kalle2 Skrevet 26. februar 2010 Skrevet 26. februar 2010 eg kjøre ubuntu 9.10 og kubuntu 9.10 i dualboot me grub men får ikje fjernet tekst i grub. prøvde følge det eg leste i denna linken og resultatet blir feil når eg starte :-( men ser rett ut i terminal trur eg ubuntu terminal kubuntu terminal men resultatet ser sont ut kan ikje starte fra 14 og 17 no men korfor forsvinne dei ikje i grub? forsvant fra boot mappo. kan bli lang liste over kjerner som er avinstalerte i den lista i grub å da vil eg jo ikje. hvordan bli kvitt avinstalerte kjerner?
mikeys Skrevet 26. februar 2010 Skrevet 26. februar 2010 Du kan sjekke /boot og se om de gamle kernel imagene fortsatt ligger der. Hvis du sletter vmlinuz, config, System.map og initrd filene for -14 og -17 og kjører ´update-grub´ igjen tror jeg de forsvinner for bootmenyen din.
kalle2 Skrevet 26. februar 2010 Forfatter Skrevet 26. februar 2010 Du kan sjekke /boot og se om de gamle kernel imagene fortsatt ligger der. Hvis du sletter vmlinuz, config, System.map og initrd filene for -14 og -17 og kjører ´update-grub´ igjen tror jeg de forsvinner for bootmenyen din. det er kun-19 i/boot og i update-grub vise kun -19 men ikje når ein reboote då vise 2ganger -14-17 men kan ikje starte fra dei siden dei e fjerna fra både kubuntu og ubuntu.
mikeys Skrevet 26. februar 2010 Skrevet 26. februar 2010 Da tror jeg nesten du blir nødt til å sjekke grub sine instillinger, har ikke tatt i bruk den nye grub selv enda så jeg kan nok ikke hjelpe deg der dessverre.
Venesis Skrevet 27. februar 2010 Skrevet 27. februar 2010 Om du er fortrolig med å endre konfigurasjonsfiler, kan du fjerne de overflødige valgene fra grub ved å åpne "meny.lst" fra /boot/grub mappen i en teksteditor. Merk: Krever root-tilgang
kalle2 Skrevet 27. februar 2010 Forfatter Skrevet 27. februar 2010 Om du er fortrolig med å endre konfigurasjonsfiler, kan du fjerne de overflødige valgene fra grub ved å åpne "meny.lst" fra /boot/grub mappen i en teksteditor. Merk: Krever root-tilgang menu.lst viste kun kjerne -19 so såg rett ut i den filen fant ut kos eg sku få det til i sta kjøre komando sudo chmod 644 /boot/grub/grub.cfg og etterpå sudo gedit /boot/grub/grub.cfg og fjernet kernel -17 og -14 i den filen. då blei da sont eg ville ha det :-)
atlef Skrevet 27. februar 2010 Skrevet 27. februar 2010 Bare av-installer de gamle kjernene i Synaptic, så forsvinner de fra menyen. Og skulle du være interessert i å redigere Grub2, så bør du sjekke litt mer her. atlef.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå