Gå til innhold

Bytte til GET bredbånd?


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Jeg bor foreløpig på flaktveit i Bergen og bor relativt nærmt sentralen. Har i dag bredbånd fra BKK der jeg får 3mbit til 299kr, +79kr for telenor fasttelefon = 380kr i måneden.

Har vært relativt fornøyd med det frem til nå. Det har vært mye ustabilt og fått en del nye routere men forsatt problemer. Må slå av router etc og problemer med det trådløse. Har fått mange ny routere men ingen suksess. Har snakket med andre i sameiet jeg bor i og de raporterer det samme.

 

Så derfor vurderer jeg å bytte til GET og droppe fasttelefon fra telenor. Ser på et 7mbit til 399kr, altså bare 30kr dyrere enn det jeg betaler i dag, men over dobbelt så raskt. Men det som virkelig bryr meg er om standaren er god. Er det noen med GET erfaringer her? Noen som har hatt bredbånd hos de over lengre periode som kan gi meg input? Kundeservice? Ruteren? Portåpning?

Bruker internett veldig aktivt og laster ned masse og bruker tjenester som Voddler og spotify og streamer 1080p innhold så trenger en stabil linje.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt GET i 5-6 år og kan ikke si annet enn at jeg har vært fornøyd.. Nå har jeg riktignok ikke hatt noen problemer som har gjort at jeg har hatt fått testet ut kundeservicen dems. Men stabiliteten er god og jeg har aldri opplevd å ikke få den farten jeg trenger. Har heller ikke opplevd at de stenger porter.

Lenke til kommentar

Heisann

 

Jeg bor foreløpig på flaktveit i Bergen og bor relativt nærmt sentralen. Har i dag bredbånd fra BKK der jeg får 3mbit til 299kr, +79kr for telenor fasttelefon = 380kr i måneden.

Har vært relativt fornøyd med det frem til nå. Det har vært mye ustabilt og fått en del nye routere men forsatt problemer. Må slå av router etc og problemer med det trådløse. Har fått mange ny routere men ingen suksess. Har snakket med andre i sameiet jeg bor i og de raporterer det samme.

 

Så derfor vurderer jeg å bytte til GET og droppe fasttelefon fra telenor. Ser på et 7mbit til 399kr, altså bare 30kr dyrere enn det jeg betaler i dag, men over dobbelt så raskt. Men det som virkelig bryr meg er om standaren er god. Er det noen med GET erfaringer her? Noen som har hatt bredbånd hos de over lengre periode som kan gi meg input? Kundeservice? Ruteren? Portåpning?

Bruker internett veldig aktivt og laster ned masse og bruker tjenester som Voddler og spotify og streamer 1080p innhold så trenger en stabil linje.

 

Finnes flere gode tilbud der ute:

http://www.nextgentel.no/privat/jubileum/

 

Har ikke erfaring med GET, dog har varierende erfaring med kabel generelt sett.

Er en kollega av meg som har GET i sandviken i Bergen og han har litt så som så erfaring, dog generelt greit.

Lenke til kommentar

DIR-635 er rimelig stabil ved vanlig torrentbruk. 5-600 forbindelser bør hvertfall ikke være noe problem.

Jeg ville heller vurdert NGT om jeg fikk det VDSL-tilbudet. Der er nok stabiliteten langt bedre.

Den tiden jeg hadde NGT var det null nedetid, mens med TV-kabel så er det ganske ofte små brudd.

Mulig at GET er bedre enn min ISP though.

Lenke til kommentar

Hold deg langt unna nextgentel. Har det nå og skal bytte så fort som mulig. Kundeservisen er på bunn, utrolig det har blitt utrolig ustabil må restarte ruteren flere ganger om dagen, de har sendt over 5 rutere alle samme dritten, vi bor nærme sentralen men får dritt hastighet for det.

 

Men dere Get kunder hvilket modem er det Get gir dere?

 

At du har hatt uflaks med din linje er jo synd, men at de er en versting på kundeservice kan jeg ikke si meg enig i.

For min del så er ngt vært den mest stabile og kundevenlige ISP`en jeg har benyttet meg av.

 

At noen er uheldige med sine linjer er vel helt normalt, uansett leverandør og det samme gjelder nok GET.

 

Så til trådstarter, velg etter det du tror passer best for deg.

Selv vil jeg anbefale NGT rett å slett fordi jeg og mine bekjente har meget gode erfaringer med nextgentel.

Lenke til kommentar

Har selv GET å er fornøyd med det her jeg bor. Men jeg kjenner andre som sliter veldig med stabiliteten, så før du eventuelt bestiller så kan det være lurt å sjekke med naboene dine om dem har og hva slags erfaringer dem har.

 

Kundeservicen er veldig opp og ned det kommer helt an på hvem du treffer på når du ringer og når tid du ringer.

 

Routern dem selger er vel som andre her har sagt grei nok, men sjekk om du kanskje får den billigere andre steder før du kjøper den via GET. Hvis man er litt utrygg på oppsett av nettverksutstyr så kan det kanskje være lurt å bestille den via GET siden dem vel da også gir support på oppsettet?

Lenke til kommentar

Før som jeg husker ga hvertfall både telenor og nextgentel modem med 4 porter bak. Det blir så mye slit med å portforwarde med to rutere...

 

Dette er vel ganske feil (slit messig)

Bridging til eget utstyr er ingen problem.

Du har 100% tilgang til ruteren og kan konfigurere som man selv vil.

 

Selv vet jeg at GET sperrer visse porter i sitt nett.

 

Du vet tydeligvis ikke helt hva portforwarding innebærer.

Lenke til kommentar

Har vært GET kunde i 13 år nå, å jeg er ganske så fornøyd! :)

MEN, dersom det skulle skje noe å du ikke kan fikse det selv, så kan jeg ikke anbefale Kundeservicen dems.... Der har hvertfall jeg dårlig ærfaring. Men nå er det sjeldent det trengs noe kontakt med dem=) GET er jo såklart ikke feilfritt, jeg har vel altid hat 1 feil vært eneste år. Enten om hastigheten på nettet blir halvert, eller at tv bildet hakker.

Men som regel så er alt bra igjen etter noen dager.

Lenke til kommentar

Før som jeg husker ga hvertfall både telenor og nextgentel modem med 4 porter bak. Det blir så mye slit med å portforwarde med to rutere...

 

Dette er vel ganske feil (slit messig)

Bridging til eget utstyr er ingen problem.

Du har 100% tilgang til ruteren og kan konfigurere som man selv vil.

 

Selv vet jeg at GET sperrer visse porter i sitt nett.

 

Du vet tydeligvis ikke helt hva portforwarding innebærer.

 

Det gjør jeg mere enn nok, men det er jo mye lettere og mindre slit å bare gå inn på modem siden så portforwarde enn å sette den i bridge eller å putte kabel fra lan 1 til wlan slik at den mister ruter funksjon og blir til switch.

Lenke til kommentar

Vurderer dette selv. Har klagd mye på Telenor, og sikkert brukt 200kr i telefonsamtaler for å opplyse dem om feilene på nettet mitt. I tilleg har dem surra med kreditten min en rekke ganger.

 

I nabolaget her må man snart gå over til digitale GET signaler slik at man må kjøpe en GEt dekoder. Dermed kommer jeg til å bestille bredbånd fra dem.

 

Telenor... den kjappe veien til irritasjon i hverdagen!

Lenke til kommentar

[Det gjør jeg mere enn nok, men det er jo mye lettere og mindre slit å bare gå inn på modem siden så portforwarde enn å sette den i bridge eller å putte kabel fra lan 1 til wlan slik at den mister ruter funksjon og blir til switch.

 

Igjen så kommer det helt ann på hvor mye man ønsker å gjøre selv.

Utstyret som man får fra leverandører er som oftest plug & play, som i all hovedsak fungerer utmerket.

Portforwarding på slikt utstyr er uproblematisk. En ruter mister ikke ruterfunksjonen utenvidere, deriblant har vi DHCP og modemfunksjonen (PPPOE eller PPPOA).

 

Men som sagt så er det opp til trådstartet å velge leverandør og bør da velge etter hvem som kommer med det beste tilbudet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...