Gå til innhold

Filmer som omhandler pandemi?


Woods

Anbefalte innlegg

Hei,

 

har blitt relativt stor tilhenger av pandemifilmer. Trenger egentlig ikke å være en livstruende sykdom, men en film som omhandler "alle dør, gruppe/person igjen som må overleve" ish - om dere forstod det. :-)

 

Har sett følgende;

 

- I am legend

- Carries

- 28 days later

- 28 weeks later

- Blindness

- The Happening (grøss)

- The Road

 

- Kommer ikke på alle i farta, men dere tar tegningen. Sliter med å finne nye titler å kjøpe, og finner svært lite på Imdb.com som frister.

 

Innspill? :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sett det meste folk har foreslått her. Men har The Andromeda Strain og Twelve Monkeys til gode. Ser The Andromeda Starin er fra 70-tallet, noe som ikke faller i smak. Det er irriterende at jeg ikke klarer å nyte gamle filmer....

 

Tusen takk for forslag folkens, håper på flere.

 

Ellers gleder meg enormt til "The Book Of Eli" kommer til Norge! Dette er vel ikke en pandemifilm.. men så lenge menneskeheten er sterkt truet, er det god underholdningsverdi. :-)

Endret av Woods
Lenke til kommentar

Filmer fra 70-tallet er gamle? Hvordan da? Utdaterte??? Hva gjør at du ikke nyter "dem"? Det er vel mer eller mindre ingenting som skiller 70 og 90-talls film. Ja, på slutten av 90-tallet og i dette tiåret har vi hatt mange CGI-filmer, men man trenger jo faen meg ikke det for å ha god film.

 

Klarer ikke å tenke på noen flere som omhandler overlevningsgrupper, men Panic in the Streets (1950) handler og jakten på en person som sprer pest smitte. Veldig intens. Den er fra mesteren Elia Kazan og har Richard Widmark og Jack Palance i hovedrollene.

Endret av Crinderman
Lenke til kommentar

Filmer fra 70-tallet er gamle? Hvordan da? Utdaterte??? Hva gjør at du ikke nyter "dem"? Det er vel mer eller mindre ingenting som skiller 70 og 90-talls film. Ja, på slutten av 90-tallet og i dette tiåret har vi hatt mange CGI-filmer, men man trenger jo faen meg ikke det for å ha god film.

 

Klarer ikke å tenke på noen flere som omhandler overlevningsgrupper, men Panic in the Streets (1950) handler og jakten på en person som sprer pest smitte. Veldig intens. Den er fra mesteren Elia Kazan og har Richard Widmark og Jack Palance i hovedrollene.

 

Beklager, virker som jeg traff et ømt punkt?... Jeg har ikke nevnt at jeg savner fancy CGI eller andre effekter. Dem faller bare ikke i smak, grunnet dårlig lyd og bilde(tror jeg). Eller; jeg liker The Godfather og Bullit, så man skal ikke se bort i fra at det finnes langt flere som vil falle i smak.

Lenke til kommentar

Dårlig lyd og bilde???? Ser du film på youtube da eller? Gamle vhs-versjoner??? Det skal da ikke være noe dårligere lyd og bilde. Noen av de flotteste visuelle verkene ble jo laget på 70-tallet(og lenge før det også). Filmen som er best visuell i min mening (Children of Paradise) er jo fra 40-tallet.

 

Hvor mange 70-talls filmer har du sett siden du kan riste det så lett av deg?

Endret av Crinderman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...