Gå til innhold

Vapochill, verdt pengene ?


Anbefalte innlegg

Når jeg skal kjøpe ny pc tenker jeg selfølgelig på åssen kjølings system jeg skal ha. Jeg skal helt sikkert klokke en del så må ha mye kjøling.

Har hørt mye lov ord om VapoChill, men det er fryklig dyrt da :/ 5000kr for hele pakka, er det virkelig verdt pengene ?

Greit å vite får jeg kjøper :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir jo veldig opp til hva man ønsker å bruke pengene til, men jeg synes ikke Vapo er verdt så mye penger.

 

Det er jo kult å skryte av at cpu temp er 10 minus, og man kan klokke rimelig langt, men med god vannkjøling (spess med peltier) så kan man klokke langt, og da kan gpu, northbridge, minnebrikker og hdd kjøles også.

 

Men er du stinn av penger så tvil ikke, for Vapo er et godt produkt.

 

Selv ville jeg heller ha kjøpt vannkjøling med peltier + vannkjøling på gpu og northbridge, og brukt resten av pengene til noe annet snacks i pcen.

Lenke til kommentar

Trippelpostinga er fiksa =) Men det med vannkjøling er ikke det ganske rissikofylt da, med tanke på lekasje og sånn ? Skummel hvis det skulle gå lekk... Er vel bedre med gass da, er enig vapo er sviiin dyrt, du får kjøpt settet uten toweret til en lit mindre sum men fortsatt svin dyrt

Lenke til kommentar

Nei, lekkasje er ikke noe problem. Det største problemet er nok kondens. Et vannkjølingssett gir fra seg noe kondens. Du må nødt til å isolere rundt og inni socketen og bak på HK'et godt. (HK'et mitt er 4øvrig isolert OVERALT. kan spyle vann inn i kabinettet uten at noe skjer. :D )

Lenke til kommentar
Nei, lekkasje er ikke noe problem. Det største problemet er nok kondens. Et vannkjølingssett gir fra seg noe kondens. Du må nødt til å isolere rundt og inni socketen og bak på HK'et godt. (HK'et mitt er 4øvrig isolert OVERALT. kan spyle vann inn i kabinettet uten at noe skjer. :D )

Kan du vise et bilde av ditt HK? Som er isolert OVERALT..

Lenke til kommentar
"]
Nei, lekkasje er ikke noe problem. Det største problemet er nok kondens. Et vannkjølingssett gir fra seg noe kondens. Du må nødt til å isolere rundt og inni socketen og bak på HK'et godt. (HK'et mitt er 4øvrig isolert OVERALT. kan spyle vann inn i kabinettet uten at noe skjer. :D )

Kan du vise et bilde av ditt HK? Som er isolert OVERALT..

 

Har ikke digitalkamera, men får snart. Har seff. ikke prøvd å spyle vann inn i kabinettet, men kunne sikkert gjordt det. (Stoler ikke helt på Biltema-beskyttelseslakk.) Har med andre ord ikke brukt sillikon på annent enn socketen og baksiden av hk. http://www.biltema.no/products/product.asp...p?iItemId=19920 <-- Sånn brukte jeg. (Skal kansje ikke snakke så fort neste gang.)

Lenke til kommentar

Ganske hissige greier det der, klokka nesten 400 mhz den der, men ganske mye arbeid da.. Og masse ledningsrot og så ikke akkuratt pent ut http://www.overklokking.no/cooling/vann_ak...pics/kabinv.jpg , men det er jo det samma bare systemet funker stabilt. Har jo selv et nesten likt system og klarer bare å kjøre stabilt på 785 mhz med standard kjøling =) + en kabinettvifte...

Lenke til kommentar
Ja mulig det, men du sparer sikkert en del penger på å gjøre det selv hvis du veit hva du driver med..

 

Kjøper man brukt kan gjøre et røverkjøp og få det veldig billig da også :D

 

Snakker av erfaring.

 

Må få nevne at nå skriver jeg fra min egen pc som jeg endelig har fått vannkjøling til å fungere på. :D

Lenke til kommentar

sitter å bygger ny pc for en bekjent, og den er seff. bygget i en vapo..

 

må si det nå, at jeg synes den er verdt pengene.. hvis du vil ha det mest extreme, og er villig til å betale for det, er vapochill premium edition verdt pengene, da det ikke finnes mer en 226w peltierelementer å få tak i..

 

men radiatoren min kunne jeg minst hatt ett på minst 1000w!!

 

(83x38cm i kobber, nyannskaffet, og hvis du ikke gjetta det, den er FORBANNA TUNG!! )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...