Gå til innhold

Anbefalte innlegg

På tide å skaffe seg en ny rigg.

 

Dustinhome: (studentrabatt og gratis frakt er flotte greier)

 

GIGABYTE GA-790XTA-UD4 790X AM3 ATX 1 034kr

AMD PHENOM II X4 955 BE 3.2GHZ 8MB SOCKET AM3 BOX 1 319kr

CORSAIR 4GB DDR3 XMS3 DHX PC10600 1333MHZ CL9 (2X2GB) 886kr

COOLER MASTER FULLTOWER HIGH AIR FLOW 932 1060kr

ARCTIC COOLING FREEZER 7 PRO REV.2 S-775/1156/1366/AM2+/AM3 185kr

 

Har en Mist-psu på 800w så det skal vel gå greit. Trenger også et skjermkort - 5850 er kanskje veien å gå siden jeg skal kjøre 1920x1080. Noen spesifikke anbefalinger når det gjelder merke? Hva tror dere ellers? Jeg skal ikke klokke cpu med dette oppsettet.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

5850 er absolutt veien og gå, fabrikant har veldig lite og si, noen leverer med en annen kjøler og noen er fabrikkoverklokket, men dette koster ofte litt mer enn det smaker.

Kabinettet er smaksag, men vil påpeke at det kabinettet du har valgt er enormt, og for å være ærlig er det bortkastet studenthybel plass vist du forstår hva jeg mener :) Gå heller f.eks for lillebroren, HAF 922 . Sparer du penger og hybelplass :D

 

Skal du overklokke ser jeg lite til ingen vits til å bytte ut den stock CPU kjøleren, og finner ikke noe info om voltagen på det minnet, og til din rigg bør det ikke være så mye mer enn 1.5/1.6v .

Lenke til kommentar

Ok, da flytter vi litt penger. Droppet CPU-kjøleren.

 

CORSAIR 4GB DDR3 XMS3 DOMINATOR PC3-12800 1600MHZ CL9 (2X2GB) 1157kr <- 1,65v <-bedre regner jeg med?

 

Har vært veldig i tvil angående kabinettet, men det virker som om det er god kjøling i det + noen gode løsninger. Har hatt midi-towers i mange år og begynner å bli lei størrelsen. Plassen selve kabinettet opptar og utseende er jeg egentlig likegyldig til. Ikke det mest stilrene, men helt ok. Så der fikk jeg overbevist meg selv :p

 

Ellers merkverdig hvor stort manko det var på 5850-kort. Nærmest ingen butikken som har det inne til en fornuftig pris. Blir nok en Sapphire 5850 fra Netonnet til 1990kr.

 

EDIT: Da var delene kjøpt inn. Takk for innspillet HenrikPC.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...