Gå til innhold

Nytt HK&CPU, sokkel forvirret


Anbefalte innlegg

Hei folkens,

 

Har falt litt ut av pc rushet etter sokkel 775. Nå tenkte jeg å oppgradere med nytt HK og CPU og RAM, men ble en smule forvirret når jeg så alle de nye sokkelene som var kommet.

Noen som har lyst å gi meg en kort oppdatering? Jeg er i hovedsak ute etter å vite hvilken sokkel fra begge produsenter som dere tror er lengst holdbar. Men jeg setter stor pris på informasjon om de andre også.

 

Kommer foresten PCIe i ny versjon med det første eller er den holdbar en stund til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror at PCI-E holder en stund til, men man kan jo aldri vite, før det kommer noe nytt.

 

Jeg tror nok AM3 sokkelen fra amd og LGA1366 for intel i7 kommer å holde lengst.

 

Men tror nok det vil komme nyere etterhvert.

 

Husk at du fremdeles kan kjøpe sokkel 775, men vi tror at prosessor prisene vil bare gå oppover, selv om vi ikke vet det sikkert.

 

Men det gjorde E6600 etter at E8400 prosessoren gikk over. Slik at tror du bør satse på LGA1366, men uansett så vil ikke alle eldre hovedkort støtte de nyeste prosessorene, men de fleste vil fortsatt støtte DDR3 ram brikker. Hvis det ikke kommer noe nyere.

Lenke til kommentar

Er ingen grunn slik eg ser det å gå for X58 (LGA 1366) nå, med mindre du er ute etter mer ekstreme setups, med multi crossfire.

 

Mulig den blir å vare lenger, det vet vi ikje, men for øyeblikket er intel i7 920 forbipassert (Ganske mye på stock.. endel mindre med OC) av P55 Core i7/i5. Altså med mindre du skal overklokke endel så er det mye bedre prosessorer å få kjøpt til samme/mindre pris til P55/H57

 

Hos AMD er det nok AM3 som gjelder, i alle fall et stykke ut i 2012, sannsynligvis mer.

Lenke til kommentar

amd har en sokkel: AM3, denne vil holde lenge fordi amd har godt rykte med å la nye prosessorer passe gamlere sokkler (am3 prosessorer passer de fleste am2+ hk og noen am2 hk)

 

intel har to sokkler: lga-1156 og lga-1366 der lga-1366 er high-end og lga-1156 er mid-end/low-end

 

4 kjerner er det som gjelder for nesten alt bortsett fra low-end

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...