leser slike ting om andre.

 

Jeg har kanskje ikke åpnet for noen debatt i nevneverdig grad, men synes dette er verdt å nevne og gjøre folk mer oppmerksomme på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er helt enig, men dette er dessverre ikke et unikt problem. Mange legger ut alt for mye informasjon om seg selv og familie/venner på andre nettsamfunn, spesielt Facebook, uten å tenke spesielt mye over konsekvensene.

 

En god løsning her på forumet er å bruke gjestefunksjonen, og utelate opplysninger som navn, bosted og alder.

Lenke til kommentar

En god løsning her på forumet er å bruke gjestefunksjonen, og utelate opplysninger som navn, bosted og alder.

 

Alder kan i mange caser være interessant for den som skal svare, og røper svært lite om vedkommende.

Lenke til kommentar

En god løsning her på forumet er å bruke gjestefunksjonen, og utelate opplysninger som navn, bosted og alder.

 

Alder kan i mange caser være interessant for den som skal svare, og røper svært lite om vedkommende.

Du har rett. Alder alene røper lite, men sammen med annen informasjon gjør alder det lettere å spore opp vedkommende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...