Gå til innhold

Xbox Komponent kabel?


RamGuy

Anbefalte innlegg

Jeg har nå valgt å anskaffe meg en Xbox (One) i tillegg til Nintendo Wii, PlayStation3, PC og Xbox360 Elite som vi allerede har, dette er utelukkende for å spille igjennom spillene Lord of the Rings Two Towers, Return of the King og Third Age..

 

Begikk den blemmen å anskaffe Third Age til Xbox i troen at det skulle fungere utmerket på min Xbox360 Elite, ettersom det sto på de internasjonale offisielle Xbox360 sidene at det skulle være en Xbox360 kompatibel tittel, men etter mye frem og tilbake, oppdatering av kompatibiliteten på konsollen min og mye rart så viser det seg at det er utelukkende den nord amerikanske utgaven av spillet som er bakover kompatibel og ikke den europeiske?!

 

Jeg syntes dette var mildt sagt latterlig, og hvor vanskelig skal det ikke være å forsikre seg om at spillet du kjøper faktisk vil fungere på Xbox360 når du attpåtil må ta forbehold om spillet da er produsert der eller der osv..?

 

 

Så da må vell det sikreste være å bare anskaffe en Xbox (One) til 500kr?

Men til tross for at Xbox har ganske så slapp og utdatert grafikk så ønsker jeg å få gjort den best mulig og da kan jeg alltids anskaffe en Komponent kabel til konsollene istedenfor å bruke den medfølgende kompositt kabelen, så jeg får progressivt signal?

 

Men eneste kabelen jeg finner er denne som har fått slakt overalt som jeg har lest om den, og alle sammenligner jeg at sett mellom den og den medfølgende kompositt løsningen har mer eller mindre vært identiske? Jeg har aldri vært noen større fan av slike "alt-i-ett" løsninger, da jeg alltid følt at fokuset på kvalitet og den generelle kvaliteten over produktet blir ganske så labert, kontra løsninger som fokuserer utelukkende på en konsoll og det å gi best mulig kvalitet.

 

 

Den kabelen ser mer ut som en "få alle konsollene dine på en og samme kabel for enkelhetens skyld" kontra en få bedre bildekvalitet på din konsoll løsning?

 

 

Nå skal det også sies at jeg har en Yamaha RX-V3900 AV-receiver som er veldig god med oppskalering av både digitale og analoge kilder, og et spørsmål jeg stiller meg er om den vil gjøre en så god jobb at forskjellene på kompositt og komponent overhode vil bli merkbart?

 

En slik komponent kabel koster jo faktisk endel 220kr+, og når selve konsollen ligger på 500kr så er jo det ganske mye alt tatt i betrakting og da vil jeg være sikker på at jeg faktisk vil få noe igjen for det i praksis!

 

 

 

En annen ting jeg tenker litt på er hvorvidt kvaliteten ville vært minst like bra, om ikke bedre om jeg bare bestiller spillene fra Ebay og får de nord amerikanske utgavene som da skal fungere på Xbox360, da får jeg jo kjørt over HDMI, jeg trenger ikke fikle med en ekstra konsoll, jeg har da mine fire trådløse kontrollere og jeg får bilde digitalt over HDMI med oppskalering? Høres ut for meg som at det må fungere som en minst like bra løsning?

 

 

Men etter et bom-kjøp av den europeiske Third Age utgaven så kan jeg ikke fri meg i fra det faktum at jeg setter STORE spørsmålstegn rundt hvorvidt den nord amerikanske utgaven av spillet overhode vil fungere? Vil NTSC spill i det hele tatt spille på min europeiske konsoll?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke allverden å hjelpe med, men kan komme med en erfaring.

 

Jeg hadde/har xbox som jeg hadde chip i.

Jeg kjøpte også kabel av typen du snakker om, da fra play.com, under 200kr gratis levert.

Jeg har vært inne der og kikket litt nå, men ser ut som de har sluttet med alt til gamle xbox.

 

 

Når det gjelder å få 720p var det noen ting som påvirket såvidt jeg husker.

Mulig du vet disse tingene allerede, men jeg kan skrive dem likevel.

Hvis noen mener jeg husker feil, så må de gjerne rette meg, dette er fritt etter minnet for noe jeg gjorde for snart 3 år siden.

 

-Xboxen måtte settes over på NTSC for å bruke component såvitd jeg husker.

-Spillet du skulle spille måtte støtte 720p for at du skulle få forbedring av bildekvalitet. Jeg husker det fantes en liste på nett med spill som hadde denne støtten. Eneste jeg husker jeg spilte var SSX3 og (jernteppe....det spillet du skulle krasje i andre bilder, burnout 3 og revenge?)

-Min moddede box spiste alle spill PAL/NTSC (nedlastede/brente) osv, jeg vet ikke hvordan en umoddet box ville reagert på et NTSC-spill om det er forskjell på dette på one vis.

 

Jeg må først og fremst si at den boxen med modchip, ny disk, XBMC og nettverk er den beste mediespilleren jeg har hatt, hadde nok brukt den fortsatt om det ikke var for at den optiske lyden sviktet og jeg fikk 360.

Kvaliteten på den componentkabelen jeg har tør jeg ikke si noe om, men jeg var fornøyd med kvaliteten på bildet.

 

Det til sides høres jo alternativet med å bestille utenandske spill helt kurant ut dersom det er under tollgrensen og du vet at de funker på 360.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...