Gå til innhold

i7 eller Core 2 duo?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal nå kjøpe ny PC men vet ikke hvilken prossesor jeg skal kjøpe. Pc'en er hoved saklig til spill, men vill også lære meg det å overclocke. Jeg har sett på i7 920 og Core 2 Duo E8600, men hvilken er best? Hvis det blir i7 så tenkte jeg å kjøpe bloodrage hovedkort men vis det blir Core 2 Duo så blir det Asus Rampage Extreme hovedkort.

 

Takker for alle svar(håper alle sjønner hva jeg skriver/mener).

Endret av ebele
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Slenger meg på Intel i5 evt. AMD phenom 2. Mye for pengene her. Gikk selv for Intel da de har en god edge på desktop-oppgaver.(og meget god spillytelse og da), samt at jeg har erfaring fra de fra før hva gjelder overklokking mm. i7 blir dyrere, men har fordeler som triple-channel minne og bedre støtte for flere skjermkort.

Lenke til kommentar

Slenger meg på Intel i5 evt. AMD phenom 2. Mye for pengene her. Gikk selv for Intel da de har en god edge på desktop-oppgaver.(og meget god spillytelse og da), samt at jeg har erfaring fra de fra før hva gjelder overklokking mm. i7 blir dyrere, men har fordeler som triple-channel minne og bedre støtte for flere skjermkort.

 

 

Sier meg enig her. Spillmessig vil du ikke merke noen spesiell forskjell med de nevnte løsningene, er som nenvt, at det er mere geip med I7 når det gjelder større mengder med arbeidsoppgaver.. så du får foreta en personlig behovsanalyse :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...