Gå til innhold

Snøfreser som ikke vil starte


Anbefalte innlegg

Prøver å få start på min ariens(orange,5k`er) snøfrenser uten at den er særlig sammarbeidsvillig. Har ny tennplugg og den får bensin, men virker ikke som det kommer gnist. Enten feil på tenningssystemet eller coil? Hvordan gå frem ved feilsøking?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva mener du med virker ikke som?

Du kan teste dette ved å skru ut pluggen, sette på hetta og holde den inntil blokka og så starte/trekke i snor eller hva du må gjøre.

Da ser du om den tenner eller ikke så vet du det før du søker vidre.

Regner med at den ikke hoster siden du trur den ikke tenner?

Lenke til kommentar

Merk at jeg kan veldig minimalt om motor og slikt og aner ikke om dette kan forekomme i snøfresere også.

 

Uansett, jeg fikk samme problem i dag med bilen og luktet rundt i motorrommet til jeg ga opp og ringte noen som kan mer. Det var visstnok et vanlig problem med bilen min, og mange andre, at når været slår over til plussgrader, noe det gjorde for første gang i år nå i dag, så blir det kondens i motoren som klusser med det elektriske. Motoren ga ingen lyd fra seg, men presterte å tilfeldig slå av og på høyre blinklys noen ganger med nøkkelen i, så kondens er nok mitt problem ihvertfall. Godt mulig du har samme problem.

Lenke til kommentar

Hva mener du med virker ikke som?

Du kan teste dette ved å skru ut pluggen, sette på hetta og holde den inntil blokka og så starte/trekke i snor eller hva du må gjøre.

Da ser du om den tenner eller ikke så vet du det før du søker vidre.

Regner med at den ikke hoster siden du trur den ikke tenner?

 

Ja har sjekket dette. Ingen gnist dessverre :(

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...