Gå til innhold

HTC Desire vs. Legend


lunikz

Desire eller Legend?  

185 stemmer

  1. 1. Hvilken telefon ville du valgt, Desire eller Legend?

    • HTC Desire
      150
    • HTC Legend
      35


Anbefalte innlegg

Nå har HTC avslørt de to modellene Legend og Desire. Prisforskjellen mellom de to er bare noen få hundrelapper. Desire har bedre specs, mens Legend er litt mindre og bygget i aluminium. Dette gjør valget utrolig vanskelig, hvilken telefon ville dere valgt?

 

Desire

CPU: 1000 Mhz

RAM: 576 mb

Oppløsning: 480 x 800 piksler

Skjermstr: 3,7 tommer

 

Legend

CPU: 600 Mhz

RAM: 384 mb

Oppløsning: 320 x 480 piksler

Skjermstr: 3,2 tommer

Aluminiumskropp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må si jeg er veldig i tvil, men en av de to blir nok min nye telefon. Venter med å ta en beslutning til jeg har fått klådd på begge to. Specs er specs, men ikke noe slår det å faktisk holde i telefonene før man bestemmer seg.

 

Edit: Fant denne hands-one beskrivelsen fra en som har fått testet begge og han er klar på et det er legend man bør se på selv om desire har bedre specs.

 

Sitat: The Desire is much nicer, although the one I tested didn’t yet have the pinch-to-zoom of the Nexus (although it is running Android 2.1, and the specs say it has it — this is most likely a demo-unit issue). If you have used a Nexus, also made by HTC, you’ll be instantly at home. The screen is bright, sharp and colorful, the capacitive AMOLED touch-screen is responsive and the thing fairly whips along thanks to the 1GHz processor. It is, in short, a very good phone.

 

But it’s the aluminum Legend which stands out. Although the case is only a touch smaller than that of the Desire, it feels a lot more compact, and very solid in the hand. It’s like going from the old plastic MacBooks to the stiff and chunky unibody MacBooks. The screen is smaller, at 3.2-inches (vs. 3.7) and it has a much lower resolution of 320 X 480 instead of 480 X 800. Even the CPU is worse, clocking in at just 600 MHz. But to read the numbers is to miss the point. The Legend feels classy, and those specs are all good enough. Browsing, maps and typing on screen are all responsive and quick. It could stand to lose the stupid nubbin optical “trackball”, though, as could the Desire. Alongside the touch-screen it is quite useless

 

Kilde:

http://www.aworldofchange.info/2010/02/17/hands-on-with-htc-desire-legend-hd-mini/

Endret av HGA
Lenke til kommentar

Jeg ser at de fleste heller mot Desire, og det gjør forsåvidt jeg også. Men jeg trekkes litt mot Legend pga at jeg føler den vil være av bedre kvalitet og mindre utsatt for skader pga aluminiumskroppen. Eller er vanligvis "plastmobilene" (som jeg tipper Desire er laget av) til HTC også av god kvalitet?

 

Ser jo i posten over at Legend har fått skryt for kvalitetsfølelsen ift Desire.

Lenke til kommentar

For min del er det ikke bare specs som gjør at jeg velger Desire. Det er også det faktum at Legend har irriterende mye dødplass under skjermen. Jeg liker mobiler som klarer å dekke nesten hele framsiden av telefonen med en skjerm og Desire gjør en utrolig bra jobb her. Legend har en stor leppe og masse plass som kunne vært bedre utnyttet. Ble derfor ikke helt overbevist over designen til Legend til tross for at den er bygget i bedre materialer. Når Desire i tillegg har en mye større skjerm ble valget enkelt.

Lenke til kommentar

Det blir nok (helt sikkert) Desire på meg. Selv om Legend ser fin ut den (les: utseendemessig). Men jeg vil ha en telefon som kan ta litt av i svingene etter et par SenseUI oppdateringer. Og være på høyde med Nexus One mtp hardware. Jo, jeg gleder meg til jeg kan hente min HTC Desire :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Legend for de som kjøper telefon for at den skal være pen, (les: jenter og noen andre),

desire for de som vil ha den beste telefonen.

 

Personlig synes jeg Desire er myyye penere enn Ledgend, men det er vel smak og behag :D

Samme her. Legend har for liten skjerm og mye "død"flate til å være særlig pen imo.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg står mellom Legend og Desire, og synes det er utrolig vanskelig å bestemme seg. Fordelene med Legend er jo batteri, kvalitet og kvalitetsfølsen! Mens skjermen og prosessoren til Desire frister utrolig mye. Må vel bare få prøvd dem i praksis før jeg bestemmer meg.

Endret av SRD
Lenke til kommentar

Jeg står mellom Legend og Desire, og synes det er utrolig vanskelig å bestemme seg. Fordelene med Legend er jo batteri, kvalitet og kvalitetsfølsen! Mens skjermen og prosessoren til Desire frister utrolig mye. Må vel bare få prøvd dem i praksis før jeg bestemmer meg.

 

Batteriet er da tragisk på Legend....(les test på Amobil) og brukererfaringer her inne.

 

Man bør håpe det er bedre på Desire men dette er tvilsomt da den har raskere prosessor og større skjerm som drar mye strøm.

 

Av disse to ville jeg valgt Desire men venter man to tre uker til så kommer Samsung S8500 Wave med 3,3 super AMOLED-skjerm og 1 Ghz prosessor samt et batteri på 1500 mAh og den vil banke begge disse to både på skjermkvalitet og batteritid... :w00t:

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Jeg ser at de fleste heller mot Desire, og det gjør forsåvidt jeg også. Men jeg trekkes litt mot Legend pga at jeg føler den vil være av bedre kvalitet og mindre utsatt for skader pga aluminiumskroppen. Eller er vanligvis "plastmobilene" (som jeg tipper Desire er laget av) til HTC også av god kvalitet?

 

Ser jo i posten over at Legend har fått skryt for kvalitetsfølelsen ift Desire.

 

Har hatt en HTC Touch Cruise i 2 år nå og den har klart seg bra. Har vel gått i bakken et par ganger også. Men etter 2 år med windows mobile er jeg bra klar for å skifte til android. Blir en Desire på meg når studielånet kommer.

Lenke til kommentar

Man bør håpe det er bedre på Desire men dette er tvilsomt da den har raskere prosessor og større skjerm som drar mye strøm.

Så vidt jeg husker bruker ARM11 (Legend) og Cortex A8 (Desire) omtrent like mye strøm under full belastning. Men pga. at Desire er raskere, vil den da få oppgavene unna på kortere tid, og dermed kunne tilbringe mer tid i strømsparingsmodus... og i teorien da bruke mindre strøm.

Lenke til kommentar

Man bør håpe det er bedre på Desire men dette er tvilsomt da den har raskere prosessor og større skjerm som drar mye strøm.

Så vidt jeg husker bruker ARM11 (Legend) og Cortex A8 (Desire) omtrent like mye strøm under full belastning. Men pga. at Desire er raskere, vil den da få oppgavene unna på kortere tid, og dermed kunne tilbringe mer tid i strømsparingsmodus... og i teorien da bruke mindre strøm.

 

Desire har også litt større batteri....1300 mot 1400 mph..

Lenke til kommentar

Man bør håpe det er bedre på Desire men dette er tvilsomt da den har raskere prosessor og større skjerm som drar mye strøm.

Så vidt jeg husker bruker ARM11 (Legend) og Cortex A8 (Desire) omtrent like mye strøm under full belastning. Men pga. at Desire er raskere, vil den da få oppgavene unna på kortere tid, og dermed kunne tilbringe mer tid i strømsparingsmodus... og i teorien da bruke mindre strøm.

 

Desire har også litt større batteri....1300 mot 1400 mph..

 

Og Samsung S8500 Wave har 1500 mph :thumbup:

Lenke til kommentar

Man bør håpe det er bedre på Desire men dette er tvilsomt da den har raskere prosessor og større skjerm som drar mye strøm.

Så vidt jeg husker bruker ARM11 (Legend) og Cortex A8 (Desire) omtrent like mye strøm under full belastning. Men pga. at Desire er raskere, vil den da få oppgavene unna på kortere tid, og dermed kunne tilbringe mer tid i strømsparingsmodus... og i teorien da bruke mindre strøm.

 

Desire har også litt større batteri....1300 mot 1400 mph..

 

Og Samsung S8500 Wave har 1500 mph :thumbup:

 

Et kjapt batteri på Samsungen da. ;)

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Legend for de som kjøper telefon for at den skal være pen, (les: jenter og noen andre),

desire for de som vil ha den beste telefonen.

Er det mulig å ha en så lavpannet innstilling til en ting ? :thumbdown:

 

Har testet begge telefonene og det er minimalt eller ingen forskjell på dem ang software opplevelse. JA, Desire er "større" inni og har større skjerm, men betyr det at den er kun beregnet for MANNFOLK ?? :roll:

Har selv hatt HTC HD 2 og utvilsomt den beste windows tlf på markedet, men den er altfor stor til vanlig bruk desverre.

 

Falt selv på Legend fordi jeg hadde lest mangen positive brukeropplevelser med HTC Hero og tenkte at denne må prøves ut. Jeg har aldri vært borti en mer komplett tlf frem til nå.

Den er riktig nok mindre skjerm på den i forhold til Desire, men det betyr ingenting for meg. Den fysiske brukeropplevelsen er oppimot perfekt. Jeg har aldri før hatt en tlf i hånden som har en så genialt gjennomført design :thumbup:

 

Tror du skal tenke deg om litt å gi det hele heller en saklig begrunnelse hvorfor du liker den ene framfor den andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...