Gå til innhold

Bluecom nekter å tilbakebetale


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Det hele begynte med at jeg sa opp mitt abonnement 02.12.02, og måtte vente til 1års bindingstiden var utløpt den 24.02.03. Datoen fikk jeg bekreftet av bluecom via e-post.

 

Senere ble jeg fakturert for månedene januar februar og ut mars. Jeg ringte inn og forklarte at mitt abonnement ville utløpe i februar, og spurte om de kunne sende ny regning på bare januar og februar. De forklarte da at jeg kunne bare betale regningen jeg allerede hadde og så ville jeg få tilbakebetalt det resterende beløpet i etterkant.

 

Dette gjor jeg, og senere ble linjen kuttet som avtalt den 24.02.03. Og modem ble sendt til telenor networks.

 

Jeg ventet tolmodig på pengene fra bluecom, men ingenting skjedde. Senere fikk jeg faktura for månedene april-juni. Da ringte jeg inn (22.03.03) og forklarte at mitt abonnement var avsluttet i februar og at jeg skulle ha penger tilbake. Fikk beskjed om at det skulle ordnes.

 

Fortsatt sjedde det ingenting på en god stund, og jeg forhørte meg med bluecom igjen. Da fikk jeg beskjed om at mitt abonnement var avsluttet den 22.03.03 og ikke 24.02.03, altså den datoen jeg ringte for å få ordnet opp i regningen jeg fikk etter utløpet av abonementet.

 

Så nå nekter de å tilbakebetale for annet enn 7 dager, og det eneste skriftlige jeg har er en e-post fra bluecom som sier 24.02.03. Er dette gyldig nok? Trodde de var pliktige til å spare all epost sendt og mottatt en god stund tilbake for å nettopp unngå slike situasjoner som dette.

 

Er det andre jeg kan få den rette informasjonen fra? Telenor kansje?

 

Det er tross alt litt mye penger for en 18åring dette her.

 

På forhånd takk!

 

Mvh. NetFinity

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bekreftelse er bare på e-post, da bluecom bruker dette istede for vanlig post til å holde kontakten med kunder etter hva jeg erfarer.

 

Men er ikke bluecom pliktig til å ta vare på e-posten sin i en viss periode før den kan slettes? Da kan de jo lete opp dette.

Lenke til kommentar

Hei

Dette er nok ikke så uvanlig problem. Det sies en ting og gjøres en annen. Det beste du kan gjøre tror jeg er og kontakte forbrukerombudet med din sak. pass på og dokumentere alt. Jeg hadde en sak gående med bluecom tidligere som var gangske så innlysende , men bluecom forsto dette på sin måte.

Det kan se ut til at de som jobber med avtaler ol på support eller faktura kontorene deres er ikke lesekjyndige eller rett og slett har bonuslønn.

konklusjon for fremtiden: Ikke betal uriktige regninger.. rett dem opp og betal det som er riktig. Vanligvis i seriøse selskap aksepteres dette og sakene får en grei avsluttning.

 

Roger

[email protected]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...