Gå til innhold

Kan ikke installere linux ubuntu 10.04


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så lenge du har en gyldig lisens til Windows kan du selvfølgelig hente ned en windows-iso fra nettet og bruke den. Ellers kan du også se her for å reparere GRUB og fortsette å bruke den som bootloader. Det er helt opp til deg. 

ok, har nå fått brent .iso-en, og fått bootet opp fra dvd-en, men der stopper det.. prøver å trykke på enter, men da skjer ingenting, bortsett fra når jeg velger alternativet "boot fra harddisk", da skjer det faktisk noe, noe som vet hva som er galt?

Lenke til kommentar

Etter at du trykker enter på "Try ubuntu without changes to your computer" , blir maskina bare ståene med en cursor som står og blinker oppi venstre hjørne? Hvis du trykker ALT + F1 der, skjer det noe? Evt om du trykker ALT + F7 eller F8.. Får du opp noe info? 

 

Svært underlig, dette. Hvilket hovedkort og skjermkort har du?

 

 

Lenke til kommentar

Etter at du trykker enter på "Try ubuntu without changes to your computer" , blir maskina bare ståene med en cursor som står og blinker oppi venstre hjørne? Hvis du trykker ALT + F1 der, skjer det noe? Evt om du trykker ALT + F7 eller F8.. Får du opp noe info? 

 

Svært underlig, dette. Hvilket hovedkort og skjermkort har du?

Får ingenting når jeg trykker på noe av alternativene, har prøvd å hamre løs på tastaturet, men det går ikke.

 

Har prøvd på to forskjellige pc-er, en bærbar og en statjonær, men det går ikke på noen av dem, men skal prøve de kombinasjonene i dag...

Lenke til kommentar

Hvis det stopper på samme sted i begge maskinene er det svært sannsynlig at det er cdbildet du har lastet ned det er noe feil med, eller så har du innmari sær hardware ;) 

ok, har lastet ned torrent versjonen av ubuntu 9.10, og brente den, bootet fra den, og installerte ubuntu 9.10, men når jeg starter pc-en på nytt, er det ingen mulighet til å starte ubuntu, selv om instalasjonen sier det

Lenke til kommentar

What the.. Ok, hva slags hovedkort sitter det i den maskinen din? Er den selvbygget eller en ferdig-pc? 

 

Får du opp grub, eller starter den bare å boote Windows nå?

 

La også merke til at du har to harddisker. Er disse IDE eller SATA? I tilfelle IDE, hvilken disk er ubuntu installert på? Master eller slave?

 

 

Lenke til kommentar

hmmm.. :hmm:

Lukter hardware feil dette men... Tror jeg hadde fjerna alle partisjoner på hardisken hvor ubuntu skal inn, evt også kobla vekk den ene hardisken.

 

To ting til..:

1: Hvis du skal brenne linux på dvd, brenn på laveste hastighet. Et program som er gratis i windows, og veldig bra: BurnXP

2: Ta ut den ene rambrikken din ;)

Endret av Neonlight
Lenke til kommentar

What the.. Ok, hva slags hovedkort sitter det i den maskinen din? Er den selvbygget eller en ferdig-pc? 

 

Får du opp grub, eller starter den bare å boote Windows nå?

 

La også merke til at du har to harddisker. Er disse IDE eller SATA? I tilfelle IDE, hvilken disk er ubuntu installert på? Master eller slave?

fikk pc-en bygd av komplett.no, har SATA disker, starter bare opp windows, ikke noe annet en da jeg bare hadde windows

Lenke til kommentar

OK, har gjort litt her nå... fikk "installert" Ubuntu, men når jeg booter opp Ubuntu (fikk fikset boot problemet, måtte boote fra den andre harddisken min :)), så blir jeg tatt rett til en terminal, slik som det er inne i OS-et, og ingen flere kommandoer, tror jeg, prøvd bare "echo" kommandoen... men fikk fikset CD-en, både liveCD, og installert

 

Er det noen i det hele tatt som vet hva problemet er??? PLEASE!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...