Gå til innhold

Planlegging av bryllupsreise


Anbefalte innlegg

Da har kjæresten og jeg begynt å planlegge bryllupsreisen. Litt tidlig å bestille enda, men greit å ha god til å gjøre grundig forarbeid.

 

Her er altså planen:

Først blir det 7 netter med cruise i Karibien, på er et av verdens største cruiseskip Oasis of the Seas. Om det blir østlige Karibien er reiseruten Fort Lauderdale - to dager til sjøs - Charlotte Amalie, St. Thomas - Philipsburg, St. Maarten - til sjøs - Nassau, Bahamas - Fort Lauderdale, men velger vi sørlige Karibien blir reiseruten Fort Lauderdale - til sjøs - Labadee, Haiti - Falmouth, Jamaica - til sjøs - Cozumel, Mexico - til sjøs - Fort Lauderdale.

 

Vi har enda ikke bestemt oss for hvilken reiserute vi ønsker enda. Noen som har innspill ift hvilken reiserute som kanskje er best? Haiti hadde kanskje vært litt spennende, kunne benyttet meg sjansen til å besøkt familie om det blir mulighet til det.

 

Deretter blir det noen dager i Florida, hvor vi skal besøke Disney World, siden det alltid har vært min drøm siden jeg var liten. :blush: Når vi først er i de traktene kan vi jo like gjerne benytte oss av sjansen. Deretter bærer turen med fly til New York, hvor flyet til Oslo vil bringe oss videre hjem. Vi kommer nok til å ha noen dager i New York også, siden jeg alltid har hatt lyst til å reise til byen.

 

Andre tips eller innspill ift hva vi bør få med oss? Vi er åpne for det meste, men det er viktig at det skal være komfortabelt, gjerne til en rimelig penge, men det må være lett å komme seg fram, og vi orker ikke masse styr. Ingen av oss har førerkort, så det å f.eks leie bil er uaktuelt.

 

Vi ser for oss at reisen skal vare i 2-3 uker.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må først få sagt gratulerer til dere.

 

Timing er viktig her, men dere sier ikke når dere skal dra. Mai til oktober er det varmt og fuktig i Florida, kan bli ubehagelig. Og om vinteren kan det være kjølig i nordlige Karibien, og så har man også orkansesongen. Ellers så kan dere være heldig og ha mulighet til å se en rakettoppskyting på Cape Canaveral. I juli er det Hemingway lookalike konkurranse i Key West som man bør få med seg... eller unngå, alt ettersom. Både Miami og Cancun kan være utsatt for "spring break" som dere antagelig vil unngå.

 

Ellers kan "all inclusive" USA style være et sjokk for nordmenn. Det skal serveres mat døgnet rundt og enkelte går fra bordsetting til bordsetting dagen lang.

Lenke til kommentar

Bare husk at billettene til cruiseturen blir lagt ut 2 år før reisen. Og prisene er billigst jo tidligere du bestiller samt at populære lugarer går først. Du må også si at du er på bryllupsreise, så får du litt ekstra service, tror jeg. Selv skal jeg en tur med samme båt i mars 2011, den første turen du skrev opp.

 

Tidligere har jeg også vært på cruise i karibien i oktober, det jeg merka da av uvær var kun litt bølger. Det kan være vi var heldige. Men høsten er kjent for dårlig vær i området.

 

Litt mer vær. Jeg har også vært i USA på sommeren, og jeg har aldri hatt noe problemer med at det har vært for varmt, men nå tror jeg selv at jeg takler varmen godt. Selvfølgelig er det varmt, men ikke ubehagelig.

 

Dere får nok en kjempefin tur.

Endret av Panerai
Lenke til kommentar

Ja, vet vi må bestille tidlig, men billetter for 2012 er enda ikke lagt ut, så vi må nok vente og se an uansett.

 

Ift varme, så tror jeg det skal gå helt fint. Jeg er vant til å reise til varmere strøk, spesielt om sommeren, og med mindre det er 50 varmegrader hver eneste dag, så tror jeg nok det skal gå fint (da jeg var i Tunisia i sommer lå varmen på rundt 38-45 varmegrader de to ukene vi var der, men det gikk nå greit, selv om det ble hett til tider). Disse båtene er ganske godt utstyrt ser jeg, med både basseng, og lugarer med air condition regner jeg med. I selve USA, så skal vi nok klare å ta våre forhåndsregler, vi trenger ikke å besøke Disney World når sola er på sitt sterkeste for å si det slik. Tenkte å bestille hotell i Disney World, med nærhet til parken, noe som gjør at vi kan f.eks gå og hvile oss på rommet mens sola er på det sterkeste, eventuelt gjøre andre ting. Vi skal sette av noen dager så vi klarer å komme oss gjennom de tingene vi ønsker å besøke i parken, og den saks skyld i New York.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke hvilke parker du har lyst til å besøke, men de jeg liker best er Magic Kingdom, Animal Kingdom og Sea World. Universal Studios er også en finfin park.

 

Det ser ut som om du har tenkt godt gjennom ting, parkene tar lang tid og det kan anbefales å prøve å unngå helgene i parkene.

Lenke til kommentar

Ja, jeg har hørt at parkene er enorme, min bestefar og bestemor var der for noen år tilbake. Egentlig har jeg vel lyst til å besøke alt, som sagt er dette en drøm fra barndommen, men jeg tror jeg skal legge en slagplan når jeg får satt meg enda bedre i de ulike parkene. Noe kan man jo eventuelt ta litt på sparket når man er der. Vurderer å kanskje sette av mer enn én uke til New York og Disney World, men vi får se. Vi må jo ha råd til dette også, hehe!

 

Forresten, noe man kan gjøre utenfor Disney World? Altså, hvordan er avstandene til ulike ting? Hvordan er det å komme seg fram? Har forøvrig funnet ut at hotellene i Disney World har transport til flyplassen, så det er ihvertfall noe vi "slipper" å tenke på. :)

Lenke til kommentar

Jeg tror man er avhengig av bil for å komme seg litt rundt. Hvis du bor i Disney World, så har nok hotellet shuttle til parkene.

 

edit: Avstandene er ganske store.

 

Det er enormt gode shoppingmuligheter i orlando, kjempestore outletsmall, og store kjøpesenter. For å komme seg dit er det veldig kjekt med bil. Det er forøvrig veldig lett å kjøre der borte.

 

Som du sikkert vet så er Disney World landområdene som Disney eier i Orlando. Det er 4 temaparker og 2 badeparker som ligger i Disney World. Av de parkene som ikke tilhører Disney er det Sea World og Universal Studios som er mest kjent. Det har også åpnet en ny Harry Potter park der borte. Hvis dere velger å leie bil er Kennedy Space Center ca 1,5 timer unna. Samme sted er det også en strand.

 

Parkene er store, men ikke overkommelige. Man kommer fint gjennom en park på en dag. Hvis man er der fra åpning til stenging.

 

Det skal også være et bra uteliv i orlando, men det har jeg ikke testet selv.

Endret av Panerai
Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg spør er fordi vi ikke kan leie bil, ingen av oss har førerkort. ;) Men jeg antar det ikke er verre enn at vi kan ta taxi om vi skal besøke noen spesielle steder. Har hørt at avstandene er rimelig enorme ja, så det er vel derfor jeg spør også.

 

Ift uteliv, så er ikke det så farlig, ingen av oss er vel egentlig interessert i det. Men litt shopping og slikt hadde jo vært spennende å få med seg. :whistle:

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...