Gå til innhold

Vapochill, verdt pengene ?


Anbefalte innlegg

en vapo holder cpu'en godt under frysepunktet, selv under load og ganske bra overklokket. vannkjøling går aldri under romtemp (vanligvis 20 grader), og som oftest 10-20 grader mer under load.

 

vannkjøling er dog veldig stille sammenlignet med en vapo, noe som var hovedgrunnen til at jeg solgte min, og brukte pengene på komplett vannkjølings-sett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
går det ikke ann og ha et lite fryseelement i vanntanken da? (ikke et som fryser vannet da men som kan kjøle det ned) :)

Du er ikke den første som har tenkt på det... Men tror ikke det er en god løsning.

Bedre:

Legge en stor vanntank(jerry-kanne) i fryseren, bruke den som vanntank for kjøle systemet... Og bruke Peltier på kjølerne i tillegg, da snakker vi om minusgrader... :)

 

PS:

Beklager at du ikke har hørt noe mere fra oss. Vi er desverre utsolgt for Vapochill og nye skulle kommet fra Asetek i går, så vi håpet å få sendt den ut til deg da. Nå viser dets eg at de er blitt noe forsinket og at vi ikke har dem på lager før ca tirsdag til uka.

 

Vi sender den så fort vi får den inn og du vil da mota en mail med et sporingsnummer slik at du kan følge den i postgangen.

:D

Lenke til kommentar
"]
det er liten tvil om at vapochill og prometia er det beste av cpukjøling du får for penger i dag. persjonelig ville jeg satsa på prometia mach ll, da vapo kabinettene ikke er verden beste akkuratt.. :shrug:

Hvor får du kjøpt de hen i Norge da?

 

Njaal

 

mener å huske det er mulig å få tak i vapo på www.3dfxcool.no

 

(har en stående på rummet nå.. mangler psu..surt.. :grumpy: )

 

prometia er jeg ikke helt sikker på, da den eneste prometiaen jeg har vært borti, var på tg03.. :p

Lenke til kommentar
"]
det er liten tvil om at vapochill og prometia er det beste av cpukjøling du får for penger i dag. persjonelig ville jeg satsa på prometia mach ll, da vapo kabinettene ikke er verden beste akkuratt.. :shrug:

Hvor får du kjøpt de hen i Norge da?

 

Njaal

 

mener å huske det er mulig å få tak i vapo på www.3dfxcool.no

 

(har en stående på rummet nå.. mangler psu..surt.. :grumpy: )

 

prometia er jeg ikke helt sikker på, da den eneste prometiaen jeg har vært borti, var på tg03.. :p

 

Det var Prometia jeg var ute etter... Men hvis du hadde lest alle postene hadde du sett: (Men jeg kunne nok vært mer spesifikk... ;)

PS:  

 

 

Beklager at du ikke har hørt noe mere fra oss. Vi er desverre utsolgt for Vapochill og nye skulle kommet fra Asetek i går, så vi håpet å få sendt den ut til deg da. Nå viser dets eg at de er blitt noe forsinket og at vi ikke har dem på lager før ca tirsdag til uka.  

 

Vi sender den så fort vi får den inn og du vil da mota en mail med et sporingsnummer slik at du kan følge den i postgangen.  

 

 

Lenke til kommentar
Nei, lekkasje er ikke noe problem. Det største problemet er nok kondens. Et vannkjølingssett gir fra seg noe kondens. Du må nødt til å isolere rundt og inni socketen og bak på HK'et godt. (HK'et mitt er 4øvrig isolert OVERALT. kan spyle vann inn i kabinettet uten at noe skjer. :D )

Det du sier her er BULLSHIT! Ved vannkjøling trenger man ikke å bekymre seg for kondens, da er alltid tempem på vannet større, eller lik romtemp!

 

Njaal

Lenke til kommentar
persjonelig ville jeg satsa på prometia mach ll, da vapo kabinettene ikke er verden beste akkuratt..

 

Hva er problemet med vapo-kabbissene da? Må vite siden jeg skal kjøpe om en stund å vil gjerne kjøpe med kabinett, men syns de promoteiane er j** stygge....

 

Syns de vapo kabinettene er fine da, å så er det jo en skrytefaktor inneblandet. Samt at det ble nevnt i en/flere tester eller/og rundt på forumet at dess lavere temp det er dess bedre fungerer det elektriske... tror det var en moderator som sa det, husker ikke riktig...

Lenke til kommentar

Virker som om det er noe rart med opera å forumet forresten, kan legge til innlegg men dersom jeg prøver å endre innlegget blir den bare stående å prøve å sende; er det bare med meg eller?

Sikkert det som fører til en del dobbel, trippel posting her... hmm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...