Gå til innhold

AMD kjerner


Shiva

Anbefalte innlegg

Tenkte å lime et kopperrør til en amd kjerne. Dette er et vannkjølingsystem uten vannblokk. Jeg har formet og planslipt et kopperrør nok til å dekke overflaten på en kjerne. Problemet med dette er at jeg ikke finner utav noe effektiv festeordning med røret uten risken for å knuse kjernen mens jeg skrur røret fast.

 

Det kunne likegreit fungere å feste hele røret med superlim direkte på overflaten av kjernen. Slik at det blir et u formet rør som ligger oppå og dette går det væskevann igjennom. Har stor tro på dette at det skal fungere bedre enn en vannblokk. Men problemet er da forsatt hvordan det skal festes og jeg har de to løsningene.

 

Men det egentlige spørsmålet er hvor mye en slik amd kjerne tåler av juling før kjernen blir knust?. Er det slik veldig skjøre greier at f.eks hvis jeg gir den en bitteliten dasj med skrujernet på overflaten så kan det være nok til å knuse den?

 

Poenget mitt er også at jeg unødig vil risikere å knuse den med å skru for hardt til med festeanordningen. Det blir trykk oppå. Superlim er jo greit.. bare klister som holder det hele og ingenting som presser på kjernen. Jeg limte noen kjøleribber på et grafikk kort, prøvde å rive en av igjen med et skrujern men bare ga opp. Det sitter godt med lim. Er det noen som har prøvd å feste en vannblokk med lim? Jeg spør fordi hvis jeg limer røret på vet jeg at det blir problemer med å få det av igjen og dermed kan knuse kjernen under forsøket. Så skal røret eventuelt limes på blir det en permanent løsning. :shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...