kyllingvippen Skrevet 6. juni 2003 Skrevet 6. juni 2003 Heey! Jeg vil ha moped/scooter! Burde jeg kjøpe ny eller brukt og hvilken skal jeg kjøpe? Noen som vet hvor ca. mye det koster å ta lappen?
kjakan_mm Skrevet 6. juni 2003 Skrevet 6. juni 2003 hvis du tar det på skolen.. så koster det vel en 600-700kr. (lappen) om du skal kjøpe ny eller brukt kommmer ann på om du har mye penger eller ikke.. (ps: hvis brukt.. helst jentekjørt)
dimiles Skrevet 6. juni 2003 Skrevet 6. juni 2003 har selv ny scooter. i oslo koster det circa 1200 kr på det billigste. anbefaler nytt hvis du vil selge det senere. men brukt er jo også fint lykke til. Jens
kyllingvippen Skrevet 6. juni 2003 Forfatter Skrevet 6. juni 2003 hvis du tar det på skolen.. så koster det vel en 600-700kr. (lappen) skolen? mener du da vgs eller bare trafikkskole? :-? ps: hvis brukt.. helst jentekjørt)
Lufen Skrevet 6. juni 2003 Skrevet 6. juni 2003 hvis du tar det på skolen.. så koster det vel en 600-700kr. (lappen) skolen? mener du da vgs eller bare trafikkskole? :-? ps: hvis brukt.. helst jentekjørt) jeg tok lappen på ungdoms skolen ble litt over 500 (nordstrand) kjøp brukt moped du du skal jo bare bruke den i 2år så
kyllingvippen Skrevet 6. juni 2003 Forfatter Skrevet 6. juni 2003 hvis du tar det på skolen.. så koster det vel en 600-700kr. (lappen) skolen? mener du da vgs eller bare trafikkskole? :-? ps: hvis brukt.. helst jentekjørt) jeg tok lappen på ungdoms skolen ble litt over 500 (nordstrand) kjøp brukt moped du du skal jo bare bruke den i 2år så seriøst? 500?? Fikk nettop tips av en her som nettop tok den og han sa det kostet ca 4000, men det var på trafikkskole..
kjakan_mm Skrevet 6. juni 2003 Skrevet 6. juni 2003 hvis du tar det på skolen.. så koster det vel en 600-700kr. (lappen) skolen? mener du da vgs eller bare trafikkskole? :-? ps: hvis brukt.. helst jentekjørt) åå.. sorry. er litt trøtt mente på ungdomskolen
kyllingvippen Skrevet 6. juni 2003 Forfatter Skrevet 6. juni 2003 hvis du tar det på skolen.. så koster det vel en 600-700kr. (lappen) skolen? mener du da vgs eller bare trafikkskole? :-? ps: hvis brukt.. helst jentekjørt) åå.. sorry. er litt trøtt mente på ungdomskolen fa3n.. det er i sånne tider man HATER ( Hater det uansett ) å gå på privatskole.. fa3ns drittskole..
Kaksa Skrevet 7. juni 2003 Skrevet 7. juni 2003 ta lett-mc lappen og kjøp lett-mc viss du har penger til det, du blir masse bedre i trafikken. Det er den klassa det er strengast krav for å få lappen i. Positivt dessuten får du mellom/tung lappen nesten gratis og masse erfaring til du skal ta bil-lappen. Men, det koster penger. Bur du i by, og ikkje kan å skru. Kjøp scooter, bur du i ei lita bygd, kjøp moped(dvs med gir ) eg trur eg betalte ca 1200kr for mopedlappen+ sjølve lappen (avgift til biltilsynet)
kyllingvippen Skrevet 7. juni 2003 Forfatter Skrevet 7. juni 2003 ta lett-mc lappen og kjøp lett-mc viss du har penger til det, du blir masse bedre i trafikken.Det er den klassa det er strengast krav for å få lappen i. Positivt dessuten får du mellom/tung lappen nesten gratis og masse erfaring til du skal ta bil-lappen. Men, det koster penger. Bur du i by, og ikkje kan å skru. Kjøp scooter, bur du i ei lita bygd, kjøp moped(dvs med gir ) eg trur eg betalte ca 1200kr for mopedlappen+ sjølve lappen (avgift til biltilsynet) Har tenkt på lett motorsykkel, men har ikke penger. Moped eller Scooter blir vel det mest sannsynlig. Scooter er jo jevla artig å kjøre da.. og man kommer jo opp i 90 uten plombering 8)
Kaksa Skrevet 7. juni 2003 Skrevet 7. juni 2003 Har bare kjørt scooter ein gang, men, liker bedre å kjøre min Kawasaki Eliminator 125 da.. det er kjekkare likte ikkje meg i det heile tatt på scooteren. Er det til by-kjøring så er nok scooter best. Sjøl om at giring ikkje er nokke problmen da. Du må sjå litt på DITT behov og DINE interesser. Men, å komme med ein blodtrimme MT5/TSX/RMX osv er blodharry.
Bluebeans Skrevet 7. juni 2003 Skrevet 7. juni 2003 hvis du tar det på skolen.. så koster det vel en 600-700kr. (lappen) skolen? mener du da vgs eller bare trafikkskole? :-? ps: hvis brukt.. helst jentekjørt) jeg tok lappen på ungdoms skolen ble litt over 500 (nordstrand) kjøp brukt moped du du skal jo bare bruke den i 2år så La meg gjette: Nordseter ungdomsskole.. Bade ny og brukt har jo fordeler og ulemper.
miCro Skrevet 7. juni 2003 Skrevet 7. juni 2003 Kjøp deg MH RX, en skikkelig grom R sykkel. Blodtrim den, så går den i en 150km/h.....
MemorX Skrevet 9. juni 2003 Skrevet 9. juni 2003 Jeg betalte 800 for lappen på ungdomsskolen (Halden). Jeg kjøpte med så en Rieju RJ/RR Black Series Moped, og er veldig fornøgd med den, men skal du ha en slik må du kjøpe den brukt. Jeg fikk iallefall beskjed om at den jeg kjøpte var en av de siste de hadde igjen i landet og det skulle vist ikke bli tatt inn fler.. Den er også fin i Blå (heter bare RJ). Nå har Rieju mange fine, så jeg anbefaler å titte på galleriet på siden under ( trykke oppe i høyere hjørne.) Rieju har mange fine: http://www.riejumoto.com/en/principal.htm
Bikeridr Skrevet 17. mars 2009 Skrevet 17. mars 2009 ikke kjøp scooter det er noe Skal vi se.. Det er 5 år og 9 måneder siden TS lurte på dette. Tipper han i dag har både bil og tung motorsykkel, så da er det overveiende sannsynlig at han ikke lengere er interessert i Scooter. Forøvrig, Scooter er et fantastisk bykjøretøy.
Alastor Skrevet 17. mars 2009 Skrevet 17. mars 2009 Vinneren av månedens bump går til juleskinke. Vi stenger denne tråden, trenger ikke fortsette en 6 år gammel diskusjon...
Anbefalte innlegg