Gå til innhold

Hvor finner jeg drivere? NEC DVD-brenner IDE ND-1300,Bulk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg vurdere å slå til på en

NEC DVD-brenner IDE ND-1300, Bulk fra komplett, siden retail utgaven er så langt unna...

Hvor finner jeg drivere til denne og vet noen hvilken programvare man kan bruke? Jeg har easy cd creator 5 basic. Vil den funke?

Kom gjerne med råd og vink.

mvh

bassist.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Denne brenneren trenger ikke driver, Windows vil oppdage den riktig.

Men, min erfaring med denne brenneren (og andres, se i andre deler av dette forum), er at den er ekstremt kresen på hva slags plater man kan bruke (ser ut til å gjelde RW-plater. Hadde jeg valgt i dag, så hadde blitt brenneren fra Pioneer i stedet.

mvh roger

Skrevet

Takker for innspill.

Pioneer støtter jo bare en standardene? Ser ingen pioneer spiller som har støtte for begge formatene i samme spiller.

Har sett at denne dvd-brenneren er litt kresen på plater, men da er det jo bare å la være å kjøpe de som ikke funker :smile:

Skrevet
Takker for innspill.

Pioneer støtter jo bare en standardene? Ser ingen pioneer spiller som har støtte for begge formatene i samme spiller.

Har sett at denne dvd-brenneren er litt kresen på plater, men da er det jo bare å la være å kjøpe de som ikke funker :smile:

Jeg synes dette var litt merkelig logikk. Dersom det er viktig for deg at brenneren brenner både pluss og minus, må det jo være fordi du vil ha et godt utvalg i plater. Når du faktisk får dårligere utvalg av å kjøpe flerformat-brenner enn en et-format-brenner (i den forstand at du ikke kan brenne 4x Princo, som er både svært billige, og utfra alle erfaringer jeg har sett, ihvertfall brukt med Pioneer, svært gode), virker det vel litt mot sin hensikt?

Jeg pleier å anbefale å kjøpe den brenneren som totalt sett blir billigst. Da må man se på både prisen på brenneren, og på platene. For meg som brenner mye, blir Pioneer definitivt billigst, men jeg har anbefalt flere andre å kjøpe Nec 1100, når de bare skal brenne en plate i ny og ne. Sony har en flerformat-brenner til omtrent samme pris som Pioneer, men Pioneer er så vidt jeg kan se mye bedre til å brenne -plater.

Pioneer kommer forøvrig med en brenner som brenner +plater om en måned.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...