Gå til innhold

MSI putter alt i en boks


Anbefalte innlegg

Kjøpte en WindTop AE2220 til min mor i julegave, og hun er ihvertfall fornøyd foreløbig, man har større fleksibilitet når det kommer til å flytte den rundt i huset, noe som er flott da hun både kan bruke den som TV i stua og som PC på arbeidsrommet. Og man har også en skjerm som er like stor som en stasjonær.

 

Det at man må sende den inn for HW-reparasjoner er selvfølgelig en stor ulempe, men pga at vi har så mange maskiner i huset samtidig som all data blir kopiert til WHS-boksen så blir det ikke ett problem om maskina må inn, men når det er sagt så kommer ikke denne maskina til å sendes inn om høytalere eller webcam ryker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var ikke det jeg mente, men nå som du sier det så, ja, egentlig. Neida, det jeg mente var at jeg synes ikke noe om å lage sånne komplette løsninger hvor alt går til helvete om en ting går til helvete.

 

Det er med andre ord ikke så mange ting du liker? For det er jo særdeles få bruksgjenstander hvor man faktisk kan bytte ut det ødelagte komponentetet og slippe måtte levere inn hele gjenstanden på service.

 

Verden hadde vært fantastisk upraktisk hvis man måtte ta hensyn til at alle produkter skulle bestå av separate komponenter. Ser for meg mobiltelefoner med ekstern skjerm, tastatur, høyttalere, mikrofon, kamera, minnekortleser etc.. :fun:

Lenke til kommentar

Finnes det egentlig så mange produsenter, MSI inkludert, som ikke har hatt dette lenge?

 

Synes forøvrig konseptet er helt OK, men de fleste vil vel ta steget videre ut til laptop. Større oppgraderinger er uansett bare aktuelt for et veldig lite fåtall. Jeg tipper 90% av alle PCer aldri gjennomgår en eneste oppgradering av hardware.

 

Direkte på spikerhode kan man si (kanskje ikke det med steget til laptop). I tillegg til at den store massen ikke oppgraderer, er det en forsvinnende liten andel av PC-er som må inn til reparasjon.

 

Dette er nok en glimrende løsning for store deler av markedet, og rett priset blir det garantert en suksess også. Folk flest vil faktisk ha en PC som er lett å plassere, har lite kabler etc.

Lenke til kommentar

thja.. om 5år så kan kanskje dette være noe??

Men det som jeg ser at kan være negativt med dette er at du muligens mister friheten til å bygge og bytte deler.

Rimelig teit hvis du ikke kan bytte et nettverkskort selv.

Ser ingen grunn til å betale 8-9000 kroner for en stasjonær pc som jeg ikke kan oppgradere selv. Det skal nok sies at man sjeldent oppgraderer en pc i løpet av de 2-3 første årene.

Men for data mennesker så tror jeg dette ville vært en liten nedtur dersom alt kom i ferdig bokser og pc deler ble tatt vek fra markedet. Man må ha en mulighet til å kunne reparere pc'en sin selv. Bare tenk på alle bedrifter... Å en grunn til at mange pc'er ikke blir sendt inn på reperasjon er fordi at VI reparerer dem selv=)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...