Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kontrollering av båndbredde?


Anbefalte innlegg

Noen som vet om ett program som kan begrense hvor mye båndbredde hvert program skal få bruke. Grunnen er at jeg synes det er irriterende å måtte slå av alt som holder på å laste ned hvis jeg skal spille online. Har 4mbit og kunne tenke meg å sette grense på f.eks. hvor mye båndbredde kazaa eller DC skal få bruke slik at jeg samtidig kan spille.. Finnes det slike programmer? I kazaa kan du sette grense på hvor mye som skal brukes til upload, men ikke til download.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
går det an og gjøre slik me på et LAN? (isteden får og angi hvor mye hvært prog får så angir man hvor mye hvær datamaskin får?

per 100k ole 300k truls 0k osv

Hvis du setter opp en ftp-server av litt kvalitet (RaidenFTP) kan du spesifisere hvor mange kb hver enkelt bruker skal få lov til å laste ned med (eller opp).

Lenke til kommentar

Han mener ikke med FTP server, men han mener at hvis det finnes maskin EN og maskin TO så kan han installere ett prog på f.eks maskin EN og bestemme slikt :

 

Maskin EN : 512kbps båndbredde

Maskin TO : 768kbps båndbredde

 

Har også lett etter et slikt program... Noen svar :shrug::)

Lenke til kommentar

OBS OBS OBS

 

 

Net peeker føkka opp all tilkoblinger til felles områder, mail, syncing med pocket pc alt mulig rart. Fikk ikke kontakt med domenet mitt på jobben eller noen ting_!!!!!!!!!!!!

 

Slo av, og starta win flere ganger uten net peeker, tilmed da gikk det ikke.meldte meg ut av domenet, men kunne ikke melde meg inn igjen!!

 

Måtte avinstallere for å kjøre normalt på domenet, NT domene.

 

Advarsel

Lenke til kommentar

Behøver ikke å bruke Smoothwall for å få bandwidth limiting; det holder lenge bare å installere Linux med firewall-systemet iptables....

 

 

Og grunnen til at det ikke finnes så mye bandwidth limiting software i Windows, er fordi det koster penger; og ofte er det bedre å sette opp en Linuxbox eller leie noen til å sette det opp....

 

 

Jeg har selv en "Packetshaper" stående hjemme, som er en hardware-box som koster noen titalls tusenlapper.....

Lenke til kommentar

Behøver ikke å bruke Smoothwall for å få bandwidth limiting; det holder lenge bare å installere Linux med firewall-systemet iptables....

 

 

Og grunnen til at det ikke finnes så mye bandwidth limiting software i Windows, er fordi det koster penger; og ofte er det bedre å sette opp en Linuxbox eller leie noen til å sette det opp....

 

 

Jeg har selv en "Packetshaper" stående hjemme, som er en hardware-box som koster noen titalls tusenlapper.....

Lenke til kommentar

Behøver ikke å bruke Smoothwall for å få bandwidth limiting; det holder lenge bare å installere Linux med firewall-systemet iptables....

 

 

Og grunnen til at det ikke finnes så mye bandwidth limiting software i Windows, er fordi det koster penger; og ofte er det bedre å sette opp en Linuxbox eller leie noen til å sette det opp....

 

 

Jeg har selv en "Packetshaper" stående hjemme, som er en hardware-box som koster noen titalls tusenlapper.....

Lenke til kommentar

Behøver ikke å bruke Smoothwall for å få bandwidth limiting; det holder lenge bare å installere Linux med firewall-systemet iptables....

 

 

Og grunnen til at det ikke finnes så mye bandwidth limiting software i Windows, er fordi det koster penger; og ofte er det bedre å sette opp en Linuxbox eller leie noen til å sette det opp....

 

 

Jeg har selv en "Packetshaper" stående hjemme, som er en hardware-box som koster noen titalls tusenlapper.....

Lenke til kommentar

Behøver ikke å bruke Smoothwall for å få bandwidth limiting; det holder lenge bare å installere Linux med firewall-systemet iptables....

 

 

Og grunnen til at det ikke finnes så mye bandwidth limiting software i Windows, er fordi det koster penger; og ofte er det bedre å sette opp en Linuxbox eller leie noen til å sette det opp....

 

 

Jeg har selv en "Packetshaper" stående hjemme, som er en hardware-box som koster noen titalls tusenlapper.....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
OBS OBS OBS

 

 

Net peeker føkka opp all tilkoblinger til felles områder, mail, syncing med pocket pc alt mulig rart. Fikk ikke kontakt med domenet mitt på jobben eller noen ting_!!!!!!!!!!!!

 

Slo av, og starta win flere ganger uten net peeker, tilmed da gikk det ikke.meldte meg ut av domenet, men kunne ikke melde meg inn igjen!!

 

Måtte avinstallere for å kjøre normalt på domenet, NT domene.

 

Advarsel

 

Lese bruksanvisningen er en fin ting...er innebygget firewall i net peeker..sikkert den som kødda med deg...bare gå inn og kofigurere den det så funker det fint

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...