Gå til innhold

anbefal meg RPG-spill!


Anbefalte innlegg

hei,

 

mitt favorittspill noensinne er Neverwinter Nights. - og nå vil jeg ha nye spill å spille! ikke at jeg ikke er nok opptatt for tida, hehe.

 

men det jeg altså vil ha er rpg-spill som har hotbars, inventory, character sheet, speelbook, konfigurerbart og flyttbart kamera, gjerne mounts osv osv. dere skjønner tegninga. jeg vil ha slående visuelle opplevelser og episk musikk - men med det mener jeg ikke state of the art realistisk grafikk eller lignende, men heller store artistiske oppnåelser. det trenger ikke være realistisk og moderne for å være estetisk behagelig og slående.

 

jeg er nå kjempefan av og spiller jevnlig World of Warcraft. men det er altså ikke hovedsaklig slike spill jeg er på utkikk etter. WoW blir alt for action- og hack/slash-spill iforhold til det jeg er på utkikk etter. ikke like mye som det f.eks Diabo-serien er, men fortsatt. jeg leter heller etter spill hvor interagering og fantastiske eventyr av noen single player campaigns (gjerne med cooperative modus) er i fokus. hvor karakterskapelsesprosessen er så djup at du bruker nesten en hel dag bare på å lage deg en karakter, og hvert et level up scenario er et kjempehelvete, dog fortsatt så tilfredsstillende at det nesten blir tidvis skummelt. det jeg vil ha er m.a.o. mer Neverwinter Nights, hehe.

 

Baldur's Gate er jeg godt kjent med, og jeg holder på å anskaffe meg Dragon Age: Origins. Mass Effect og Elder Scrolls står også på agendaen en eller annen plass, hehe. jeg kommer til å oppdatere denne paragrafen fortløpende dersom spill jeg allerede er familiær med dukker opp blant tipsa.

 

så - kjør på! det burde være liten tvil om hvilke typer spill jeg er på utkikk etter.

Endret av aarolilja
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

The Elder Scrolls III: Morrowind

The Elder Scrolls IV: Oblivion

 

Du lager egen karakter, can customize din egen class om du vil. Du har en åpen verden du kan utforske som du vil, du kan kjøpe deg hus og få mounts (i Oblivion), men kan laste ned gratis og lovlige mods til begge spill som kan utvide dem med mer enn du noengang vil ha mulighet til å spille gjennom. Episk musikk, fantastisk verden og mange quests og ulike guilds du kan joine. :)

Lenke til kommentar

Ser ikke NWN2 nevnt noen plass, så da nevner jeg det. Har ikke spilt det så mye, men minnet meg veldig om da jeg spilte NWN.

 

NWN2 er nok out of the question da det suger heftig balle. ikke brydde de seg om å oppdatere bugs heller. istedenfor ga de bare ut en expansion pack... som også var full av bugs. så gadd de ikke fikse *de* bugsa heller, og ga ut en ny expansion pack osv osv osv. clusterfuck. nei takk.

 

men takk for omtanken, hehe. og til alle: bare fortsett å post! er sikkert ikke bare jeg som har godt utbytte av denne tråden. :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et rollespill som er veldig undervurdert er tyske Drakensang: The dark eye.

Anbefales hvis du liker spill som NWN og Dragon Age, og bør kunne kjøpes for en billig penge (tror det kostet 30 USD ved launch).

 

Er Drakensang: The dark eye slik at du MÅ ha følges venner slik som i Dragon Age og kan man utforske en hel verden slik som Oblivion? :)

Lenke til kommentar

Ser ikke NWN2 nevnt noen plass, så da nevner jeg det. Har ikke spilt det så mye, men minnet meg veldig om da jeg spilte NWN.

 

NWN2 er nok out of the question da det suger heftig balle. ikke brydde de seg om å oppdatere bugs heller. istedenfor ga de bare ut en expansion pack... som også var full av bugs. så gadd de ikke fikse *de* bugsa heller, og ga ut en ny expansion pack osv osv osv. clusterfuck. nei takk.

 

men takk for omtanken, hehe. og til alle: bare fortsett å post! er sikkert ikke bare jeg som har godt utbytte av denne tråden. :D

Det meste er vel da fikset..?

Svært få bugs hos meg i alle fall

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
name='tuben' date='12. mars 2010 - 21:38' timestamp='1268426322' post='15356929']

Hvordan klarer dere å spille et spill der dere ikke kan hoppe? Ble helt deprimert da jeg prøvde jeg..

 

Drikker du mye kaffe? =D

 

1: Fiks quoten.

2: Nei, men jeg liker at tyngdekraften fungerer. Kan ikke huske at duden kunne svømme heller, men det er en egenskap som må læres, så kan godta det.

Endret av Jevrio
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...