Gå til innhold

Problemer med å koble opp til nettverk, både kabel og trådløs


Anbefalte innlegg

Hei. Kjører Windows 7 64-bit Home Premium på maskinen min, og alt har fungert strålende siden jeg bytta fra vista. Jeg har alltid vært koblet opp til internett og de andre PC-ene vi har her hjemme, uten noen problemer. Når vi har spilt LAN, har jeg enkelt og greit brukt kabel. Alt dette har gått smertefritt å sette opp.

 

Så kom problemet. En dag så plutselig sluttet internett å fungere. Greit det, jeg gikk og restartet routeren som jeg pleier. Vanligvis funker det som før igjen etter restart på routeren. Ikke denne gangen... Jeg tenkte det kanskje hadde noe med at jeg nylig innstallerte AVG 9.0 (gratisversjonen), og avinnstallerte det uten hell. Heller ikke windows-brannmuren hadde noe med det å gjøre, jeg har deaktivert den uten hell. D-link adapteren jeg bruker har jeg forlengst av- og reinnstallert. (Programvaren + driverne som fulgte med.) Når det står at jeg skal sette inn adapteren under innstalleringen, hører jeg fra PC-en den lyden når man plugger til en enhet. Men D-link programmet skriver bare til meg at jeg må sette inn adapteren, selv om jeg har gjort det. Rart? Jeg prøvde faktisk å dra ned en internettkabel fra routeren, for å bruke den, men det virket ikke. Selvsagt deaktiverte jeg de andre "connectionmåtene?" For eksempel jeg deaktiverte trådløs når jeg skulle ha kabel og vice-versa. Prøvde også å manuelt sette flere forskjellige IP-addresser. Men nei.

 

Så nå er jeg ganske irritert, og lurer på om noen vennligst har forslag til hva jeg kan gjøre? Er ikke så flink på dette med internett og slikt. :)

Endret av -sebastian-
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1

Du har testet via kabel. Fikk du noen IP-adresse? (Start - Kjør - CMD, type: ipconfig)

Du har antageligvis også et modem, hvordan type er dette? Har du mulighet for å koble maskinen rett i modemet for å teste connection?

Får du ikke IP via kabel kan du også prøve å bytte TP-kabel og/eller router-utgang for å kontrollsjekke at dette ikke er feilkilder

 

2

Adapteret har ikke fått noen knekk på USB-biten?

Du hører pcen gir fra seg èn eller flere lyder når du kobler i adapteret?

Om du avslutter programvaren fra leverandør, og plugger den i - finner du den i enhetsbehandling?

Fungerer det når du manuelt (via enhetsbehandling) installerer adapteret?

 

Til felles for disse problemstillingene kan du jo også teste andre maskiner dersom du har noen mulighet for dette.

 

Lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...