Gå til innhold

Ny kontor-PC, 4000-5000 kr


Anbefalte innlegg

Hei,

 

trenger litt hjelp, mest for å sjekke over systemet og evt. gi noen kommentarer på dette oppsettet.

 

Skal primært bruke PC-en til kontorarbeid, surfing og kikke på(og i liten grad redigere) bilder. Den skal ikke overklokkes eller brukes til spilling. Ønsker i hvert fall å teste ut den nye i-serien til intel og den integrerte grafikkløsningen. Max pengebruk blir 5000 kr.

 

Relativt kjente og standard komponenter, noe usikker på kabinettet. Aldri testet en liten boks før. Det er ikke et must at det er en boks, vel så viktig at det er billig.

 

Jeg har cd/dvd-spiller, tastatur, mus, høyttalere og skjerm så det er ikke nødvendig.

 

Komponentlisten er som følger:

 

 

Handleliste

 

På forhånd takk for hjelpen.

 

Mvh. Magnus

 

edit: skrivefeil

Endret av Nevrosion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes dette ser bra ut. My prosessorkraft for pengene. Sjekk følgende test og sammenligning av prosessorkraft/pris:

 

http://www.pcper.com/article.php?aid=879&type=expert&pid=10

 

Tror jeg ville vurdert litt raskere minnebrikker. Hva med disse som bare er ca. 70,- dyrere på Dustin nå:

 

https://prisguiden.no/produkt/90678

 

Og så ville jeg absolutt vurdert å overklokke litt. Det er ganske enkelt på denne prosessoren som det står i artikkelen ovenfor (og mange andre tester). Du øker bare busshastigheten (eller BCLK) i BIOS. I testen økte de den til 175mhz og fikk en økning fra 2.93 GHz til 3.86 GHz.

 

Ved å øke spenningen til prosessoren til 1.35v fikk de stabil hastighet på 4.44 GHz. De gjorde bare to endringer i BIOS: øke spenningen til CPU, og BCLK til 200mhz.

 

Selv om du ikke hadde tenkt å overklokke, ville jeg revurdert det, og kanskje prøvd å øke hastigheten til 3,8 ghz. Da får du mye PC for pengene. Du har et billigere hovedkort enn i testen, men du vil helt sikkert klare å få en bra hastighetsøkning uten noen problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...